הסיפור מאחורי מתנדבי השירות הלאומי  . מערכת

הסיפור מאחורי מתנדבי השירות הלאומי

בכל שבוע ניחשף לסיפורם של נערים ונערות שמתנדבים במסגרת השירות הלאומי. הפעם, פגשנו את גל אשכנזי, צעירה בת 19, המשרתת באגודת "עמינדב" ולוקחת חלק בהפעלת אתר האינטרנט "אורות טלוויזיה יהודית"

גל אשכנזי בת ה-19, היא גרפיקאית מחוננת שמתנדבת זו השנה השנייה, במסגרת שירותה הלאומי בערוץ האינטרנטי "אורות טלוויזיה יהודית". במסגרת תפקידה היא מבטאת את כישורייה בגרפיקה.

כתבת מדור סביבה ומדע, פגשה אותה, לראיון אחת על אחת, כדי לשמוע ממנה על הבחירה בשירות הלאומי והחוויות שבתפקיד. וגם, האם היא מתחרטת שלא התגייסה לצה"ל?

מה הייתה הסיבה שגרמה לך לבחור לעשות שירות לאומי ולא צבא?

"בהתחלה לא הייתי בטוחה אם אני רוצה צבא או  שירות לאומי, כי אני חוזרת בתשובה ועדין לא הייתי סגורה על עצמי מה עדיף. רציתי לעסוק בתפקיד שקשור במה שאני טובה בו שזה גרפיקה, אבל עם יכולת להשפיע. תנאי הקבלה בצבא לתחום קשים יותר, והתפקיד היחיד שהציעו לו הוא מזכירה או משהו בסגנון, וזה הרגיש לי בזבוז. ידידה שלי מאוד רצתה שאני אעשה שירות לאומי, לכן היא הלכה ועשתה את כל הבדיקות בשבילי עם הרכזת, והתקנים ואז הציעו לי לקחת חלק באתר האינטרנט והבנתי שזה התפקיד האידיאלי בשבילי".

את שלמה עם הבחירה שעשית לא להתגייס לצה"ל ולהתנדב לשירות הלאומי?

"כן", היא עונה ומציינת שלפעמים הבחירה גורמת לה לתחושה לא נעימה: "קורה שאני מרגישה שזה לא פייר לעומת אלו שכן בחרו להתגייס לצה"ל, כי השירות הלאומי הוא מערכת יותר נוחה וקלה, שבאה לקראת המתנדבים בה לעומת בצבא".

ספרי לנו על התפקיד שלך

"באתר יש לנו כתבות תוכן כתוב ותוכן ווידיאו בנושא יהדות, כשאני מתפקדת באתר בתור גרפיקאית, אני אחראית על כל מה שקשור לתמונות. אני צריכה למצוא תמונות מתאימות לכל כתבה שעולה בערוץ, ואם אין תמונה מתאימה אני פשוט מציירת אותה. אני אוהבת לצייר, ואני עובדת על תוכנת הפוטושופ ונעזרת בלוח גראפי (טאבלט) כדי לצייר ולעצב", היא מספרת.

"הייתי בהתלבטות אם להתגייס לצה"ל או לפנות לשירות הלאומי".
ציור שאיירה גל.

את מרגישה שהשירות לאומי תורם לך באופן מאוד משמעותי בחיים?

"אני חושבת שכן", היא עונה ומוסיפה: "כעיקרון זה מה שגרם לי להתחיל ללכת עם חצאיות, אני מאוד בקטע של החזרה בתשובה' אבל המכנסים מול החצאיות היה לי תמיד מאוד קשה, והעובדה שהלכתי לשירות לאומי גרמה לי ללכת עם חצאיות וזה עזר לי. כשהייתי בבית ספר חילוני, לא יכולתי להיפתח לאף אחד בנושא כי זה הרגיש לי מביך, וכאן אני עטופה בחברים שמעודדים ותומכים".

יש איזה חוייה מאוד הזויה או מצחיקה שקרתה לך במהלך השירות?

"בסוף השנה הראשונה", היא אומרת: "החלטנו ליצור סרט גמר, אז כל אחד שיחק את עצמו אבל בצורה מאוד מוקצנת והומוריסטית, כתבנו יחד את התסריט, צילמנו וערכנו, ויצא לי לשחק פנאטית בנושא מסויים שעליו אני לא אפרט", היא צוחקת.

לסיום, לדעתך גיוס במסגרת "השירות לאומי – אזרחי" משתווה לגיוס בצה"ל?

"דבר ראשון זה תלוי בתפקיד. דבר שני, בתפקיד צבאי אנשים רואים שאתה באמת עוזר, ובשירות לאומי עוזרים גם מבחינת דת, אנשים אולי לא רואים שזה עוזר, אבל זה יכול לעזור יותר מללכת לגבול", היא מסכמת.

רוצים ללמוד מה הוא השירות הלאומי? 

תגובות