התלמידה שדואגת לתלמידים הנזקקים. דואגת לתלמידים הנזקקים. צילום: פייסבוק

התלמידה שדואגת לתלמידים הנזקקים

את החופש הגדול האחרון ניצלה יובל אלמלייך מכרמיאל כדי לאסוף ולרכוש בעצמה ציוד לימודי עבור כל אותם התלמידים הנזקקים שהחלו את שנת הלימודים החדשה (כמעט) ללא ציוד לימודי. ראיון מיוחד

מעשים טובים. את החופש הגדול האחרון, ניצלה יובל אלימלך, תלמידת כיתה י"ב בכרמיאל, כדי לאסוף ציוד לימודי עבור עשרות אלפי תלמידים נזקקים, שהחלו את שנת הלימודים בצפון הארץ היום (ב').

אלימלך נתקלה לפני מספר שבועות בפוסט שפרסם ארגון "יד עזרא ושולמית" בעמוד הפייסבוק שלו, בו ביקשו בארגון מאזרחים שיכולים לתרום ציוד לאותם התלמידים הנזקקים, לעשות זאת ולאפשר לתלמידים לפתוח את שנת הלימודים על רגל ימין.

אלימלך החליטה שהיא לא מסתפקת בתרומתה האישית, הגדילה ראש ופצחה במבצע איסוף בעיר מגורייה, כרמיאל.

מה הוביל אותך להקדיש את זמנך ולהתחיל לאסוף את הציוד לאותם הילדים?

"ההורים שלי אף פעם לא החסירו ממני כלום, וכשראיתי שיש ילדים שאין להם את הציוד הלימודי ויחד עם זאת גם הורים שאין להם את היכולת לתת, זה נגע לי בלב והחלטתי שלכל אחד ואחת מגיע לקבל את הטוב ביותר", עונה אלימלך ומוסיפה: "בכל זאת זה נותן הרגשה טובה כל ילד רוצה שיהיה לו את כל הציוד, במיוחד ביום הראשון של הלימודים".

מי בעצם עזר לך להוציא את היוזמה הזאת לפועל?

"בעיקרון פרסמתי סטטוסים בפייסבוק ודרך זה פנו אלי אנשים, ומי שעזר לי להוציא את זה לפועל בסוף אלו ההורים שלי", היא מספרת.

כמה זמן לקח לך לאסוף את כל הציוד הלימודי?

"מהיום שבו גיליתי על התרומות התחלתי לפרסם, לקח לי שבועיים וחצי בערך. ראיתי שלא הרבה אנשים תורמים אז אספתי ממה שהיה לי בבית, מהמשפחה הקרובה, והלכתי לקנות ציוד חדש גם בעצמי", היא מגלה.

מה את חושבת על המודעות היום למהות חשיבות התרומה לקהילה?

"אני באופן אישי חושבת שצריך להעלות את המודעות לתרומות. כל אחד יכול להגיע למקום הזה שאין לו איך להעביר את היום או את החודש. אני חושבת שכמה שיותר יתנו ככה הם גם יקבלו. כל אדם יכול להגיע למקום הזה שהוא צריך לקבל, ולא חסרים אנשים שיקומו ויעשו מעשה כמו שאני עשיתי כדי לתת לאדם אחר. הגלגל מסתובב, היום זה הוא, מחר זה אנחנו", היא מנמקת.

את מרגישה שקיבלת יותר ממה שנתת?

זה נתן לי הרגשה טובה. אני חושבת על הילדים הקטנים שעולים לכיתות הלימוד בבית הספר היסודי ואני מדמיינת את החיוך שלהם כשהם מגיעים לבית הספר עם דברים חדשים, וזה משמח", היא עונה בחיוך.

אם גם אתם מעוניינים לתרום ציוד לימודי לקראת השנה החדשה:

פנו לארגון "יד עזרא ושולמית" בפייסבוק או בטלפון - 3949* או באתר האינטרנט: http://www.yadezra.net

תגובות