מנהג צעיר לנהג משופשף ב-10 צעדים קלים. צילום: shutterstock

מנהג צעיר לנהג משופשף ב-10 צעדים קלים

ממש כמו המיומנות הנדרשת כדי לשים אייליינר, או כמו שחלוץ חייב כמה שיותר זמן מגרש כדי לכבוש שערים, כך גם נהג חדש צריך לצבור כמה שיותר ניסיון על ההגה כדי להרגיש ביטחון כשהוא עולה על הכביש – איך תהפכו לנהגים מקצועיים שכל השכבה תקנא בכם? שימו חגורות, יצאנו לברר

בשיתוף עם ביטוח ישיר

1. ההורים אומרים שהביטוח בטוח יקר? אז זהו שלא

לצד הגאווה הגדולה שההורים שלכם חשו כשבישרתם להם שעברתם בשעה טובה את הטסט, עלתה בהם גם ההבנה שההישג הזה הולך לעלות להם גם לא מעט כסף, כי כשמוסיפים נהג חדש תחת הביטוח, הוא מתייקר פלאים. אבל מה אם היינו אומרים לכם שתוכלו לקבל אותו בחינם לשלושת החודשים הראשונים שלכם על הכביש? אז הנה סוד שממש כדאי שכן תספרו להורים שלכם: חברת ביטוח ישיר מציעה כיסוי נהג חדש מתנה ל-3 חודשים לתקופת המלווה הראשונה. נשבעים. אז גם אם החוק הזה מרגיש לכם קצת תקוע ומפריע לשופוני, עדיף לנצל את תקופת הליווי כדי לצאת ממנה כמה שיותר משופשפים, לא? וכמובן, כשאתם על ההגה, אל תשכחו שאתם גם שולטים על הפלייליסט.

עכשיו בביטוח ישיר 3 חודשים מתנה לנהגים צעירים בתקופת המלווה >> שתפו את ההורים עוד היום

2. גלגל הצלה למתקשים עם גלגלים

נהגים צעירים רבים מדווחים כי אחד האתגרים הגדולים עבורם הוא "להרגיש" איפה בדיוק ממוקמים גלגלי הרכב. רוצים להצליח להימנע מבורות בכביש או סתם לנסות להחנות בסטייל ובלי ריקוד ה"אחורה, קדימה"? כדי לתרגל את זה, אפשר להניח בקבוק שתייה מעוך לגמרי בקרבת הגלגלים הקדמיים, "לדרוס" אותו בשיא האיטיות ולהקשיב לרעשי פצפוץ הפלסטיק כדי להבין איפה בדיוק ממוקמים הגלגלים שלכם.

3. טיפ לשליח: אל תשכח לחמם את המושב

פיצ'ר מדליק ממש שקיים היום במכוניות רבות הוא האפשרות של חימום המושבים הקדמיים. מלבד היתרון שבשיגוע הנוסע שלצדכם שפתאום לא מבין למה הוא מזיע, תמיד תוכלו להשתמש בפיצ'ר הזה כדי לשמור את מגש הפיצה שנסעתם להביא בדיוק בטמפרטורה הנכונה.  מרגע שקיבלתם רישיון אתם הרי כבר לא מתבאסים משליחויות כאלה, אז ככה תשחקו אותה עד הסוף.

4. אוטו חם, נהג קול

נכנסתם לרכב שעמד בשמש כמה שעות ואתם מפחדים שתיהפכו לשלולית לפני שתספיקו להתניע? פתחו את החלון בצד הנהג, ואז פתחו וסגרו כמה פעמים את הדלת בצד הנוסע. האוויר הלוהט שכלוא בפנים ייפלט במהירות, ויפנה מקום לאוויר הפחות חם שנכנס מהחלון.

5. יאללה תתקדמו: קורס נהיגה מתקדמת

שיעורי נהיגה, מבחני תיאוריה ומבחנים מעשיים עשויים לנטוע אצל כל נהג צעיר תחושה שהוא כבר יודע כל מה שיש לדעת. העניין הוא שיספיק ביקור קצר בקורס נהיגה מתקדמת כדי להבין עד כמה אפשר להתמקצע גם מבחינת הנהיגה עצמה וגם מבחינת בטיחות והימנעות מצרות בכביש – מומלץ לברר על אחד כזה באזור שלכם.

6. בייק אוף: מה לאוטו שלכם ולקאפקייקס

הרכב שלכם מכיל כנראה כמה גומחות שבהן אתם שומרים כסף קטן. רק שחוץ ממטבעות החורים האלה אוגרים גם המון לכלוך שאחר כך קשה לנקות. פשוט הניחו בתחתית הגומחה תחתית של קאפקייק (עשויה נייר), וזרקו אותה לפח בכל פעם שהיא מתלכלכת בעצמה.

תבנית עוגה
תבנית עוגה © צילום: פינטרסט

7. מראה מראה שעל הציר: מי מכוון צד הכי טוב בעיר

מראת צד שמכוונת פנימה מדי תסתיר מכם חלק חשוב מאוד משדה הראייה, ומראה שנמתחת החוצה מדי תגרום לכם לפספס עצמים צרים שעוברים קרוב אליכם (כמו אופנוענים). כוונו אותה כך שתראה רק חלק צר מאוד מצידי המכונית שלכם וזכרו שנקודת המבט הזאת משתנה כשאתם מזיזים את כסא הנהג.

8. המירוץ לחניון

יש לכם סמארטפון – תשתמשו בו. הגעתם לקניון? לפני שאתם טסים לשופינג, אל תשכחו לצלם את המיקום בחניון שבו השארתם את הרכב. זה הרבה יותר קל  מלנסות ולזכור משהו כמו "מינוס 3, שורה 14, ציור של ינשוף".

9. צדיק, חמש דקות לשים כיפה בתא כפפות?

הדבר האחרון שתמצאו בתא הכפפות זה את האביזר החורפי האופנתי שעל שמו הוא קרוי, אבל לצד ספר הרכב, הביטוח ושאר המסמכולוגיה ששמתם בו, החזיקו גם כיפה אחת. סמכו עלינו, מדובר במסורת נהגים ישראלית ארוכת שנים.

10. שקט, מחנים

הפלייליסט שלכם מצוין כדי להעביר את הנסיעה בסבבה, אבל כשהיא מסתיימת ואתם צריכים לחנות, השתיקו את המוזיקה לרגע ותקשיבו לסביבה תוך כדי הרוורס כדי שחס שהיא לא תסתיים לכם בבאסה.

עכשיו בביטוח ישיר 3 חודשים מתנה לנהגים צעירים בתקופת המלווה >> שתפו את ההורים עוד היום

תגובות