חלום שמתגשם: המקצועות שיפתחו לכם דלתות בעתיד . צילום: Fotolia

חלום שמתגשם: המקצועות שיפתחו לכם דלתות בעתיד

החלטנו לשים סוף למילה שמלחיצה אתכם - ״קריירה״, ולהראות לכם שכבר מעכשיו אתם יכולים לעבוד על קריירת חלומות עוד בגיל ההתבגרות. קבלו כמה מגמות של משרד החינוך שלגמרי יסדרו לכם את העתיד

בשיתוף עם משרד החינוך

בגיל ההתבגרות, כשאנחנו עוד עסוקים בלימודים בתיכון או תכנון הגיוס לצה"ל, המילה ״קריירה״ יכולה להרגיש קצת רחוקה מאיתנו או אולי אפילו קצת מלחיצה. אבל אין לכם שום סיבה לפחד או להלחץ מהמילה הזאת. כל אחד מאיתנו שואף לעבוד במקצוע שייתן לנו סיפוק והרגשה טובה לקום אליו בבוקר. אז למה לא להתחיל לחלום כבר מעכשיו? כדי לעשות לכם קצת סדר בחלומות, החלטנו כבר מעכשיו לחשוף אתכם למגמות שיכולות לפתוח לכם דלתות בעתיד ולעזור לכם לפתח קריירה משמעותית.

מגמת הנדסת בנייה ואדריכלות

מי לא חולם על בית חלומות? ומה יותר טוב מהאפשרות לתכנן ולבנות בעצמכם את הוילה המטורפת והמעוצבת עם הבריכה או דווקא את הבית הקטן עם העיצוב הכפרי והחמים? הבחירה לגמרי בידיים שלכם ותוכלו אפילו לעשות זאת אם תבחרו במגמת הנדסת בנייה ואדריכלות. המגמה תקח אתכם לתחום העיצוב והחדשנות ותחשוף אתכם לעולמות עיצוב שלא הכרתם.

במהלך הלימודים תחשפו לתחומי הבנייה והעיצוב ותרכשו כלים להתפתחות מקצועית באחד הענפים המובילים, הכלכליים והיצירתיים ביותר. במגמה קיימות שתי התמחויות לבחירה - התמחות באדריכלות והתמחות בהנדסת בניין. אז אם אתם תלמידי תיכון יצירתיים שאוהבים לתכנן ולעצב, תוך יישום ולמידה של טכנולוגיות מתקדמות אין ספק שמחכה לכם מקצוע לעתיד שלגמרי יכול לפתוח לכם דלתות ואולי אפילו יוביל לקריירה חלומית.

© Fotolia

מגמת מדעי המחשב, הנדסת תוכנה וסייבר

אם חלמתם להיות "לוחמי סייבר" ולהגן על המחשב שלכם מהאקרים מרושעים או דווקא לפתח את האפליקציה שתמיד חלמתם עליה, אז יש לנו את המגמה שמתאימה לכם. כן, כן, יש מגמה ספציפית המכשירה את בוגריה בהנדסת תוכנה ובתכנות מחשבים. במהלך הלימודים אתם תתנסו בחיפוש פתרונות לבעיות אלגוריתמיות, בניתוח ובתכנון של מערכות תוכנה גדולות ומורכבות, תיכנון מערכות המשלבות אינטרנט וחשיבה מחוץ לקופסא. וכמובן שגם תקבלו את הכלים הנכונים והיעיליים להצליח. בפרוייקט הגמר אתם תבחנו על תכנון ותכנות מערכות הכוללת: מערכות גרפיות, מערכות מנהליות, מערכות מומחה, שירותי אינטרנט, טלפונים ניידים ופיתוח אפליקציות. אז אם חולמים על אקזיט מטורף או אולי על פתרון בעיות מחשוב מסובכות ולא מפחדים לעמוד באתגרים - זו המגמה שלכם! מי יודע אולי אחד מכם הוא מארק צוקרברג הבא?

© fotolia

מגמת מערכות בריאות

צופים אדוקים של "האנטומיה של גריי"? אוהבים לפתור תעלומות ביחד עם ד"ר האוס? חולמים להציל חיים? יש לנו את המגמה המושלמת עבורכם. אם יש לכם את החלום להיות מצילי חיים אמיתיים ולתת טיפול וסיוע רפואי ברגעים קריטים, כדאי לכם להכיר את המגמה שתכשיר אתכם בתחומי הבריאות והרפואה המתקדמת בשיתוף עם בתי החולים, מד"א וחיל הרפואה ותחשוף אתכם למגוון מקצועות הבריאות. אז אם אתם בעלי הישגים לימודיים גבוהים ולומדים 5 יח"ל בפיזיקה, כימיה או ביולוגיה ומתנדבים במד"א ובהצלת חיים ומגלים עניין במקצועות הבריאות והרפואה, אנחנו לגמרי היינו ממליצים לבחור במגמה. הלימודים יחשפו אתכם לסוגיות ולדילמות בהתמודדות האדם עם עולם הרפואה, המדע והטכנולוגיה ויעניקו לכם בסיס לעבודה עתידית בתחומי הרפואה. אנחנו בטוחים שעוד נראה אתכם עם חלוק לבן וסטטוסקופ.

e0e35df556d8
e0e35df556d8 © צילום: Fotolia

מגמת עיצוב שיער וטיפוח החן

חשבתם פעם איזה כיף לעצב לעצמך את התספורות והתסרוקות במקום להמתין שעות אצל הספר? מעולה! מגמת עיצוב השיער והאיפור השייכים למקצועות האופנה והיופי ילמדו אתכם לשפר ולייפות את החזות האישית ואת ההופעה החיצונית כפי שאתם הייתם רוצים שתראה. במגמה תלמדו כי איפור הוא לא רק צבע, אלא הרמוניה של צבעים ויצירה אישית של המעצב; תלמדו להתאים את העיצוב הנכון לאופי האדם ולמבנה הפנים והשיער שלו. כמובן גם שאם תבחרו במגמה אתם תכירו את כל הקשור לעיצוב שיער, בנוסף התלמידים לומדים את תורת הצבע ונחשפים ליזמות עסקית, לשיווק ולפרסום. רק תזכרו אותנו בעוד כמה שנים, כשנרצה להגיע לפן וגוונים, כן?

© צילום: Fotolia

מגמת מערכות ייצור ממוחשבות 

אוהבים לפרק מכשירים מגיל קטן ולחקור אותם? מתעניינים בבניית מכונות וחולמים יום אחד ליצור רובוט שיעשה במקומכם את כל מטלות הבית? אם עניתם על כל השאלות האלו "כן", אתם חייבים לשמוע מגמת מערכות ייצור ממוחשבת. במגמה הזאת תלמדו שרטוט ממוחשב, הנדסת חומרים, תורת החוזק, אופטימיזציה, כשל מערכות הנדסיות, שיקולים הנדסיים והתאמה לדרישות היצרן. במהלך הלימודם תוכלו לגלות את הגישות ושיטות פיתרון לבעיות הנדסיות, תרכשו כלים לניתוח ותכנון מערכות הנדסיות, לבחינת המערכות, להבנת עקרונות פעולתן, לאיתור תקלות ולמתן מענה לסוגיות המתעוררות בתחום ההנדסי. אנחנו חייבים מכונה שתעשה לנו נעים בגב, אצל מי מזמינים? 

© Fotolia

אז אחרי שהבאנו לכם חמש מגמות שוות, אנחנו בטוחים שאתם יכולים להפסיק להלחץ מהעתיד ולחשוב על המגמה שהכי מתאימה לכם ולקריירת החלומות שלכם. משרד החינוך מביא לכם את המגמות הכי שוות, שיפתחו לכם דלתות בעתיד - אם זה בתור מעצבי שיער או אדריכלים או אולי אפילו מפתחי אפלקציות. האמת? לנו כל המגמות נשמעות מעולות ומעניינות וקשה לנו לבחור. מה אתכם? 

 

 

 

 

תגובות