המלחמה החדשה בהתעללות בבעלי חיים. הקבוצה שמאיימת על המתעללים. צילום: הקבוצה נגד התעללות בע"ח

המלחמה החדשה בהתעללות בבעלי חיים

קבוצת הפייסבוק "נגד התעללות בבעלי חיים" שמה לעצמה מטרה, למגר את תופעת ההתעללות בבעלי חיים בדרך יצירתית: פרסום תמונות של גולשים שהתעללו בבעלי חיים והשוויצו בכך ברשת החברתית

הקבוצה שעושה טוב לבעלי החיים. בין כל הקבוצות שנפתחו לאחרונה בפייסבוק, יש גם קבוצות עם משמעות ערכית לא קטנה. כזו היא הקבוצה "נגד התעללות בבעלי חיים" שהוקמה לפני שמונה חודשים ועד היום צברה למעלה מעשרים ושניים אלף לייקים של גולשים שאכפת להם מהתופעה המכוערת.

בקבוצה מצאו דרך יצירתית להתמודד עם מתעללים שמשוויצים בכך בתמונות שהם מפרסמים ברשתות החברתיות. מנהלי העמוד, מאתרים את המתעללים בעזרת פניות של גולשים אכפתיים, ואז מפרסמים את התמונה המפלילה וכן קישור לעמוד הפייסבוק של המתעללים.

כך למשל, עשו בקבוצה עם תמונתו של הנער בן ה-20 מאשדוד שתיעד את עצמו מתעלל בחתול ותופס אותו מהזנב. אותה התמונה זכתה לאלפי שיתופים ברשתות החברתיות והנער נלקח אף לחקירה בתחנת המשטרה באשדוד.

תמונה נוספת שפורסמה בתחילת השבוע היא של הנער (בתמונה מתחת), שחבריו תיעדו אותו אוחז ארנב מהאוזניים. דבר שבהחלט אינו נעים לארנב המסכן. הנער נראה כשהוא אוחז בארנב אחוז אמוק, ותופס את חולצתו כדי להשוויץ ב"שרירים".

הגולש שחשב שלתפוס ארנב מהאוזניים זה נעים. צילום באדיבות הקבוצה נגד התעללות בבעלי חיים בישראל.
הגולש שחשב שלתפוס ארנב מהאוזניים זה נעים. צילום באדיבות הקבוצה נגד התעללות בבעלי חיים בישראל.

תמונה נוספת שפורסמה בקבוצה לאחרונה היא של הצעיר (בתמונה מתחת), שתועד כשהוא משקה את הכלב שלו באלכוהול באמצעות בקבוק של וודקה. כידוע, לא מומלץ לתת לכלבים לשתות משקאות מתוקים ובכלל שתיית אלכוהול יכולה לגרום לכלבים לנזק בלתי הפיך.

משקה את הכלב בוודקה. צילום באדיבות הקבוצה נגד התעללות בבעלי חיים בישראל.
משקה את הכלב בוודקה. צילום באדיבות הקבוצה נגד התעללות בבעלי חיים בישראל.

נראה כי בקבוצה הישראלית שצברה עד כה למעלה מעשרים ושניים אלף לייקים, מצליחים להשיג את המטרה, כשכל פרסום גורר אחריו עשרות אלפי צפיות ואלפי שיתופים ולייקים. שימוש שכזה ברשתות החברתיות, מצליח להעלות חיוך על פני הגולשים, שמגלים שאפשר גם לעשות דברים טובים באמצעות הרשת.

>>הכל על פרשיית הנער האשדודי שהתעלל בחתול

תגובות