הלוואות בערבות מדינה ועוד לפתיחת עסק חדש לצעירים  . Fotolia

הלוואות בערבות מדינה ועוד לפתיחת עסק חדש לצעירים

העולם שייך לצעירים. והם לא יודעים את מה שהמבוגרים ביננו יודעים, אפשר להגשים את חלום פתיחת העסק החדש עם הלוואות בערבות מדינה במסלול לפתיחת עסק חדש, ולצעירים שכבר פתחו עסק חדש יש אפשרות להרחיב את העסק שלהם בסיוע של המדינה

בשיתוף עם יעקב אלון

תוכן שיווקי

הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש לצעירים עד גיל עשרים וארבע

קבוצת הגיל הראשונה היא החברה הצעירים שהגילאים שלהם נמוכים מגיל עשרים וארבע שנים, ומדוע אנחנו מציינים את קבוצת הגיל הזו? משום שהיום כל קבוצת הגיל הצעירה הזו חסומה על ידי המערכת הבנקאית, ברגע שיזם צעיר שגילו נמוך מגיל 24 נכנס לסניף בנק ומבקש הלוואה לפתיחת עסק הוא נחסם בשנייה שפקיד הבנק מזהה את גילו והוא אפילו אינו מקשיב לבקשתו של היזם ופוסל אותה על הסף על חוסר ניסיון 

אלא מה, החיים מספקים לכל אדם צעיר מסלול שהוא אינו בוחר, ויזמים רבים נפלטו למעגל העבודה כבר בגיל 14-16. לא פעם אני נתקל בחברה צעירים מאוד שמשפחתם נקלעה לקשיים כלכליים והם החליטו לצאת לעבוד על מנת שיוכלו לספק את הצרכים שלהם כילדים, ולא להישאר מאחור בחברה, וכך מופיע פתאום בחור בן עשרים ושתיים עם ניסיון עצום, שבעלים של עסקים כבר נתנו להם אחריות גדולה על עסקים גדולים. ומה שזה אומר שאנחנו מדברים על חברה צעירים שהגיעו לתפקידי ניהול ברשתות גדולות והם מחזיקים ניסיון של עד שמונה שנים שזה הרבה מאוד, אז לבוא ולהגיש ליזם כזה "אתה לא מנוסה" זו בדיחה טובה במקרה הטוב. 

ופה נכנסת לפעולה מדינת ישראל שמספקת פתרון ליזמים צעירים שקבוצת הגיל שלהם נמוכה גם מגיל עשרים וארבע, הפתרון הוא הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש זהו מסלול שמאפשר לכל יזם צעיר לפתוח עסק חדש, מאפשר ליזם לקבל הלוואות בערבות מדינה בסכומי כסף גדולים מאוד שמגיעים למאתיים אלף שקלים וגם שלוש מאות אלף שקלים. מדובר בהלוואות לטווח ארוך של חמש שנים שמותאמות ליזמים שרוצים לפתוח עסק חדש, הלוואות אלו ניתנו עם גרייס של חצי שנה שמשמעו הוא שהיזם מקבל תקופת המתנה עד לתשלום הראשון של ההלוואה שנלקחה מהמדינה שנתנה בטחונות לבנקים שאינם נרתעים במקרים אלו מלקבל את ההמלצה של גופי התיאום שבודקים את הבקשות של היזמים הצעירים וגם מאשרים אותם, כלומר הפתיחות של הבנקים מגיעה עם הביטחונות של המדינה, יש לשים לב  שיש לעמוד במבחנים והגדרות של המדינה של מי יכול לקבל  הלוואות בערבות מדינה ומי אינו יכול לקבל, אבל הרעיון הכללי הוא: ניסיון מוכח של ניהול, הכרת ספקים, ניהול משא ומתן עם ספקים, ניהול לקוחות, ניהול עובדים, ניהול מוכחת של פעילות דומה מאפשרת ליזם לעבור את המשוכה הראשונה, אותו יזם חייב לעמוד גם במשוכה השנייה של התנהלות מסודרת בעברו ללא סימונים "אדומים" המערכות המדינה של חוק נתוני האשראי מצד אחד, ורשויות ההוצאה לפועל , מערכת בתי המשפט וכדומה, היזם הצעיר צריך להגיע עם תוכנית סדורה שמציגה היטב את העסק החדש על סמך ניסיונו. ולהציג עסק חזק שיש לו יתרונות מוכחים וברורים של מיקומים מצוינים, תמחיר נכון של המוצרים, מחירי ספקים מצוינים, והפגנת יכולת עמידה מול כלכלנים מקצוענים של הלוואות בערבות מדינה  שיודעים לזהות בשנייה אחת מי מהיזמים הצעירים הוא מקצוען, ומי מהיזמים הוא "חרטטן". ומה יכול להיות יותר טוב ליזם צעיר שמגיע לו בזכות כישוריו לפתוח עסק חדש בישראל מאשר להיות מסוגל לפתוח עסק ובלבד שהוא יקבל הדרכה נכונה מיועץ טוב שיעזור לו. 

הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש לצעירים מעל גיל עשרים וארבע

קבוצת הגיל השנייה היא החברה הצעירים שחצו את מחסום גיל 24 השנים, וגם הם חסומים על ידי המערכת הבנקאית, כל בנקאי בישראל יספר לך שלפחות שליש מהעסקים החדשים שנפתחים בישראל נסגרים בשנה הראשונה,  אבל את "השם הרע" שעסקים חדשים קיבלו הוא בזכות אותם יזמים שפתחו את העסק בחוסר אחריות, ללא ניסיון מקצועי, אלא עברו ברחוב ראו חנות טובה ואמרו יאללה אני פותח חנות פלאפל אני מכין פלאפל מצוין בבית, אבל כידוע לכולם זה לא מספיק לדעת להכין פלאפל טוב בבית. 

קבוצת הגיל הזו של מעל גיל עשרים וארבע מתחלקת לשתי קבוצות: החברה הצעירים שרוצים לפתוח עסק, והחברה הצעירים שכבר פתוח עסק ועכשיו מעוניינים להרחיבו. לגבי פתיחת עסק כבר הצגנו את הפתרון המוביל של הלוואות בערבות מדינה. לגבי החברה הצעירים שהעזו ומעוניינים להרחיב את העסק שלהם מוגשים להם מספר מסלולי התפתחות טובים: מסלול הון חוזר שמאפשר לחברה הצעירים לקחת פרויקטים גדולים שדורשים מימון לצורך תשלומים קבועים למשכורות לעובדים, דלק, שכירויות של חנויות, חשמל, מים, גז, רואי חשבון ויועצים, תשלומים אלו באים לצורך גישור עד לקבלת הכסף מהלקוחות, ישנם תחומים רבים שעובדים בתנאי תשלום ארוכים, ניתן מספר דוגמאות: עסקים בתחומי הבנייה והשיפוצים, עסקים שמבצעים פרויקטים מסוגים שונים. ישנו סוג נוסף שהוא השקעות בעסק שהוא קיים כבר, ניתן דוגמאות של נהג משאית שפתח עסק עם משאית ישנה שכל מטרתו הראשונית בפתיחת העסק הייתה "לעלות על הכביש" שהמחיר שם הוא גבוה, בעל העסק משלם מידי חודש לתיקונים של הרכב הישן שלו, משלם הרבה על צריכת דלק גבוה ברכב מיושן, ועכשיו רוצה לשדרג את הרכב שלו. ולחדש אותו. גם כאן צריך לשים לב שהמדינה מאפשרת שדרוג לרכב יד שנייה בלבד ולא חדש לחלוטין, פתרון אפשרי לנקודה זו הוא לרכוש משאית עם שנת ייצור אחת אחורה, שזה בהחלט רכב חדש שאינו צורך תיקונים רבים. השקעות נוספות יכולות להיות הרחבה של עסק קיים, כלומר הגדלה של שטח החנות מאחר ולעסק יש צבר הזמנות גדול והוא זקוק לרכוש מלאי גדול יותר, לקלוט עובדים נוספים , להוסיף שטח מחסן או שטח חנות עם אולם תצוגה גדול יותר ממה שיש לו היום. כאן אנחנו מדברים על מסלול הלוואות בערבות מדינה במסלול השקעה. 

הגופים הנוספים שנותנים לצעירים הלוואות לפיתוח או לפתיחת עסק חדש

לא פעם מגיעים אלי יזמים בעלי ניסיון רב ומוכשרים בטירוף, בעלי אנרגיות מקסימליות, יודעים לעשות את העבודה וחסומים על ידי המדינה, יזמים אלו מעוניינים לקבל הלוואה לעסק על מנת שיכלו לפתוח עסק חדש, ויש מגבלות שמונעות מהם מלקבל הלוואות בערבות מדינה, ואין שום סיבה להגיש בקשות של הלוואות  בערבות מדינה משום שהלוואות אינן מאושרות ליזמים אם חסר להם הון עצמי.  ההון העצמי חסר להם מסיבות שונות כגון: אין להם עשרים אחוז הון עצמי מסה"כ בקשת ההלוואה, או לחילופין הם רוצים לרכוש עסק פעיל וטוב, ופה המדינה אינה מוכנה לממן מאה אחוז מרכישת העסק אלא רק 35 אחוז שזה ממש לא מספיק ליזם שיש לו כבר את העשרים אחוז הון עצמי והוא אינו יכול להשלים את הסכום בכוחות עצמו. נציין שיכולות להיות סיבות נוספות לפסילה, ולכן כאן באות לעזרת היזמים הצעירים מספר קרנות מעניינות שיזמים רבים מרימים גבה לשמע קיומם בשאלות כגון" "מה האינטרס של קרן לתת הלוואות ללא ריבית?" או " מי בעולמנו הזה נותן הלוואות ללא ריבית?" הרי אנחנו נמצאים בעולם חומרני שכל מה שאתה רוצה שיהיה שלך ניתן אך ורק תמורת כסף, ובעלי עסקים שרוצים להרוויח. אז מסתבר שישנם קרנות שהמטרות שלהם הם חברתיות או ערכיות, אנחנו נציג לכם כאן את הפתרונות המרכזיים שיאפשרו לכם הצעירים שביננו לכבוש את העולם ולפתוח את עסק חלומותיכם. 

קרן עוגן היא קרן חברתית שקמה על מנת שהבנקים בישראל יקבלו תחרות הולמת למונופול האדיר שהם זכו לו, קרן עוגן נותנת הלוואות לצעירים לפתיחת עסק וגם להרחבת עסק, הקרן נותנת הלוואות בריבית תחרותית לריבית של הלוואות בערבות מדינה, אומנם ההלוואות של קרן עוגן הם "קטנות" יחסית ומגיעות "רק" עד למאתיים אלף שקלים, אבל כפי שלמדנו זה הסכום שמתאים לצעירים, ובוודאי איננו רוצים שצעירים ייקחו הלוואות שהן גדולות עליהם במספר מידות. יתרון גדול של קרן עוגן הוא בגובה הפקדון שעומד על חמישה אחוזים בלבד, לעומת הפקדון מול המדינה שעומד על מינימום של עשרה אחוזים פקדון לעסק חדש ועד עשרים וחמישה אחוזים לעסק קיים. 

קרן נתן נותנת הלוואות לפתיחת עסק חדש, הקרן מופעלת על ידי נדבן יהודי מדרום אפריקה שמעוניין לעזור ליזמים שלא הצליחו לקבל הלוואות לפתיחת עסק חדש מגופים בנקאיים, או מקרנות של הלוואות בערבות מדינה וכדומה. נציין שקרן זו מצטיינת ואוהבת לתת ליזמים מקצוענים וטובים הזדמנות שלא היו זוכים לה מהלוואות בערבות מדינה. נציין כאן שקרן זו נותנת הלוואות עד לסכום מקסימלי של 240 אלף שקלים, ההלוואה ניתנת כאשר ישנם שני ערבים שחותמים על ההלוואה. הקרן נותנת גרייס בהתאם למהות העסק וצרכיו. החשיבה היא נקודתית ועניינית בהתאם לצורך של היזם. 

הקרן האחרונה שנציג בפניכם כאן ושמתאימה לחברה צעירים שמעוניינים לפתוח עסק חדש, היא קרן סולם יעקב שנותנת הלוואות לפתיחת עסק חדש עד למאה אלף שקלים, קרן זו "פותחת דלת" ליזמים שאינם יכולים לקבל הלוואות בבנקים או בקרנות אחרות. הבדיקה היא מהירה ועניינית, ובמידה ואתם מתאימים למטרות הקרן תזומנו לפגישת היכרות שבסיומה תדעו האם תוכלו לפתוח עסק או לא, גם כאן מדובר בקרן שהיא עמותה שמופעלת על ידי תורמים שרוצים לפתוח עסק חדש בישראל. 

בהצלחה!