תקתקו את זה: כל הסיבות למה לא לדחות משימות. adobestock

תקתקו את זה: כל הסיבות למה לא לדחות משימות

מכירים את זה שאתם עם חברים או אולי סתם רובצים על הספה ונחים, אבל יש קול קטן כזה בראש שמזכיר לכם שוב ושוב שיש עוד משימות ומטלות שעוד לא ביצעתם? המטלות האלו שאנחנו דוחים שוב ושוב לא יעלמו, להפך - הן סתם מציקות. קבלו חמש סיבות למה לא לדחות משימות!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

זמן לתיקונים ובלי לחץ של זמן

אנחנו מתכוונים לזמן הזה שיש לכם עד "הדד - ליין". זה יכול להיות עבודה לבית הספר, מטרה שקבעתם לעצמכם להשיג עד תאריך מסויים, או אפילו מטלה קטנה שיש לכם בבית. 

בואו נגיד שאתם צריכים לסיים עבודה מסוימת לבית הספר שמיועדת להגשה בעוד שבוע בדיוק. לא תעדיפו להתחיל איתה היום ולסיים איתה גם היום? בינתיים בזמן של השבוע מהיום שאתם מסיימים עם העבודה הזאת, אתם יכולים לקרוא אותה שוב, לבדוק שלא טעיתם, ואפילו להגיש אותה כמה ימים לפני תאריך ההגשה כדי שהמורה תראה שעשיתם אותה מוקדם.

© adobestock

דחייה של משימות תיצור עומס בעתיד

כן, אתם יודעים שאנחנו צודקים. תחשבו שיש לכם משימה מסוימת לעשות. הביאו לכם אותה לפני כמה ימים ואתם צריכים להגיש אותה עד עוד שבוע וחצי והחלטתם לדחות אותה. יום אחרי שהחלטתם לדחות אותה - המורה לאנגלית מודיעה על מבחן שיתקיים בעוד כשבוע וחצי.

אתם סתם תיכנסו ללחץ של זמן שאתם צריכים להספיק הכל ולהתכונן למבחן ותוך כדי להכין את העבודה. לא חבל? אם לא הייתם דוחים את העבודה וכבר מכינים אותה, היה לכם זמן כבר מהיום להתכונן למבחן באנגלית. לא עדיף ככה?

ביצוע משימות בזמן גורם לסיפוק ולרוגע

אם תבצעו את המשימה שיש לכם בזמן, אתם תהיו רגועים מאוד ותהנו. אתם תדעו שאתם תהיו אחרי המשימה ותהנו מהרגע שאתם יודעים שזהו שסיימתם אותה. 

אם למשל המשימה שלכם היא לנקות ולסדר את החדר. אתם לא חושבים שתהנו קצת יותר אם תסדרו ותנקו את החדר עכשיו ותשבו לראות סרט עכשיו עם חדר נקי ומסודר מאשר לראות סרט בחדר מבולגן ולא נקי. מה יותר כיף? אני חושבת שכולנו בוחרים באפשרות הראשונה.

© adobestock

מחקרים מראים שדחיינות גורמת לחרדה ולעצלנות

ככל שתדחו את מה שיש לכם לעשות זה יגרום לכם להרגיש יותר עייפים ופחות אקטיביים. פחות כיף לחיות ככה נכון? עדיף להיות מחוייכים ומלאי אנרגיה. דבר נוסף, אנשים מתחברים יותר לאנשים מלאי מרץ, עם אנרגיות, אוהבים לצאת ולבלות ולא אומרים "אין לי כוח".

סיימתם לקרוא את הכתבה? יאללה, עכשיו תקומו ותבצעו אחת מהמטלות שיש לכם ברשימה!

 

תגובות