דעו זכויותיכם: הזכות שמגיעות לכל תלמיד. צילום: fotolia

דעו זכויותיכם: הזכות שמגיעות לכל תלמיד

לא מעט בתי ספר נוטים להתעלם מזכויות המגיעות לתלמידים, למה זה קורה? מהסיבה הפשוטה שרוב התלמידים לא מודעים לזכויות הבסיסיות שלהם. אז לא עוד! מצאנו לכם את הזכויות שחשוב שתכירו

לכולנו קרה לפחות פעם אחת, שבית הספר ״וויתר״ על זכויותינו מבלי שאפילו שמנו לב. אז להבא, כדי שדבר כזה לא יחזור על עצמו, כדאי מאוד להיות מודעים לזכויות שלנו, לוודא מה מגיע לנו. כי הרי כמו שיש לנו חובות במסגרת בית הספר, קל וחומר שיהיו לנו גם זכויות, וחשוב שנקבל אותן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מכבדים את צוויונה של השבת

לטובת המסורתיים שבינינו, על צוות המורים יהיה להשתדל להמנע מלעשות מבחן לאחר צאת שבת וחג. כמה פעמים קרה לכם שעשיתם מבחנים בבוקר יום ראשון?

שקיפות מלאה

המורים צריכים לדאוג שתהיה שקיפות מלאה לגביי משקל הנקודות שניתנות לכל שאלה, למי מאיתנו לא קרה שהמורה טעה בחישוב נקודות המבחן?

גם למבחנים יש גבולות

לבית הספר, אסור לקיים יותר משני מבחנים לכל מקצוע באותו השבוע (לא כולל מועדי ב׳). החוק לא מתייחס לבחנים ועבודות, מורה מאיים להוסיף מבחן? אל תשכחו להזכיר לו שמבחינה חוקית זה אסור.

הערכה

כל תלמיד יכול להעיד שהכנת עבודות ולמידה למבחנים זהו עניין לא פשוט. לכן, כל מורה מחויב לתת לנדון הערכה כלשהי (בדרך כלל מבחן).

תנועות נוער

במשרד החינוך, ישנה הערכה גדולה לתנועות הנוער. בעקבות העובדה זו, המורים מחוייבים לא לקבוע מבחנים לאחר ימי הפעילויות.

הפקת לקחים

כאשר שליש מהנבחנים נכשלים במבחן, על מורה המקצוע והרכז לבדוק את הסיבה לכך. ואם יש סיבה לכך, יש אופציה למועד נוסף למבחן.

זמן

על המורים, להחזיר ציונים תוך שבועיים בלבד מיום הגשת המבחנים והעבודות (תקף גם על בחנים). תכלס? אין לנו סבלנות לחכות אפילו שעה מיום ההגשה.

 

תגובות