למרות הכל: בואו נשמור על העצמאות שלנו. צילום: AdobeStock

למרות הכל: בואו נשמור על העצמאות שלנו

"שגרה היומיומית קיבלה שינוי חד למדי, אבל זה ממש לא מה שימנע מאיתנו להיות עצמאים בפני עצמנו. אבל האם זה מה שימנע מאיתנו להיות עצמאים ברמה האישית ולחגוג השנה את עצמאותה של המדינה האהובה שלנו?" • טור אישי מלא באופטימיות ועצמאות

השנה אנחנו חוגגים את יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל' אבל גם יום זה נחגג במתכונת שונה מהרגיל. החגיגות והופעות הענק בוטלו, מופעי הזיקוקים המרשימים שמכסים לנו מדי שנה את השמים והופכים אותם מחשוכים למוארים וזוהרים לא התקיימו השנה במלוא הדרם ושוב לא נוכל להיפגש עם בני משפחה וחברים. אבל האם זה מה שימנע מאיתנו להיות עצמאים ברמה האישית ולחגוג השנה את עצמאותה של המדינה האהובה שלנו?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

במסגרת השינויים שהוכרזו, המון שאלות עלו לאוויר ואני מודה שהן העסיקו אותי לא פעם ולא פעמיים. כמו למשל, איך נחגוג את יום העצמאות בלי עצמאות, האם אנחנו יכולים להגדיר את עצמנו כעצמאים השנה והאם הקורונה הולכת לנצח אותנו? אז, אחרי חשיבה מרובה, ארוחה טובה והמון שירים ברקע , אני יכולה להגיד בלב שלם שמצאתי את התשובות עבורי.

מופעי הזיקוקים המרשימים שמכסים  את השמיים לא יראו השנה© AdobeStock

שלב ראשון: להכיר במציאות, גם אם היא לא הכי נעימה

אם עלי להיות מציאותית כל ההנחיות והמגבלות שהוכרזו על מנת לעצור את התפשטות הנגיף לגמרי שינו לכולנו את החיים ומונעות מאיתנו שגרת חיים רגילה ונורמטיבית. הכל השתנה, המון גורמים קיבלו פנים חדשות והשגרה היומיומית קיבלה שינוי חד למדי, אבל זה ממש לא מה שימנע מאיתנו להיות עצמאים בפני עצמנו.

חשוב לזכור: הכל מתחיל ונגמר בנו

הכל מתחיל בחשיבה ואמונה. אפשר להגיד חד משעמית שהעצמאות שלנו תלויה בעיקר בנו. אם נחשוב ונפעל בצורה שלילית ופאסימית, סביר להניח שנאבד את העצמאות שלנו או לפחות חלקים ממנה. לעומת זאת, אם נאמין בעצמנו ונהיה אופטימיים וחיובים (ברור שגם מציאותיים) נהיה חזקים ונצליח לשמור על עצמאותינו. מרגישים שאתם מתחילים לאבד את העצמאות האישית שלכם? תפעלו. בצעו את הפעולות והצעדים הדרושים שישיבו אליכם את השליטה העצמית שלכם, זה יכול להיות כתיבה, ריקוד, האזנה למוזיקה, יציאה לריצה או כל דבר אחר, העיקר שיהיה בתיאום עם הוראות משרד הבריאות והכי חשוב - ייתן לכם הרגשה של שליטה על החיים שלכם.

תפעלו למען העצמאות שלכם© fotolia

עברנו דברים בהיסטוריה שלנו כעם וכמדינה, נעבור גם את הקורונה

אם יש דבר אחד שאני בטוחה בו במאה אחוזים הוא שהקורונה לא תנצח אותנו ובטח שלא תשבור אותנו. במהלך ההיסטוריה שלנו, גם כעם וגם כמדינה, נחשפנו להמון משברים, מלחמות ואויבים ותמיד ידענו לקום מכל משבר או איום בצורה טובה ביותר ואני לא מתביישת לומר, והאמת שגם מודה בכך בגאווה עצומה – ניצחנו. אז כן, אנחנו ננצח גם את נגיף הקורונה, שהוא אויב גדול ומפחיד, שכן המדינה שלנו עוד לא נאלצה להתמודד עם איום ביולוגי-רפואי שכזה מעולם. והכי חשוב לזכור – בסוף הכל (!) חולף, גם הקורונה ואני יודעת שבמוקדם או במאוחר זה יהיה מאחורינו.

בואו נסתכל גם על הדברים הטובים שהביאה הקורונה

חומרת ההרס שהקורונה מביאה איתה היא גדולה ומשמעותית. הקורונה פוגעת בכלכלה וכאמור גם בשגרת חיינו ובעיקר, לוקחת איתה קורבנות יקרים ואהובים. ולמרות הקושי למצוא טוב, זה אפשרי. בזכות הלחץ והקורונה קמה ממשלה לאחר שנה וחצי – עוד נקודה לטובת העצמאות שלנו כמדינה, התאחדנו כמדינה, בין אדם לאדם ובין אדם לסביבתו, חיזקנו קשרים עם הסבים והסבתות והתחזקנו מבחינה ערכית ואני בטוחה שביום שאחרי הקורונה, נבין גם כמה התחזקנו מבחינה מדינית.

אז למרות המצב (שאני יודעת כמה מבאס וקשה, תאמינו לי), אני בוחרת להיות חזקה, עצמאית ונחושה כי אני יודעת שזה יחלוף וביום שאחרי הקורונה, מעבר לכך שהעצמאות האישית שלי תתחזק, המדינה שלי תקום חזקה יותר.

 

תגובות