פתחו מחברות: המדריך שיעזור לכם בלימודים. צילום: fotolia

פתחו מחברות: המדריך שיעזור לכם בלימודים

אנחנו כבר שבועיים בתוך שנת הלימודים החדשה, ההתרגשות מתחילה לרדת, השגרה מתחילה לצבור תאוצה וזה הזמן להשקיע בחומר הנלמד. אבל מה עושים אם קשה לנו? קבלו את המדריך של פרוגי שיעבזור לכם בלימודים

תחילת השנה תמיד מציפה אותנו ברגשות מעורבים - מצד אחד התגעגענו לכיתה ולחברים אך מצד שני, אנו לא רוצים ללמוד ואף מפחדים - מהבגרויות המתקרבות, חטיבה חדשה, כיתה חדשה ואנשים לא מוכרים. התחלות הן תמיד קשות ותמיד מעלות חששות, אצל כל אחד, ובמיוחד כאשר אנחנו נדרשים ללמוד משהו חדש. אם אתם מזדהים, הכתבה הבאה היא בשבילכם כי הכנו לכם מדריך שיעזור לכם בלימודים.  

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תפיקו את המירב מזמן השיעור

נכון שהמורה תמיד אומרת שהצלצול הוא בשבילה? אז השיעור הוא לגמרי בשבילכם. תחשבו על זה, אתם כבר בכיתה, אתם יושבים והמורה מסבירה את החומר. אז למה לא להקשיב? זה הזמן היחידי בו החומר של השיעור יעבור אליכם עם ההסבר הכי טוב שאפשר. נצלו את הזמן הזה ותקשיבו. אפילו יותר מכך - אנחנו ממליצים לקחת חלק פעיל בשיעור, לנסות ולכתוב במילים שלכם את דברי המורה (כך יהיה לכם יותר קל להבין אחר כך את החומר בבית), לשאול שאלות ואף לקחת חלק בדיונים הכיתתיים. אין לכם מה להתבייש, כל שאר התלמידים גם שומעים על החומר הנלמד בפעם הראשונה ואם טועים, אז לא נורא. הרי "אין הביישן למד".

© adobestock

תיעזרו באחרים

לא תמיד החומר החדש נקלט אצלנו בפעם הראשונה, וזה בסדר. לפני שאתם רצים לשכור את שירותיו של מורה פרטי, כדאי לכם לנסות ולהיעזר בסביבה שלכם. נסו לחבור לקבוצת תלמידים וללמוד ביחד, אנחנו בטוחים שכל אחד טוב במקצוע מסויים או בחלק מסויים של החומר הנלמד כך שכולם ביחד מהווים כח גדול של למידה. אם אתם מעדיפים לבד - חפשו תכניות פרטניות לעזר בבית הספר או אפילו שיעורים און-ליין בנושא או אפילו בקשו עזרה מההורים, אל תשכחו שגם הם היו תלמידים פעם... 

לתרגל, לתרגל, לתרגל

למרות שקשה ללמוד עוד לאחר שכבר למדנו שעות על גבי שעות בבית הספר, כדאי לכם להתרכז בשיעורי הבית שלכם. מצאו מקום שקט בבית או בספרייה ונקו את השטח מסמארטפונים והסחות דעת. ישנם אנשים שמתרכזים טוב יותר כאשר שומעים מוזיקה אפשר גם לקבוע עם חברים וללכת ביחד למקום בו תוכלו לשבת אחד ליד השני ולהכין שיעורי בית. אל תוותרו על החלק הזה של הלימודים, כי תרגול וקריאה נוספת יעזרו לכם להבין יותר טוב את החומר.

© צילום: fotolia

תישארו מסודרים

הקצו לכל מקצוע מחברת משלה, על מנת לא להתבלבל ולהילחץ כאשר לא תמצאו משהו שקשור לחומר אותו אתם מחפשים. אנחנו מציעים להעזר גם ביומן או בלוח שנה על מנת לארגן את הזמן שלכם כראוי. תרשמו מבחנים, עבודות שיש להגיש ושיעורי בית לשבוע הקרוב. ארגון זמן נכון יעזור לכם להספיק את כל המטלות הלימודיות שלכם, לפי סדר עדיפויות, ועוד להספיק לבלות, להיפגש עם חברים ואפילו לשלב עבודה במשרה חלקית, כי אחרי הכל - הלימודים חשובים, אבל צריך גם ליהנות בחיים. 

תדאגו לעצמכם

בין כל טירוף הלימודים והמשימות, אל תשכחו לדאוג גפ לעצמכם. תאכלו ארוחות טובות ומאוזנות- המוח זקוק לכל אבות המזון על מנת שימשיך לעבוד ולעבד מידע כראוי. אל תפקפקו בערכה של שינה טובה. אנחנו יודעים שזה מאוד מפתה להישאר ערים עד השעות הקטנות של הלילה על מנת לדבר עם הקראש שלכם או להתעדכן ברשתות החברתיות, אבל מומלץ לישון בין 8 שעות בלילה על מנת לא לפגוע ברצף השינה וביכולות שלכם להתרכז ולעבד מידע במהלך היום.

© adobe stock

 

פרוגי מאחלים לכם שנת לימודים מוצלחת ופורייה!



תגובות