גם בזמן לימודים: כך תוכלו לחסוך כסף בשגרה. צילום: משה אבוטבול

גם בזמן לימודים: כך תוכלו לחסוך כסף בשגרה

בזמן שגרה לא רק לוח הזמנים שלנו עמוס, אלא גם חשבון ההוצאות שלנו. הכנו לכם מספר טיפים והרגלים שיעזרו לכם להתנהל בצורה חכמה ולחסוך כסף גם בזמן הלימודים

בשיתוף עם בנק הפועלים

יש לנו נטייה לחשוב שאת ה"בזבוזים" הגדולים שלנו אנחנו עושים במהלך חופשות, חגים וטיולים בחו"ל. אומנם זה נכון, אבל הרבה לא שמים לב שגם בשגרה, בזמן לימודים, אנו מוציאים כסף רב שלפעמים ניתן לחסוך אותו. כל מה שצריך לעשות זה פשוט לשים לב להוצאות ולהכנסות שלנו גם בשגרה ולאמץ כמה הרגלים פשוטים שיעזרו לנו להתנהל בצורה חכמה יותר וכך לחסוך כסף בקלות גם בזמן הלימודים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קפיטריה

אין דבר יותר נח מלהסתמך על הקפיטריה כמקור למזון בזמן הלימודים. היא הרי שם, קרובה אלינו, עם מלא אופציות טעימות והכי קל ונח לשלוף אשראי או דמי כיס ולרכוש משהו טעים - בין אם כארוחת עשר, צהריים או סתם נשנוש בין השיעורים. עכשיו, שלא תבינו לא נכון - אם אתם רעבים ואין ברכשותכם אוכל, הקפיטריה היא פתרון מצויין. אנחנו לא רומזים שאתם צריכים להישאר רעבים. אבל עם קצת התכווננות נכונה אתם יכולים לחסוך כסף על קניית אוכל בחוץ. ואיך? פשוט תכינו מראש את כל מה שאתם צריכים כדי להיות שבעים ומלאי אנרגיה במהלך היום - יש כאלו שזקוקים רק לארוחת בוקר בשעה 10, יש כאלו שיוסיפו גם נשנושים (אנחנו ממליצים על פירות, חטיפי אנרגיה, אגוזים ופירות יבשים) ואפילו ארוחות צהריים. אתם כמובן יכולים לבקש עזרה מאחד ההורים או להכין הכל לבד. טיפ שלנו: תכינו הכל בצורה מסודרת ערב מראש כדי לחסוך זמן בהתארגנות הבוקר.

© adobe stock

תחבורה

ללכת ברגל זה בחינם וגם תורם לכושר שלנו, אבל לא תמיד זה אפשרי. אנחנו כמובן מעודדים אתכם, במידה ובית הספר נמצא במרחק סביר מביתכם, ללכת ברגל. אם אין לכם את האפשרות ללכת ברגל ואתם בכל זאת בוחרים לנסוע לבית הספר - בין אם יש לכם רישיון ואתם נוסעים ברכב משלכם ובין אם בתחבורה ציבורית - אפשר לנסות ולחסוך גם כאן. אם אתם משתמשים בתחבורה ציבורית תיעזרו בכרטיסיות ומנוי חודשי (רב-קו) כדי להוזיל עלויות. אם אתם נוהגים ברכב אתם יכולים להציע לחברים נסיעה משותפת ותשלום משותף על הדלק - כך תחסכו גם כסף, אבל גם תעזרו לסביבה ולכדור הארץ.

 

בילוי

בילויים של שגרה הם בילויים מעט אחרים - בדרך כלל נעדיף בילוי שנמצא קרוב לבית כמו מסעדה או סרט. אנחנו תמיד בעד לצאת עם חברים ולצבור חוויות חדשות, אבל מה קורה שכל בילוי כזה גובה מאיתנו בין 50 ל-100 שקלים? כל דמי הכיס "נעלמים" בין רגע. אפשר לבלות עם חברים וליהנות גם בלי לבזבז המון כסף וכך תוכלו לחסוך מעט מהכסף שמיועד לבילויים. נסו להזמין את החברים אליכם הביתה או אפילו לקבוע פיקניק בפארק הקרוב לביתכם (כל אחד יכול להביא חטיף או שתיה קלה, כך שכולם מתחלקים בהוצאות הבילוי בצורה שווה אך מינימלית). כדי ליהנות עם חברים לא באמת צריך להוציא סוכמי כסף גדולים. 

 

למידה משותפת

תלמידים רבים משלמים למורים פרטיים שיעזרו להם במקצועות בהם הם מתקשים. אבל, לפני שאתם קובעים שיעור ניסיון עם מורה מוסמך, נסו להיעזר בחברים שלכם - אולי תגלו שדווקא איתם יותר קל ונחמד לכם ללמוד. כל אחד טוב במקצוע מסויים. יש תלמידים שיותר בקיאים בהיסטוריה וספרות ויהיו כאלו שיבינו יותר מהר מתמטיקה ואנגלית. נסו לעזור אחד לשני וערכו מפגשים של למידה משותפת, כך תוכלו לעזור וללמד אחד את השני ולחסוך את הכסף שהיה מיועד למורים פרטיים.    

© צילום: Fotolia

משרה חלקית

אולי במהלך החופש הגדול זה אפשרי לעבוד ולחסוך כסף, אבל בזמן הלימודים (שבאים עם מבחנים, עבודות, שיעורי נהיגה, תנועות נוער, חוגים ועוד) אין כל כך זמן לעבוד. אם אתם בגיל המתאים, נסו לחפש משרה חלקית או במשמרות שמתאימה לתלמידים כמו מוכרן באחת מהחנויות בקניון, חלוקת עיתונים, מלצרות ועוד. תמיד אפשר למצוא עבודות שמתאימות ללוח הזמנים העמוס של תלמידים. זה תמיד כיף להרוויח בעצמנו את דמי הכיס שלנו ולהרגיש עצמאיים. 

הכתבה מוגשת במסגרת פרויקט "משפחה בצמיחה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet בשיתוף בנק הפועלים, חוזר בפעם השישית. במסגרתו נבחרו חמש משפחות שמתמודדות עם קשיים או עם לבטים הנוגעים לתקציב שלהן. הן יספרו את סיפורן ויקבלו ייעוץ שיסייע להן לשפר את ההתנהלות הכלכלית.  הפרויקט יעסוק השנה בין השאר במה חשוב לדעת כשלוקחים משכנתה, ניהול העו"ש והמינוס, חינוך פיננסי לילדים ושליטה בכלים דיגיטליים לביצוע פעולות בנקאיות. המשפחות שייבחרו יספרו את סיפורן במוסף "ממון", באתר ynet וברשתות החברתיות. למתחם המיוחד - לחצו כאן.

בשיתוף בנק הפועלים

תגובות