אחת שיודעת: כך תגשימו את החלומות שלכם. adobestock

אחת שיודעת: כך תגשימו את החלומות שלכם

יעלה זוילי בת ה-16 מעמק חפר היא אחת שמנוסה בהגשמה עצמית של חלומות: לפני כחצי שנה, אחרי דרך ארוכה, היא שחררה ספר ראשון משירים וקטעי כתיבה שכתבה, כעת היא מנסה להעביר את זה הלאה ולהדריך אתכם להגשים את החלומות שלכם כבר בגיל ההתבגרות

מכירים את התחושה שמשהו בוער בכם? שאין לכם סבלנות לחכות? שמשהו לא יוצא לכם מהראש? מכירים את הרצון לטרוף את הפער? שמשהו בתוככם זועק, צאו להגשים?! "הגשמה היא צמצום הפער בין מה שאתם הייתם רוצים שיהיה, לבין מה שקיים עכשיו".

מכאן, יש שתי אפשרויות.

יעלה
יעלה © צילום פרטי

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

האפשרות הראשונה היא לבחור לשים את החלום בהמתנה, לחכות, לסיים עם בגרות מלאה וטובה, אחר כך לחכות לסיים צבא, לצאת לחיים ואז אולי להתחיל להגשים. אבל להתחיל להגשים חלומות בשלב הזה, אומר הרבה יותר צרות של "גדולים". צריך לדאוג לדירה, עבודה שמספקת כלכלית, והאמת? עוד המון דברים שאני אפילו לא מסוגלת לחשוב עליהם...

האפשרות השנייה היא היא להפסיק לחכות. כמובן לא להאיץ בעצמך, לא לעשות משהו שהולך כנגד הקצב האישי שלך, אבל אם מרגיש לך נכון - אין גיל מוקדם מידי להפיץ את האור שלך בעולם ולהתחיל להגשים חלומות.

אגלה לכם את כל הסודות לאיך עושים את זה בתכל'ס, אבל בשביל שנעבור לכלים פרקטיים יותר, אני רוצה לספר לכם על ההגשמה האישית שלי.

לפני כשנה וחצי, עלתה לראשונה האופציה של להפוך את כל השירים וקטעי הכתיבה שלי (שמפוזרים בין מחברות ופתקים בטלפון), ליצירה שלמה, לספר. כשחשבתי על זה כל הבטן שלי בערה, מהשפתיים שלי לא היה יכול להוריד את החיוך. באותו הערב כתבתי על דף במחברת שלי: "אני רוצה להוציא ספר".

© צילום פרטי

בהתחלה זה לא היה נראה לי אפשרי. אבל הרצון היה כל כך אמיתי ועמוק, שהעזתי להתחיל. חקרתי, בניתי תוכנית, התקדמתי צעד אחר צעד. התמודדתי עם תהומות, נקודות של מבוי סתום, חוסר מוטיבציה, אבל בעיקר - הגשמתי.

לפני חצי שנה, הספר שלי, "קול ליבי", יצא לאור. הארגזים התרוקנו וכל העותקים של הספר שלי נמכרו. ממש ברגעים אלו אני מוציאה הדפסה נוספת של היצירה שלי.

למה אני מספרת לכם את זה?
אולי קצת כדי להשוויץ... אבל בעיקר כדי להעניק לכם מספר כלים שבזכותם כבר בגיל 16 אני מגשימה את אחד החלומות הכי גדולים שלי.

© צילום פרטי

קודם כל - להתחיל. נשמע מצחיק וברור מאליו? תחשבו שוב!
לרובנו יש חלומות או רעיונות רחוקים בראש, אבל אנחנו לא מעזים לעשות את הצעד. כדי להתחיל לעשות חייבים לדעת לאן אנחנו שואפים ולהציב מטרה.

איך מציבים מטרה?

מטרה צריכה להיות בעלת חמישה מאפיינים:

1. ספציפית - מטרה מוגדרת אליה תרצו להגיע.

2. ניתנה למדידה - המטרה צריכה להיות דבר מוחשי שתוכלו להצביע ולסמן "וי" כאשר היא תושג.

3. אפשרית וברת השגה - אם תציבו מטרה חסרת קשר למציאות, קיים סיכוי גדול שלא תשיגו אותה. הציבו משהו שתוכלו להגיע אליו ושיש לכם את האמצעים הבסיסיים להשגתו.

4. רלוונטית - מטרתכם צריכה להיות מתאימה לשלב בו אתם נמצאים בחיים, הגיונית וקשורה אליכם.

5. תחומה בזמן - תקבעו זמן מסוים להשגת המטרה. למשל: עד שנת… בעוד... חודשים. כך גם תוכלו להיות יותר מגויסים ומנהלים את ההתקדמות שלכם.

אחרי שהמטרה קיימת, פרטו לעצמכם את המטרה הגדולה לשלבים קטנים, לתוכנית עבודה, ובכל פעם התקדמו בצעדים קטנים אך משמעותיים. התוכנית הזו תעזור גם במקרים של חוסר מוטיבציה וויתור עצמי, כי גם אם תקחו הפסקה, גם אם תרגישו אבודים ולא בטוחים, תמיד תוכלו לחזור לתוכנית המושכת לכיוון למטרה, בדיוק למקום ממנו הפסקתם ולהמשיך משם בכל הכוח.

© Fotolia

איך לשמור על עצמי ועל המוטיבציה?
תהליך של הגשמה יכול להיות מייאש, במיוחד במקרה של דברים שלוקחים זמן. מאחורי כל מטרה גדולה או עשייה מקודשת יש המוני שלבים קטנים שצריך לעבור וכל אחד מהם דורש
התמודדות משלו. כדי לשמור על הרצון גם כשהדרך מייגעת, צריך לתת יחס וקרדיט גם לדברים הפחות מרשימים. במצב הזה, שמרה עליי האמירה שלא הפסקתי להגיד לעצמי בראש: "כמה שאת מגשימה".

האמירה הזו ליוותה אותי בכל שלב ושלב, גם בשלבים הקשים יותר וגם במהנים. היכולת לעצור ולהיות גאה בעצמך, על מה שעשית, ועל מה שאתה עושה עכשיו. גם אם הם לא דברים עצומים ומפוצצים, להבין שמגיע להם כבוד. היכולת הזו לא להתמקד לא רק בתוצאה, אלא לאהוב את התהליך כולו ולראות אותו כהגשמה אחת גדולה, יכולת זו חשובה לכל מי שרוצה גם להגשים חלומות וגם לעשות זאת בשמחה.

זכרוגם אם תכשלו, עדיין ניצחתם!

לא משנה מה יקרה בעקבות הרדיפה שלכם אחרי החלום, אתם יצאתם עם רווח.
כשאתם בוחרים כבר כבני נוער להתקדם לכיוון המטרות שלכם, אתם מקבלים דברים מבלי לשים לב - ניסיון בהצבת מטרות, בבחירות משמעותיות, ניסיון בשילוב חיי יום יום עם הגשמה, קשרים שנצברים בעקבות התהליך. את כל אלו אתם תקבלו גם אם נכשלתם. גם אם לא הצלחתם לגמרי להגשים, גם אם המטרה היא אחרת ממה שציפיתם.

הדבר החשוב ביותר!

כשמתחילים להגשים, בין אם זה בעשייה חברתית, קידום מסר, אמנות, או כל חלום אחר שתבחרו להגשים, יהיה מאוד מאוד קל ללכת לאיבוד. אם תבחרו ללכת בעקבות מה שמבחוץ אומרים לכם שנכון, אם תתפשרו, אם תלכו בניגוד למה שקול ליבכם אומר, אולי תעשו משהו, אבל זה לא החלום שלכם שיוגשם.

אני מזכירה לכם את ההתחלה - "הגשמה היא צמצום הפעם בין מה שאתם הייתם רוצים שיהיה לבין מה שקיים". הדבר החשוב ביותר, מהתחלה ועד הסוף, הוא להישאר נאמן לעצמך.

צאו להגשים
עכשיו יש לכם את החלום, ויש לכם את הכלים הבסיסיים להתחיל, ונשאר רק להבין שיש ביכולתכם להפוך את החלום שלכם למציאות.

קחו את הצעד הראשון ותמשיכו משם.
צאו להגשים חלומות - הזמן הכי טוב להתחיל, הוא עכשיו.

תגובות