24 לטאות חדשות התגלו להן באיים הקריביים. אחד הזנים שנמצאו, לא הייתם רוצים אותו על המיטה שלכם. צילום: אתר המחקר

24 לטאות חדשות התגלו להן באיים הקריביים

אחרי כמה שנים של רגיעה, התגלו בתוך שנה 24 סוגים חדשים של לטאות באיים הקריביים. תרייסר לטאות כבר הוכרזו ככאלה שבסכנת הכחדה. האויבות של הלטאות הן הנמיות, שהובאו לקריביים לאחרונה ע"י הבוקרים

 24 מינים חדשים של לטאות, המשתייכות למשפחת החומטיים, התגלו באיים הקריביים. כך חשף לאחרונה פרסום מדעי.

שמעתם על הצעירים שגנבו באוסטרלייה פינגווינים?

המדענים העניקו לכל 24 המינים החדשים שמות מדעיים, כפי שנהוג לעשות לכל בעל חיים חדש שמתגלה.

לפי דבריו של בלייר הדג'ס, ראש משלחת המחקר שגילתה את הלטאות, כמחצית מהמינים החדשים שנתגלו נמצאים כבר עכשיו בסכנת הכחדה, בעוד שכל השאר נמצאים תחת סכנת הכחדה מעט פחות מאיימת.

את המציאה החדשה פרסמה משלחת המחקר במאמר בן 242 עמודים, שהתפרסם ב-30 באפריל בז'ורנל המדעי, Zootaxa. החוקרים מאמינים כי האיום המשמעותי ביותר שניצב בפני לטאות אלו הן הנמיות, שאוהבות לטרוף לטאות. הנמיות הגיעו אל האזור, משום שחוואים שחררו אותן בכדי שישתלטו על עכברושים שהפריעו להם בגידול שדות קנה הסוכר.

כ-130 מינים חדשים של זוחלים נוספים מדי שנה לספירת המינים העולמית. אולם מאז המאה ה-19 מעולם לא נוספו לרשימה יותר מ-20 זוחלים חדשים בבת אחת. למעשה, המשלחת גילתה במהלך מחקרה 39 מינים של לטאות על האיים הקריביים, ביניהם 6 מינים שכבר זוהו לאחרונה ו-9 נוספים שנמצאו לפני זמן רב, אך נחשבו ללא רלוונטיים עד עתה.

24 המינים הנותרים הם חדשים לגמרי, ולא זוהו על ידי חוקרים עד היום. המינים החדשים יעלו בצורה דרמטית את מספר הזוחלים הנמצאים תחת קטגוריית "סכנת הכחדה קריטית" ברשימה האדומה של איגוד השימור העולמי.

ראש המשלחת מסביר מדוע מספר רב כל כך של לטאות לא התגלה במשך שנים רבות, במקום שבו מסתובבים לעיתים תכופות מדענים ותיירים: "ראשית, לטאות הקריביים כמעט שנעלמו בתחילת המאה ה-20, אז מאז הזמן ההוא אנשים בקושי נתקלו בהן ולכן סביר להניח שלא חקרו אותן. שנית, במשך שנים התעלמו מהמאפיינים המשמעותיים של מגוון המינים הגדול הזה, עד עכשיו".    

בין המינים החדשים, ניתן למצוא את לטאת גדת אנגווילה (Anguilla Bank Skink), שהיא אחת משתי לטאות שהתגלו באזור בעלות זנב כחול. לטאה נוספת שהתגלתה היא לטאת דומיניקה (Dominica Skink), שהתגלתה על האי דומיניקה, שכרגע אינו נחשף לנמיות הטורפות.

מדענים מציעים להכניס את לטאה זו לרשימה האדומה של איגוד השימור העולמי כבעל חיים "פגיע", שכן אם תגיע הנמייה לדומיניקה סביר להניח שהלטאה לא תשרוד את המכה.  

תגובות