בשר וחלב? מחוץ ללקסיקון שלה . מערכת

בשר וחלב? מחוץ ללקסיקון שלה

אלפי בני נוער החליטו להפוך את אורח החיים שלהם לכזה שבשר וחלב הוא מחוץ לתפריט שלהם. הסיבה: הבחירה בדרך טבעונית שבמסגרתה לא אוכלים שום דבר שנוצר על ידי בעלי חיים (ביצים וחלב) או בע"ח

איך הייתם שורדים שבוע שלם בלי חלב, ביצים, בשר ועוף? סביר להניח שהקיבה שלכם הייתה צועקת הצילו, אבל מסתבר, שישנם בני נוער שמעדיפים לוותר על כל המאכלים הללו בשביל לעבור לאורח חיים טבעוני.

כתב פרוגי פגש נערה כזו, שהחליטה יום בהיר אחד, לעשות את השינוי ולהפוך לטבעונית. אסתר טובי שמה והיא בת 14 מגבעת זאב.

איך הגעת בעצם למחשבה על אורח חיים טבעוני?

"בהתחלה ראיתי הרצאה בנושא והפכתי לצמחונית", היא נזכרת. לדבריה, עם הזמן גם מוצרים כמו חלב וביצים התחילו להגעיל אותה והיא לקחה עוד צעד קדימה, והפכה לטבעונית מוחלטת: "חברה מאוד טובה שלי שהיא גם טבעונית תמכה בי בהתחלה ועזרה לי עם מאכלים שמתאימים לאורח החיים החדש, וכמובן שגם תמכה בי כשהיה לי קשה עם אורח החיים החדש".

מה הקשיים באורח חיים שכזה?

"זה קשה לעמוד בפיתוי בהתחלה. אבל ככל שזה הופך לשיגרה זה נהיה הרבה יותר קל", היא עונה וממשיכה: "הדברים החיוביים הם ההרגשה הטובה עם עצמי. בכל פעם שאני מנסה לאכול ביצים או חלב זה טיפה מגעיל אותי ואני מרגישה רע עם עצמי. זה טוב להרגיש שאני לא עוזרת למפעלים להרוויח כסף על רצח חיות וזה הרבה יותר כיף לאכול את התחליפים הטבעוניים של כל המאכלים הקיימים".

 

טובי, לא נוגעת בבשר ובעוף. צילום: פייסבוק.
טובי, לא נוגעת בבשר ובעוף. צילום: פייסבוק.

 

אז מה את בעצם כן אוכלת?

"אורז, חלב סויה, אפונה, אגוזים, תפוחי אדמה, תחליפי בשר, תחליפי גבינה, תחליפי ביצים, ירקות, פירות, קטניות, פסטה, מרבית סוגי הלחם, שוקולד מריר, מג'דרה, אפונה, עדשים, פולי סויה, אטריות, טחינה, חומוס והרשימה עוד ארוכה", היא מחייכת ומציינת לסיכום שלכל מאכל שאינו טבעוני ניתן למצוא תחליף.

תגיות
תגובות