מראים את האי שלמות בתערוכה בתל אביב. מתוך התערוכה. צילום: מארק דומאז'

מראים את האי שלמות בתערוכה בתל אביב

המכון הצרפתי, שגרירות צרפת בישראל ומוזיאון גוטמן לאמנות יפתחו תערוכה ייחודית של האמן הצרפתי הנודע כריסטיאן בולטנסקי. שעוברת בין חייו ומראה את החיים בפרספקטיבה ייחודית לו. בולטנסקי "אני רוצה שהרגש יחלחל ביניהם"

המכון הצרפתי, שגרירות צרפת בישראל ומוזיאון גוטמן לאמנות יפתחו תערוכה ייחודית של האמן הצרפתי הנודע כריסטיאן בולטנסקי ביום חמישי ה-5 ביולי.

בולטנסקי, אמן קונספטואלי שעוסק רבות בנושא הזיכרון והמקריות ממשיך לעשות זאת גם בתערוכה הקרובה. דרך התערוכה מצליח האמן לרגש, להעביר מסר וליצור אצל הצופה חוויה מיוחדת במינה שתגרום לו לחשוב בצורה אופטימית יותר על זכר החיים שאחרי המוות.

"פעימות הלב" תציג מיצב של פעימות לב האמן ותכלול מראות שיפוזרו בחלל חשוך לחלוטין - סרט וידיאו שיוקרן במהלך התערוכה יציג דיוקן עצמי של האמן ב-6 תקופות שונות בחייו (מגיל 6 ועד גיל 60) ונורה מיוחדת המסונכרנת עם הקלטת פעימות הלב של האמן שהוקלטו בשנת 2005 תדלק ותכבה ותטיל אותנו אל תוך מעבר בין אור לחושך, בין החיים למוות.

האפקט החזותי יוצר התרחשות טוטאלית שבה הפעימות המושמעות ברמקולים מעידות על עוצמת חיותו של האמן, ואילו החשיכה סביב יוצרת אווירת מסתורין ואפקט של העלאת קורבן.

בולטנסקי מנסה לשמר את החיים או את זיכרונם בכל דרך אפשרית, ולשם כך הוא שואל אובייקטים או קולות, כגון פעימות לב מהעבר וממקומות רחוקים וממקם אותם בהווה. הוא כמו מנייד את תמצית החיים ויוצר אשליה של חלום שהתגשם, מעין קסם שבו הוא יכול להפיח חיים בכל מקום וזמן נתונים.

התערוכה תיפתח ב-5 ביולי בשעה 19:00 ותימשך עד ה-13 באוקטובר.

תגובות