לא שגרתי: המקצועות הכי מיוחדים שלומדים בבית הספר. צילום: adobestock

לא שגרתי: המקצועות הכי מיוחדים שלומדים בבית הספר

יוגה, ג'ודו ואפילו גלישת גלים - המקצועות המיוחדים והלא שגרתיים, שלא הייתם מאמינים שהם חלק ממערכת החינוך

כולנו אוהבים להתלונן על כמה משעממים השיעורים אותם אנחנו לומדים בבית הספר, אך תאמינו או לא, בכמה מבתי הספר בארץ החליטו לגוון את מערכת השעות עם שיעורים בלתי שגרתיים לתלמידים. החל מיוגה ועד רכיבה על סוסים, קבלו חמישה מקצועות מיוחדים שלא לומדים בכל בית ספר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:


סריגה

סביר להניח שרובכם לא יודעים לסרוג וגם כנראה לא ממש מתעניינים בתחום, אולי דווקא מסיבה זו בתי ספר מסוימים ברחבי הארץ החליטו שהם דווקא כן רוצים שתלמידיהם ילמדו סריגה כחלק מהמסגרת הלימודית. ועל כן ישנם בתי ספר בהם קיימים שיעורי סריגה כחלק מהמקצועות הנלמדים.

© adobestock


יוגה

אמנם יוגה היא לא מקצוע הנלמד בדרך כלל בבתי הספר ולרוב תלמידים מתרגלים יוגה לא כחלק מהמסגרת הלימודית, אם בכלל. אך עד כמה שזה ישמע לכם מוזר בבתי ספר מסוימים בארץ, בעיקר בערים בצפון הארץ כגון קרית שמונה, חצור הגלילית וצפת ישנם שיעורי יוגה, אשר החלו כחלק מיוזמה שקמה בשנת 2011 בשם "כאן ועכשיו". נמסטה לכולם. 

© fotolia

ג'ודו

תלמידים רבים הולכים לשיעורי ג'ודו או לשיעורי אומניות לחימה אחרים לאחר שעות בית הספר כחלק מחוג. אבל, מתברר שישנם תלמידים שהג'ודו הוא לא חוג עבורם, אלא ממש שיעור בבית הספר לכל דבר. כך למשל התלמידים בבית הספר הדמוקרטי "גבעול" שבחדרה, לומדים ג'ודו ממש כמו כל שיעור רגיל.

גלישת גלים

לחובבי הגלישה שבינכם אולי זה יישמע כמו חלום, אך תאמינו או לא ה"חלום" הזה בהחלט קיים במציאות, ליתר דיוק בבית הספר "אליאנס" בחיפה לכיתות ז'-יב',מקצוע זה קיים כחלק ממקצועות הלימוד בבית הספר וכשמתקיים השיעור התלמידים נוסעים למרכז הגלישה של עמותת "הגל שלי" בכפר גלים שם מתקיימים השיעורים.

© gettyimages_IL/Bruce Bennett


רכיבה על סוסים

אכן כך, תאמינו או לא ישנם בתי ספר אשר מחזיקים סוסים בהם משתמשים התלמידים כחלק משיעור רכיבה על סוסים שקיים כחלק מתוכנית הלימודים. ישנם גם בתי ספר בהם שיעור זה קיים אך אין סוסים בבית הספר, במקרה זה התלמידים הולכים לחוות סוסים ושם מתקיים השיעור במקום

 
 
תגובות