סובלים מלחץ וחרדה? יש מי שמקשיב ועוזר לכם!. adobestock

סובלים מלחץ וחרדה? יש מי שמקשיב ועוזר לכם!

גם בישראל וגם בעולם, מדווחים על עלייה דרמטית בתחושות הלחץ והחרדה בקרב צעירי בשל המשבר העולמי, אם אתם מחפשים מישהו שיקשיב ויעזור לכם - דעו שאתם לא לבד ובמרחק שיחת טלפון אחת תוכלו לקבל כלים לזיהוי ולהתמודדות עם המצבים האלו

מאז התפרצות מגפת הקורונה בתחילת 2020, מרבית החדשות והעדכונים מתמקדים בעיקר במספר הנדבקים והמתים, לצד המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות התפשטות המחלה. אחד מהנושאים הפחות מדוברים שנדחקו הצידה במהלך התקופה, הוא מצב בריאות הנפש של ילדים ובני נוער. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

גם בישראל וגם בעולם, מדווחים על עלייה דרמטית בתחושות הלחץ והחרדה בקרב צעירים. בקרב אלו הלוקים במצוקה נפשית, ניתן לזהות תסמינים כמו עצבנות, מחשבות טורדניות, חוסר ריכוז, דפיקות לב, הזעת יתר, עייפות לצד קושי לישון ועוד.

צעירים שחווים קושי רגשי בשל המשבר העולמי, מרגישים לעתים שבני משפחתם וסביבתם הקרובה אינם תמיד מודעים למצוקתם. לכן, בתקופה האחרונה, יותר ויותר בני נוער מחליטים לשתף בתחושותיהם גורמים חיצוניים, כמו למשל מוקדים טלפוניים ארציים, המעניקים תמיכה וייעוץ נפשי לאלו הזקוקים לסיוע. 

© AdobeStock

מאז תחילת הסגר, אשר כלל סגירה מלאה של מערכת החינוך, קורסים מוקדי הסיוע תחת עומס הפניות הכבד. אחד מאותם מוקדים הוא 'אוזן קשבת' של אגודת יד ביד – קו החירום הוותיק ביותר בישראל המאויש על ידי מתנדבים מתחומי הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית והחינוך.

מתנדבי המוקד, המתמחים בהקשבה ומתן עזרה טלפונית. מדווחים לאחרונה על ריבוי פניות אנונימיות מצד ילדים ובני נוער, הנמצאים במצבי לחץ ומצוקה בשל המצב, ומבקשים רק שמישהו יקשיב להם. הסיבות למצוקתם של הצעירים הינן רבות וטבעיות לחלוטין: פחד מהידבקות בנגיף הקורונה, חרדה מהמצב הכלכלי של המשפחה, ריחוק חברתי, הגורם לעתים לתחושת בדידות בשל קשרים שמצטמצמים וניתוק מחברים לספסל הלימודים. ישנן מקרים מורכבים נוספים, כמו לדוגמה, שהייה שעות ארוכות באותו בית עם בני משפחה נוספים, דבר שעשוי לגרום לקונפליקטים וריבים.

ישראל פוני, עובד סוציאלי ומנהל מוקד אוזן קשבת של אגודת יד ביד, מסביר כי כמות הפניות לאחרונה, אינה מפתיעה, שכן, בזמני משבר, כגון מלחמה, מגיפה, או כל אירוע בו השגרה משתבשת, מתרחשת עלייה בחרדת הציבור. לדברי פוני: "ישנן לא מעט המלצות להתמודדות עם החרדה, שעשויות לשפר בצורה משמעותית את המצב. אם זה לצאת לטיול בחוץ בטווח המותר לפחות פעם ביום, בכדי להתרענן ולנשום אוויר, לעסוק בפעילות חווייתית כמו ציור או פלסטלינה, הדורשות ריכוז, התעמקות, ותורמות להרגעת הנפש, לשהות באמבטיות חמות שהוכחו כמרגיעות, להאזין למוזיקה, להיפתח לתחומי עניין חדשים שיכולים לנתק את המחשבה מענייני הקורונה, והכי חשוב– לשמור על סדר יום ושגרה, הכוללים השכמה בשעות הבוקר (עד 09:00) ואכילת ארוחות בזמן. שגרה מגבירה ביטחון ויציבות, מפחיתה אי-ודאות ומסייעת לנו להתמודד עם אתגרים בצורה טובה יותר".

© fotolia

"זו תקופה זמנית שתעבור. אלו זמנים נורמליים לחלוטין בה חושבים שמרגישים לא נורמלי. חשוב לזכור שכל העולם נמצא באותו מצב ובסופו של דבר כולנו נעבור את זה יחד" מסכם פוני, שמזמין את כל מי שזקוק לעזרה בתקופה זו, להתקשר למוקד אוזן קשבת ולקבל מענה במגוון נושאים: לחץ, דיכאון, התבגרות, בדידות, מחלות, הטרדות, חשש להתאבדויות, חזרה בתשובה או בשאלה, התמכרות מכל סוג ועוד.

03-6204999 - מוקד אוזן קשבת של אגודת יד ביד

 

תגובות