"המדינה שלנו לא מושלמת, אבל היא טובה". adobestock

"המדינה שלנו לא מושלמת, אבל היא טובה"

"ישראל היא לא מושלמת, היא לא מורכבת מהאנשים הכי מושלמים. הממשלה מתפרקת כל יומיים וכן, נעשים פה פשעים, קשים - על זה אין וויכוחים. אבל היא הכי בטוחה לנו, היהודים, ששנים חיפשו אחר ריבונות ועצמאות, על הזכות לחיות מבלי לחוות אנטישמיות וגזענות" • טור אישי

אנחנו לא מדינה מושלמת, אנחנו רחוקים מזה. אנחנו לא המדינה הכי גדולה, בטח שלא הכי "מבוגרת", אבל אנחנו מדינה חזקה, מדינה אחרת. בכל מקום שאני נמצאת בו, עולה השאלה - 'האם מדינת ישראל היא המקום הטוב ביותר לחיות בו, האם לא עדיף כבר לעבור לגולה?'

משום מה, לרוב אני בדעת מיעוט. הרוב אומרים שלא, ועדיף לעבור, אני אומרת שזה המקום היחידי שמתאים, בעוד כמה שנים אני ארצה לגדל בו בנות וגם בנים, להקים משפחה, למצוא עבודה, להיות חיילת בצבא ההגנה.

השבוע, העלתי את השאלה בשיעור פיזיקה, עצרנו לרגע את המדע ונכנסנו יחד עם המורה לשיחה עמוקה, שהעלתה אצל כולנו סימני שאלה והמון סימני קריאה. הוא, שיודע דבר או שניים בחיים, גרם לי להבין כמה דברים חשובים.

"זה המקום היחידי שמתאים"© Fotolia

ישראל היא לא מושלמת, היא לא מורכבת מהאנשים הכי מושלמים. הממשלה מתפרקת כל יומיים וכן, נעשים פה פשעים, קשים - על זה אין וויכוחים. אבל היא הכי בטוחה לנו, היהודים, ששנים חיפשו אחר ריבונות ועצמאות, על הזכות לחיות מבלי לחוות אנטישמיות וגזענות. יש לנו בארץ את מערכת הבריאות הציבורית הטובה בעולם, הצבא הכי חזק שיש, שנלחם נגד כל כך הרבה גורמים, יודע תמיד לקום, גם שנופלים.

הוא סיכם את הדיון באמירה חזקה - ישראל, היא המקום היחיד שלעולם לא תהיה בו שואה, זה המקום היחיד בעולם שנוכל לחיות בו בבטחה. אז כן, אני לא יודעת הכל, אף אחד לא. אבל אני יודעת דבר אחד, שפה לעולם לא אפחד להיות, גם כשאני קמה באמצע הלילה לרוץ לממ"ד כשיש אזעקות.

" ישראל היא המקום היחיד שלעולם לא תהיה בו שואה"© adobestock

טיפ ממני, בפעם הבאה שישאלו אתכם אם ישראל היא מדינה ראויה, תחשבו פעמיים על התשובה, אל תמהרו לצאת בהצהרות של עזיבה ובריחה. תהיו חזקים בדעה ופתוחים להקשבה, כי נכון, היא לא מושלמת, אבל היא טובה, לי לכם ולכל האזרחים שבה.

יום עצמאות שמח!

תגובות