לא נחים לרגע: בני הנוער שבחרו בחופשה לא שגרתית. צילום פרטי

לא נחים לרגע: בני הנוער שבחרו בחופשה לא שגרתית

בעוד שמרבית בני הנוער מתכוונים לנצל את החופש הגדול הקרוב בבילויים, ישנם בני נוער אחרים המעדיפים קיץ אחר. מהנערה שמשחקת במחזה ועד למגשימת המשאלות - אלו בני הנוער שמתכוננים לחופש גדול בלתי רגיל

החופש הגדול, אשר נפתח היום (ד') הוא הזמן שלנו למנוחה ולהנאה, לאחר כל השגרה המתישה. אבל, בזמן שאתם מתכננים את הטיול הבא לחו"ל ואת הביקור הבא בים, ישנם בני נוער שבין שנת הלימודים הנוכחית להבאה מחליטים להעביר את הזמן בפעילות מיוחדת. חלקם תורמים לקהילה, אחרים עוסקים בתאטרון ויש המנסים להגשים חלומות. כך או כך, מצפה להם חופשה בלתי נשכחת.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

 הופכת כל חלום למציאות

את נעה יריב (18), בוגרת כיתה י"ב מעמק יזרעאל, כנראה שלא תמצאו מבלה הרבה בים ובבריכה שכולנו אוהבים, שכן יש לה תוכנית ברורה מאוד - להגשים עשרה חלומות גדולים בעזרתם של בני המשפחה, החברים והאחרים שיבואו לעזרתה. בין החלומות ברשימה אפשר למצוא את הרצון למכור את הציורים שלה ולעשות תספורת משוגעת בחינם. האם היא תצליח?

אם תהיתם כיצד נולד הרעיון, נספר כי הכל התחיל מהרצאה של יובל אברומביץ' בה הייתה. "הוא אמר שצריך לצעוק את החלומות בקול רם עד שמישהו ישמע ויוכל לעזור. התחברתי מאוד לרעיון והחלטתי לאמץ. הגשמת חלומות זאת חוויה ענקית".

למה דווקא בחרת במשאלות האלו ולא ביותר?

"אני חושבת שעשרה חלומות כוללים הרבה אפשרויות. כתבתי דברים שנוגעים לליבי ושהייתי צריכה אומץ כדי לחשוף אותם. הכתיבה כבר נתנה לי את התחושה שבחרתי לעשות משהו משמעותי".

© צילום: gettyimages

 שחקנית כבר בגיל 17

 לניצן (דיאנה) שוורץ בת ה-17 מגדרה, מתוכננת חופשה עם חוויה בלתי שגרתית לחלוטין. שוורץ לוקחת חלק במחזה סאטירי בשם "עלייתם של אנשי הפריכיות", שיעלה בפסטיבל התיאטרון לנוער של nnt ברמת גן. "אני משחקת את גלי, בחורה קצת סתומה, שרק רוצה להיות כוכבת ומסכימה לבוא להצטלם לסרט הגמר של החנונים של השכבה, אפילו שהם מצלמים בבית הקברות".

מה את מצפה מההצגה?

"שיהיה מגניב, מעשיר ושההופעה תהיה טובה".

ואיך תגיבי אם זה לא יהיה כך?

"זה כבר מגניב ומעשיר, אבל אם נעלה וההופעה תהיה על הפנים - אקבל את זה. תאטרון זה עולם חי, אין עריכה שתשפר. זה מה שקורה על הבמה וזהו זה. יש כל כך הרבה משתנים בתוך הדבר הענק הזה, ככה שאין טעם להתבאס ולהאשים. בסופו של דבר, אחרי שהתכוננתי כשחקנית, אני יכולה רק לעלות לבמה ולהביא את כל מה שיש לי וזה בהחלט מה שאני מתכננת לעשות".

"תאטרון זה עולם חי" © צילום פרטי

 נחשף לעולמות חדשים

ישראל מימון (16 וחצי), שמסיים את כיתה י"א, יעביר את החלק העיקרי בחופשה הקרובה במסגרת "עמיתי ברונפמן". לדבריו, זוהי תוכנית של לימודי רוח, אשר במסגרתה פוגשים אנשים ממקומות וממגזרים שונים בארץ, לצד מפגשים עם בני נוער מהקבוצה המקבילה בארה"ב.

"אנחנו קבוצה של 20 בני נוער, כאשר כל אחד מאיתנו בא עם מטען שונה של דעות ואמונות. הדיונים והשיחות בינינו פשוט מרתקים. זה נהדר לפגוש אנשים מדהימים, ללמוד יחד טקסטים מופלאים ודרכם להבין דבר או שניים על העולם ועל עצמי. מעניין גם לפגוש נערים מארה"ב ולהכיר את התרבות שלהם. זה המקום האידיאלי בשבילי לבלות בו את הקיץ".

מה הופך את החוויה הזו למיוחדת?

"התוכנית מאפשרת לי לברוח מהמציאות. זה מקום שבו אני לומד ופוגש אנשים. זו אחת המתנות הגדולות והיפות ביותר שאדם יכול לקבל".

"התוכנית מאפשרת לי לברוח מהמציאות" © צילום פרטי

אחראית על מחנה קיץ שלם

חן לרמן (17) מירושלים, שמסיימת היום את כיתה י"א, תעביר את החלק המשמעותי ביותר בחופשה הקרובה במסגרת מחנה הקיץ של השבט שלה בתנועת ה"צופים". למעשה, מחנה זה מהווה אירוע שיא של השנה ודורש תהליך הכנה ארוך, שכולל בין היתר את תכנון הבנייה והקישוט, תכנון האוכל, הוצאת חולצות ועוד רשימה ארוכה של דרישות.

"תפקידי הוא להיות אחראית על ה״ראשים״ - האנשים שאחראים על כל דבר ולדאוג שהכל נעשה בזמן ובאופן בטיחותי, גם בתהליך ההכנה וגם במחנה עצמו", אמרה לרמן לפרוגי." זאת חוויה מדהימה ומחשלת, שנותנת לי הרבה כלים לחיים. העשייה נותנת לי תחושה טובה במקום לשבת בחוסר מעש, לבזבז את הזמן ולהשתעמם".

"זאת חוויה מדהימה ומחשלת" © צילום פרטי

כמה זמן זה גוזל לך מהחופשה?

"זה גוזל די הרבה זמן וכולל תכנון ארוך. ככל שמתקרב המחנה, כך העומס גובר ובכל יום אני עשויה לעבוד. אבל לא ממש חסר לי חופש רגוע, כי לפעמים הוא נמאס מהר מאוד, לעומת העשייה שהיא מעניינת. בכל פעם יש דבר אחר לעסוק בו".

 

 

 

תגובות