המדינה מחזיקה את מזוודות הפליטים בכח?. מפגינים בתל אביב. צילום: פרוגי

המדינה מחזיקה את מזוודות הפליטים בכח?

הפליטים מסודן שעזבו את ישראל מרצונם, רוטנים על כך שמדינת ישראל מחזיקה בציוד האישי שלהם: "כבר מתו חמישה אנשים שאין להם תרופות". רשות ההגירה: "להפך. הצענו להם שנשנע להם את הציוד על חשבוננו"

מדינת ישראל מעכבת את אספקת ציודם האישי של מאות פליטים סודניים שעזבו לאחרונה את ישראל? כך לפחות טוענים מספר פעילים חברתיים ישראלים, שרוטנים על כך שמזוודות רבות של פליטים שעזבו את ישראל, נותרו בארץ.

לדבריהם במזוודות יש בגדים, מצעים, כסף וכילות נגד יתושים. לטענתם, שלא הוכחה רשמית, נפטרו עד כה חמישה מגורשים, ביניהם תינוק בן חצי שנה.

על פי טענות הפעילים והפליטים שעזבו את הארץ מרצונם, מדובר בארבעה עשר טון של ציוד אישי שנותר בטרמינלים בנמל תעופה בן גוריון. יעל כהן, אחת הפעילות החברתיות שתומכת בפליטים הזרים אמרה כי, "רשות ההגירה מתנערת מהאחריות. חייבים להפעיל עליהם לחץ עצום. לא יכול להיות שהאנשים האלו לא יקבלו את רכושם שמגיע להם".

מדוברת רשות ההגירה בישראל, סבין חדד, הבהירה כי המדינה בחרה לסייע לפליטים ולאפשר להם לקחת עמם משקל של שלושים קילוגרמים כל אחד. עבור המשקל העודף שנשאו עמם הפליטים לנמל התעופה בן גוריון, ביקשה המדינה שלא לחייב את הפליטים על המשא הכבד, ולבצע את שינוע הציוד האישי על חשבון המדינה, בעזרת שינוע מכולות הציוד לדרום סודן על חשבון מדינת ישראל. דבר שכעת מתעכב, אך יקרה בקרוב.

>> למה הפליטים מסודן טוענים שהמדינה לא מכבדת אותם?

תגיות
תגובות