הסוד נחשף: רג'ינה ג'ורג' פיצחה את הנוסחא לפופולאריות. צילום: באדיבות yes

הסוד נחשף: רג'ינה ג'ורג' פיצחה את הנוסחא לפופולאריות

מחקר חדש בדק את הסיבה שבגללה בני נוער הופכים למקובלים ונשארים כאלו, ותוצאות המחקר מפתיעות במיוחד!

מי מאיתנו לא רוצה להיות מקובל? מחקרים חדשים פיצחו את הנוסחא לפופולאריות. מסתבר שהסוד להיות מקובל הוא להתנהג כמו רג'ינה ג'ורג' מ"ילדות רעות", כך לפי מחקר חדש שמצא כי אנשים שמפחדים מהם אבל גם אוהבים אותם - יהיו בסוף עם הכי הרבה חברים. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אגב, מחקרים קודמים מצאו כי פופולאריות הושגה על ידי בני נוער שהיו גם אגרסיביים וגם מוחצנים מאוד. הממצאים הראו כי בני נוער מקובלים שהם גם אגרסיביים, הפכו ונשארו במעמד מקובל על ידי כפייה, בעוד  שבני נוער שהיו מוחצנים ומצחיקים, הגיעו לאותן תוצאות והפכו למקובלים באותה הרמה, על ידי שיתוף פעולה. מסקנה - כדאי לכם להיות מצחיקים, נחמדים ולא ביישנים ופחות להיות אגרסיביים. 

© adobestock

אבל, חוקרים מאוניברסיטת פלורידה - אטלנטיק ומאוניברסיטת מונטריאול, ניסו לבדוק האם יש סוג שלישי של פופולאריות. מחקר הפופולאריות בקרב בני הנוער עקב במשך שנתיים אחר יותר מ-560 נערים ונערות בגילאי 13, שהוגדרו על ידי חבריהם לכיתה כאגרסיביים או מוחצנים או שניהם. 

פרופסור ברט לורסן, אחד מהחוקרים והכותבים של המאמר שפורסם במגזין "התפתחות הילד", אמר: "מתבגרים שמים דגש רב על פופולריות והם מודעים היטב להבדל בין להיות אהוב לפופולריות. אם הם נאלצים לבחור, רבים מהם יעדיפו פופולריות".

במחקר נמצאף כפי שהחוקרים שיערו, שלושה סוגים של בני נוער פופולאריים: כאלו בעלי התנהגות פרו-חברתית, כאלו שהם אגרסיביים והסוג שהשלישי - כאלו שהם גם וגם. מבין כולם, לקבוצה השלישית היה את מדד הפופולאריות הכי גבוה. לפי המחקר, בני הנוער האלו הצליחו לשמר את הפופולאריות שלהם על ידי איזון בים התנהגות כוחנית, הנחוצה לשמירת הכוח, עם מעשי חסד קפדניים - ממש כמו התנהגותה של רג'ינה ג'ורג' מהסרט המיתולוגי "ילדות רעות". האיזון הזה מזכיר את ההתנהגות של רג'ינה ג'ורג' מהסרט האייקוני "ילדות רעות".

 

 

תגובות