בת 17: "אני מקנאת באופן אובססיבי בדוגמניות". צילום: fotolia

בת 17: "אני מקנאת באופן אובססיבי בדוגמניות"

למי לא קרה שרצה להיות דוגמן או דוגמנית בשלב מסוים בחייו? אנחנו נתקלים בהם ברחוב, בשלטי חוצות ובעיקר ברשת. דוגמנים ודוגמניות רבים הם בני נוער. מה קורה כשאנחנו מקנאים בהם וקנאה זו הופכת לאובססיבית ולא בריאה?

דוגמנות בגיל צעיר נתפסת אצל בני נוער רבים כמודל לחיקוי והצלחה, ושדוגמנים הם "היפים והנכונים". מה קורה כשאנו משווים את עצמנו אליהם ומרגישים רגשי נחיתות?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

רגשות אלו עוררו סערה אצל נערה בת 17 שבחרה לפנות לגולשי Ask People לעזרה.

הנערה משתפת כי היא מקנאת בדוגמניות, במיוחד בדוגמניות בנות גילה. היא מספרת כי עצם העובדה שהם מצליחות – מקבלות כסף רב, טסות לחו"ל, מקבלות בגדים והזמנות למסיבות, גורמות לה לתחושת קנאה והרגשה כי היא "פחות שווה". עוד אומרת כי "זה ממש מוריד לי את הבטחון, איך להתמודד עם הקנאה אליהן? זה נהיה אובססיה ברמה שכל יום כמעט אני מצוברחת מזה שאני לא יפה כמוהן ולא יכולה להשיג מה שהן משיגות" 

אסק פיפל
"מתוסכלת שאני לא יפה מספיק בשביל להיות כמוהן" © צילום מסך

לאחר זמן קצר, אחד הגולשים נחלץ לעזרתה: "תאמיני לי שכסף זה לא הכל בחיים, פגשתי באופן אישי דוגמניות ואני יודע כי הן מלטשות את תמונתן בפוטושופ". גולשת אחרת הוסיפה "אני מבינה את הנקודת מבט שלך אבל את צריכה לזכור שרב המיליארדרים הגדולים ביותר הם לא יפהפיים- ביל גייטס, מארק צוקרברג, סטיב ג'ובס זכרונו לברכה. זה רק מראה לך שבשביל להיות מצליחה בחיים לא חובה להיות עסוקים רק במראה."

אנחנו כאן בשביל להזכיר לכם כי יופי וכסף זה לא הכל בחיים. כל חייכם לפניכם ותוכלו לבחור ולהחליט את המקצוע שתרצו לעבוד בו, הצלחה היא לא בהכרח יופי. כדי להצליח בחיים תעשו את מה שאתם אוהבים ותשקיעו את מאמציכם להיות טובים בתחום.

תגובות