הבנות שנלחמות בהתעללות בבעלי חיים. פעילי אנונימוס בפעולה. צילום: פייסבוק

הבנות שנלחמות בהתעללות בבעלי חיים

בין העמותות הרבות שנלחמות בהתעללות בבעלי החיים, פועלת עמותת אנונימוס. כתבנו פגש שתיים מהמתנדבות הצעירות והנמרצות שפועלות בהתנדבות מלאה בעמותה ושמע מהן על הפעילות החשובה שלהן למען בעלי החיים

"300 מיליון בעלי חיים נהרגים מדי שנה בישראל עבור תעשיות המזון, הטיפוח והיופי. הם גדלים בתנאים לא תנאים, ולא זוכים ליום אחד מאושר בחייהן. זה עוד לפני שהתחלנו לדבר על הגידול הגנטי והמחלות שמלוות אותם".

אלו רק חלק מן הדברים שסיפרו לי ניקול קריצין (20) וקיטי אורן (19), שתיים מהמתנדבות הצעירות בעמותת "אנונימוס", עמותה שקמה במטרה לעורר את המודעות לזכויות בעלי חיים וטבעונות.

אז מה זה בעצם "אנונימוס"?

"אנונימוס" היא עמותה לזכויות בעלי חיים שקיימת כבר שמונה עשרה שנה ועוסקת בעיקר בתחום של בעלי חיים במשקים ובתעשיות המזון בארץ: "אנחנו עובדים גם בתחומים המשפטיים והחוקיים וכן בתחום ההסברתי, בצורה הזו אנחנו פונים לקהל הרחב", מסבירות הבנות.

"המטרה שלנו היא לגרום לאנשים להבין שגם בעלי חיים הם יצורים חיים, הם מרגישים דברים ומפחדים ואנחנו לא צריכים לנצל אותם רק בגלל שהם לא יכולים להביע במילים את זה שרע להן", הן מוסיפות.

איך הגעתן לעמותה?

"אני הפכתי מודעת לנושא ולעמותה על ידי הרצאה של העמותה בבית הספר שלי כשהייתי בחטיבה", מגלה קיטי: "הזדעזעתי ממה ששמעתי בהרצאה, שעוד לפני שנכנסים בכלל לעניין של צמחונות יש את הפגיעה בבעלי החיים בתחומים כמו קוסמטיקה וטיפוח. היה לי את הרצון להפיץ את המידע על טבעונות, להסביר לאנשים מה בעצם קורה".

קיטי. אוהבת את ההתנדבות בעמותה.
קיטי. הפכה לטבעונית לאחר שצפתה בהרצאתו של גארי יורופסקי.
צילום: רן כץ.

"אחרי שהפכתי לטבעונית חיפשתי מקום שבו אוכל לתרום", עונה ניקול: "זה בכלל התחיל מזה שחשבתי לעצמי למה שאת הכלבה שלי אני לא אוכל, אבל עגל חמוד שרץ בשדה אני כן".

מה אתן עושות במסגרת ההתנדבות בעמותה?

קיטי: "העמותה עוסקת המון בהסברה ובהעלאת המודעות לנושא של זכויות בעלי החיים. אני משתתפת בדוכני הסברה ברחוב, בחלוקת פליירים ומסייעת בהכנת עצומות".

ניקול: "אני מעבירה סיורים במשקים, שזה אומר לתעד את כל מה שקורה בהם".

איך המתנדבים מושכים את תשומת הלב של הקהל לעמותה?

"יש פעילויות רבות באינטרנט, הקמנו אתר חדש שהוא ידידותי הרבה יותר למשתמש. אנחנו גם מאוד פעילים בפייסבוק, ההרצאה של גארי יורופסקי הביאה המון כניסות ותשומת לב", מסבירות הבנות. יורופסקי, פעיל למען זכויות בעלי החיים, העלה הרצאה מצמררת לרשתות החברתיות שהצליחה לסחוף למעלה ממיליון וחצי צפיות. 

אם כבר מדברים על יורופסקי, מה חשבתן על ההרצאה שלו?

"האמת שאצלי זה היה מאוד חדש, עוד לא הייתי טבעונית כשראיתי את ההרצאה שלו. ידעתי על הסבל של בעלי החיים, אבל הוא חידד את זה מאוד מבחינות אחרות. אחרי ההרצאה התחלתי לחשוב על טבעונות", עונה קיטי.

בשלב מסוים הוא משווה פעילויות של בני אדם לפעילויות נאציות, אתן לא חושבות שיש כאן הגזמה מסוימת?

"אני לא חושבת שההשוואה הזו נכונה, בעלי החיים מרגישים את מה שהם מרגישים ולא צריך להשוות את זה לשום דבר. יכול להיות שהוא אומר דברים שהם לא מתאימים, אבל לדעתי המטרה היא לא להיתפס לזה אלא להתרכז במסר האמיתי שזו הפגיעה בבעלי החיים", טוענת ניקול.

ניקול. רואה באנונימוס מסגרת חברתית טובה.
ניקול. רואה באנונימוס מסגרת חברתית טובה.
צילום: רן כץ.

"בסופו של דבר הוא אומר את זה מנקודת המבט של בעלי החיים", מתפרצת קיטי לדבריה של ניקול ומוסיפה ש, "אפשר להבין מאיפה זה מגיע, לא חסרות השוואות שהן בלתי נמנעות - קח לדוגמה את הצריבה של המספר על העור של הפרות, אני מסכימה שזו לא הרצאה מושלמת ואני נמנעת מההשוואה הזו בהסברים שלי, אבל העניין הוא באמת לא להיתפס לדברים הקטנים". 

מי מתנדב בעמותה?

"כמעט כולם הם מתנדבים, יש יותר צעירים ויש כאלה שממש הגיעו מהיום שהעמותה הוקמה לפני שמונה עשרה שנים", הן עונות.

כיצד העמותה תורמת לכן ברמה האישית?

"מן הסתם כשאתה מגיע למשהו כזה סימן שזה חשוב לך, ולעזור ולהשתתף במשהו שחשוב לך תמיד גורם לתחושה טובה, בטח כשאנחנו רואים תוצאות טובות למה שאנחנו עושים", עונה קיטי וניקול ממשיכה: "מעבר לזה זו מסגרת חברתית מאוד טובה".

לינק למעשה טוב. עשינו לכם חשק להתנדב בעמותה? תוכלו להכנס לאתר העמותה בכתובת: animal.org.il

תגובות