להתנדב במד"א. למה זה שווה ולמה לא?. לא נעים לפעמים. צילום: אתר hnn

להתנדב במד"א. למה זה שווה ולמה לא?

כתבתנו התחילה להתנדב במד"א בגיל ארבע עשרה, היא גילתה ככל שהזמן עבר שאין מדובר בעוד פרק של דוקטור האוס או האנטומייה של גריי והחליטה לתת לכם את כל הסיבות למה שווה להתנדב במד"א וגם, למה לא

התחלתי להתנדב במד"א כבר בגיל ארבע עשרה ובואו נודה בזה, הייתי אחת כזאת שלא ידעה הרבה מהחיים שלה ובסך הכל רצתה להיות כמו בסדרות הרפואה: זוהרת עם השיער המתנפנף כשחדר הניתוח או האמבולנס נוצצים מאחוריה.

רק אחרי שנכנסתי למד"א הבנתי שזה ממש, אבל ממש לא אותו הדבר. ולא, לצערנו הרב – אף רופא בבתי החולים בארץ נראה כמו דוקטור האוס. אז לומדים לאט, עם השנים למצוא את הדברים החיוביים ולצחוק על הדברים השליליים שחווים במהלך ההתנדבות למד"א.
אז הנה לכם חמש סיבות למה בכל זאת שווה לאבד את חייכם בשביל להציל חיי אחרים

המשמרות הארוכות

למה כן? כי אתם עושים את המשמרות באורך שמונה שעות עם אחלה נהגים וחברים שאפשר להעביר איתם חוויות.

למה לא? יש משמרות שיכולות להיות נטולות נסיעות ואתם עלולים להישאר בחדר מתנדבים עם טלוויזיה מהבהבת בצבעים שונים ושלט שתקוע על ערוץ ניקולודיאון. קצת חבל לחזור הביתה כשאתה שר ברצף שירים של דורה, בובספוג ורוץ דייגו רוץ.

העצלנות והבטן נהנים

למה כן? יכולת לשבת שעות בתחנה שהופכת לבית שני עם חברים שהופכים למשפחה שניה, להזמין אוכל בלי הצורך של לשטוף כלים או כל מטלה ביתית אחרת ופשוט ליהנות. 

למה לא? להזמין פיצה כשאתה במשמרת ולצאת למקרה רגע לפני שהפיצה צריכה להגיע. סיוט, תאמינו לי.

האישה השמנה שנתקעה בקומה הרביעית

למה כן? מקרים מעניינים, תאונות דרכים הזויות ושאר ירקות.

למה לא? כי אם תגיעו לבניין מגורים בלי מעלית שצריך להוריד את המטופל בו מהקומה הרביעית, והוא לא בדיוק רזה. אז תוכלו לומר שלום לגב שלכם.

אומרים תודה או שמקללים אותך

למה כן? הכרת התודה של האנשים, הכינוי "מלאכים בלבן", החיוך של המטופל או החולה שווה את כל ההתנדבות ואת כל השעות שאנחנו מבלים במקום הזה.

למה לא? לפעמים, מידי פעם לפעם, יש מטופלים שחושבים שהם יודעים יותר טוב מאיתנו - גברת, אני יודעת שכואבת לך הזרת, אבל בפעם האחרונה שבדקתי, לשים לך חמצן באמת לא יעזור.

רשת חברתית (אמיתית לשם שינוי)

למה כן? המתנדבים שמגיעים אל מד"א הם מקשת רחבה של בני הנוער, יש שם אנשים מכל הסוגים. המקום הזה נותן לך אפשרות להכיר אנשים שלא היית שוקל להתחבר אליהם בלי הקישור הזה.

למה לא? חבל שלפעמים יש את זאת שכולנו יודעים שמוזיקה מזרחית היא החיים שלה, אבל מסיבה כל שהיא הצוות, המטופל ועוד מאות נהגים אומללים שנקלעו לכביש במקרה בדרך צריכים לשמוע את זה ביחד איתה.

אבל אם נחזור רגע לרצינות, להיות מתנדבת במד"א זאת בהחלט זכות גדולה ואני גאה להיות חלק מהגוף הזה בהתנדבות. אז נכון, יש דברים שעלולים להרחיק אותך, אבל ברגע שאתה בפנים – קשה מאוד לצאת משם. 

תגיות
תגובות