איך הכלבים מתמודדים עם החורף?. מסתגלים לחורף בקושי. צילום: פט ביי

איך הכלבים מתמודדים עם החורף?

לקראת שיאו של החורף וצניחת הטמפרטורות, מומחי פט ביי מייעצים לבעלי חיות המחמד שביניכם, כיצד להיערך ליציאה לטיול חורפי עם הכלב, אילו שינוים יש לערוך בתפריט התזונתי שלו וממה חשוב להיזהר

בעלי כלבים נוטים פעמים רבות להמעיט בהשפעה של מזג אויר קר וגשום על חיית המחמד שלהם. בעוד שאת עצמם הם יעטפו במעיל ויצטיידו במטריה, הכלב נותר לפעמים ללא הגנה, מתוך מחשבה מוטעית שבעל חיים בנוי לחיים בטבע על הטוב ועל הרע.

חשוב להלביש את הכלב בבגד בימים קרים, בדיוק כמו שאנחנו מתלבשים. למרות שיש המתייחסים לבגדים לכלבים כאל בדיחה, הם מסייעים מאוד לשמור על חום הגוף והם פריט הכרחי בימים ובלילות בהם הטמפרטורה צונחת.

כמו כן, מומלץ להלביש את הכלב גם בבית ולא רק לקראת הטיול בחוץ, במיוחד בשעות הלילה. מומלץ לשים להם גרביים מיוחדות לכלבים, על מנת שהרצפה הקרה בבית לא תקרר אותם.

אם חייבים לצאת לטיול בעת גשם, אז חשוב מאוד לדאוג למעיל גשם אטום למים ומומלץ גם כובע. כדאי להסיר מהכלב בגד סופג מים שנרטב, מאחר והשכבה הלחה יוצרת יותר נזק מתועלת ולא מאפשרת לכלב לנער מעצמו את המים והרטיבות כדרכו טבעית.

פריט מעט מפתיע ולא מוכר הם נעליים לכלבים, שמונעות מכפות הרגליים להירטב ועוזרות לכלב לשמור על ניקיון מבוץ ואדמת סחף לקראת החזרה הביתה. הנעלים גם חוסכות את הצורך לשטוף את רגלי הכלב בעת החזרה הביתה.

מומלץ להאכיל אותם בחורף באוכל רווי שומן.
מומלץ להאכיל אותם בחורף באוכל רווי שומן.
צילום: פייסבוק.

בימי גשם וסערה השהות בחוץ קצרה יותר מהרגיל, מטבע הדברים. אפשר לספק לכלב צעצועים מאתגרים לבית כדי לכסות על צמצום הפעילות בחוץ, ובכך גם ולאפשר לו לחמם את גופו בתנועה. חשוב לזכור כי מקלחות בחורף דורשות אחריות רבה יותר. אין לקלח את הכלב לפני היציאה החוצה ויש להקפיד לשטוף אותו רק במים חמימים, אך לא רותחים.

מומלץ גם לצייד את הכלב במיטת רביצה לבית, כדי שלא יאלץ לרבוץ על הרצפה הקרה. לבני האדם מספיקים נעלי בית כדי ליצור בידוד, אך הכלב נשכב על הרצפה עם כל גופו ולכן מקום נוח, מבודד וחמים חשוב יותר עבורו.

ישנן מיטות מבד הדוחה מים ולכלוך, כך שאפשר יהיה לנקות אותן בקלות אם הכלב הגיע מבחוץ ונשכב במיטה מלוכלך. לחתולים מומלץ להשאיר במיטתם כרית חימום עם מים חמימים אבל לא חמים מאוד.

הכלבים אוהבים, כמו בני האדם, להתכרבל ליד תנורים חמים בימי החורף הקרים. אבל יש לזכור שבדומה לילדים קטנים הם אינם מודעים לסכנות שטומן בחובו התנור, ושהייה ליד תנור בחוסר זהירות וללא השגחתנו עלולה לגרום לדליקת הפרווה ולכוויות.

עוד מומלץ לעבור לאוכל מזין ומרוכז שעוזר לגופם של הכלבים לייצר חום, במיוחד אצל כלבים רזים או בעלי גוף קטן. מזון לגורים היא בחירה טובה לימים קרים מאחר והוא שמן יותר ומכיל יותר פחמימות הדרושות להתמודדות עם הימים הקרים. אותו הדבר גם לחתולים.

תגיות
תגובות