הרכב הראשון שלי: כיצד לבחור אותו?.

הרכב הראשון שלי: כיצד לבחור אותו?

אתם מתקרבים סוף סוף ליום שבו לא תצטרכו לבקש יותר את המפתחות מההורים. עומדים לרכוש רכב יד שנייה או חדש מהניילונים וכל מה שנותר לכם זה רק לבחור איזה רכב תרצו? אספנו בשבילכם כמה המלצות לבחירת הרכב המושלם עבורכם.

נוסעים בעיר? בחרו רכב קומפקטי

אם אתם מתכוונים לנסוע ובעיקר לחנות בעיר – ממש מומלץ לבחור דווקא ברכב קטן. הרכב הזה יכול להכנס בקלות לחניות מסובכות (לפעמים לוקח זמן עד שמתרגלים לחנות בעיר) וגם מאפשר לכם את הדבר הכי חשוב – לחסוך בעלויות הדלק.

כמה הרכב עולה?

הכי חשוב לדעת מראש מה התקציב שלכם לקניה? אם אתם יכולים לקנות רכב חדש – זכיתם. מרבית הצעירים מתחילים בדרך כלל מרכב יד שניה או יד שלישית שהוא זול יותר בצורה משמעותית. אתם גם יכולים לקנות רכבים מליסינג או מהשכרה שהם אפילו זולים יותר. אחרי שגיליתם מה התקציב שלכם תוכלו להסתכל באינטרנט במחירוני הרכב ולראות אילו רכבים מוצעים בתקציב הזה.

ביטוח הרכב

חלק חשוב מתכנון עלויות הרכב, הוא גם המחיר שתצטרכו לשלם עבור ביטוח רכב. בגלל שאתם עדיין עשויים להחשב כ"נהג חדש" (אם רק קבלתם את הרישיון לאחרונה) אתם או ההורים תצטרכו לרכוש פוליסה המתאימה לנהגים חדשים. העלות של הפוליסה הזו תהיה גבוהה יותר מזו שתלמו בעתיד אז כדאי להכין לכך חלק מהתקציב.

חשוב גם לדעת כי אתם יכולים לעשות שני סוגים של ביטוחים. ביטוח החובה שכל אחד חייב לעשות ואתם יכולים להוסיף גם ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. ביטוחים אלה יכסו אתכם במקרה שחלילה הרכב גרם לתאונה ורכב של אדם אחר נפגע. ביטוח החובה יכסה את נזקי הגוף של אותו אדם והביטוח המקיף או צד ג' את התיקון של הנזקים הנוספים שלכם או של צד ג' (מכאן שמו)..

הצבע – כמה דברים שלא ידעתם

הידעתם שיש לצבע הרכב משמעות במחיר ביטוח הרכב שלכם? הרכבים שאתם רואים על הכביש מגיעים במגוון צבעים רחב. אם חשקה נפשכם ברכב עם צבע – אדום שחור כחול או גוונים מטאליים, פנינה וגימורים שונים תצטרכו להוסיף עוד כסף עבור התענוג. נתון חשוב נוסף שכדאי לדעת על הרכב שלכם - רבים בוחרים דווקא ברכב לבן בגלל שקל לצבוע אותו מחדש אם יש לו פגיעה קלה או שפשוף וגם משום שאין עליו תוספת מחיר.

בטיחות הרכב

ההורים שלכם בוודאי ישמחו שיהיה לכם רכב בטיחותי. לכן, לפני שאתם בוחרים את הרכב בדקו אילו אביזרי בטיחות מותקנים בו. יש רכבים שכוללים חיישנים מיוחדים שיכולים להודיע לכם במידה ואתם מתקרבים יותר מדי לרכב לפניכם או אם יש רכב שעומד להתנגש בכם מאחור. חיישנים אחרים אפילו יגרמו לחגורת הבטיחות להנעל ויצמידו אתכם לכסא לפני שנפתחת כרית האוויר במקרה של תאונה. תוכלו גם לבחור את אחד מאביזרי הבטיחות הטובים ביותר לנסיעה לאחור – מצלמה אחורית שמתחילה לפעול כאשר אתם נוסעים ברוורס ומציגה בפניכם את הסכנות, הרכבים או האנשים שנמצאים מאחורי הרכב – כל זאת על מנת שתוכלו לנסוע בבטיחות. הזכרנו קודם את ביטוח הרכב שלכם – אביזרי הבטיחות האלה יכולים גם לחסוך לכם כסף כאשר אתם עושים ביטוח רכב.

כמה מקום אתם צריכים ברכב?

לפני שאתם בוחרים את הרכב חשבו כמה מקום אתם צריכים בו. אם אתם נוסעים בעיקר לבד לתיכון, לצבא או לעבודה לא תצטרכו רכב גדול מאד. אבל, אם אתם מתכוונים לנסוע עם כל החברים מדי יום ולהסיע אותם ממקום למקום כדאי לבחור ברכב משפחתי שיהיה בו מקום לכולם.

הרכבים הגדולים כוללים גם מקום רב בתא המטען. אם אתם נוהגים לשאת עמכם כלי נגינה (כמו תופים או גיטרה) או צריכים את הרכב כדי להוביל בו שקיות כביסה גדולות לפעמים, תיקים רבים או אופניים מתקפלים – כדאי לבחור ברכב עם תא מטען בגודל מספק.

סאן רוף

רוצים לנסוע בסטייל ולפעמים לפתוח את הגג? נכון, מכונית ספורט לא תמיד נמצאת בתקציב של כולנו אבל אתם יכולים לחפש רכב שיש לו חלון בגג. החלון הזה מאפשר לכם ליהנות מאור השמש, מהשמיים מעליכם ולהעניק חוויה מיוחדת של בריזה כאשר פותחים אותו. כי בכל זאת – כדאי שיהיה גם כיף כשנוהגים, נכון? לסיכום, לא משנה איזה רכב תבחרו - אל תשכחו לנסוע בזהירות!

תגיות
תגובות