בן 16 : "חבר שלי לא מפסיק לרדת עליי". צילום: fotolia

בן 16 : "חבר שלי לא מפסיק לרדת עליי"

במהלך גיל ההתבגרות לא מעט נערים ונערות מתמודדים עם חברים ש"צוחקים" איתנו, אבל אנחנו רואים זאת בכך שהם צוחקים עלינו. כיצד נדע מתי צוחקים איתנו ולא עלינו? ומתי ניתן לעבור את הגבול בין חברים?

אהבות, חברים, ריבים ומשפחה עם כל אלו אנחנו מתמודדים בתקופת גיל ההתבגרות והם חלק בלתי נפרד מחיינו.
איך ניתן לעצור חבר ברגע שאני מרגיש שהוא "יורד עליי"? וכיצד זה משפיע עלינו בתור חברים?

מחשבות אלו, עוררו סערה אצל נער בן 16 שבחר לשתף את גולשי "ask people"  במטרה שייתנו לו עצה.
"יש חבר שאני לא יכול להתנתק ממנו כי אנחנו במעגל משותף, הוא לא מפסיק לרדת עליי ושוב, די בלתי אפשרי להתנתק ממנו." הנער מספר כי יש לו חבר שהוא מרגיש שהוא לא יכול להתנתק ממנו בגלל היותם יחד במעגל חברים משותף והוא מרגיש שזה בלתי אפשרי להתנתק ממנו, החבר לא מפסיק להעליב ולפגוע בנער באופן רציף.
הנער מוסיף כי ישנה עוד סיבה שהוא לא יכול להתנתק ממנו וזה המעמד של הנער, הוא "מקובל" והוא מעלה את הביטחון העצמי שלו דרך לצחוק על האחר. הנער חש אובד עצות כי הוא מרגיש שהוא לא יכול להתעלם מ"הירידות" של אותו חבר. ומדגיש כי הוא חושב ששיחה ב-4 עיניים לא תעזור בעניין זה. "עוד יותר בעייתי כי יש לו "מעמד" יותר גבוה משלי במעגל החברים הזה. להתעלם מהירידות ושהוא יפסיק זאת לא אופציה כי הוא בעצמו מודה שהוא מחזק את הביטחון העצמי שלו דרך הומור. אני ממש בספק ששיחה ב-4 עיניים תעזור במקרה שלו כי הוא פשוט ימשיך לצחוק"

"אני לא יכול להתנתק ממנו" © צילום מסך


לאחר זמן מה הגיבה אחת מגולשות האתר:" היי, אני חושבת שאם אתה תוכל לגשת אליו לבד (שאתם לא בסביבת בית ספר או אחרים). ושניכם לבד בבית תעלה את הנושא ותספר לו איך אתה מרגיש. אני מאמינה שאם הוא חבר שלך באמת הוא יבין כיצד אתה מרגיש ויפסיק עם ההתנהגות שפוגעת בך."

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שאם אתם מרגישים לא בנוח, או פגועים מחברים כדי שתדברו עם אותם האנשים ותספרו להם איך אתם מרגישים, אנחנו בטוחים שהם יפסיקו עם ההתנהגות הזאת ויבקשו סליחה שיבינו עד כמה הם פגעו בכם.

תגובות