ב"סאנקאר" כבר הבינו: היכרות עם כללים לנהיגה נכונה היא המפתח לנהיגה בטוחה. adobestock (אילוסטרציה)

ב"סאנקאר" כבר הבינו: היכרות עם כללים לנהיגה נכונה היא המפתח לנהיגה בטוחה

נהגים ותיקים, ובוודאי נהגים צעירים, מחויבים להכיר את כללי הנהיגה הנכונה, כדי לנהוג בבטיחות ולמנוע תאונות קטלניות. קיבלנו כמה טיפים מחברת השכרת הרכב "סאנקאר" ואיגדנו אותם לטובת ציבור הנהגים

בשיתוף עם Suncar

תוכן שיווקי

כללי נהיגה נכונה: חיוני לכל נהג

זה לא סוד שמדינת ישראל מתמודדת בעשורים החולפים עם מגמה הולכת וגוברת של תאונות דרכים קטלניות. למעשה, הסיכוי להיקלע לתאונות דרכים עלה בעשרות אחוזים, כאשר רוב התאונות, בין אם מדובר בתאונה קלה ובין אם מדובר בתאונות קטלניות, מתרחשות בגלל טעויות אנוש. 

היכרות מעמיקה עם כללים לנהיגה נכונה היא המפתח לנסיעה בטוחה וזהירה ומניעת פגיעות בגוף או בנפש. כל נהג צריך להכיר את הכללים האלו, ואנחנו קיבלנו כמה טיפים מחברת "סאנקאר" לנהיגה בטוחה עבור נהגים, שעשויים לשמור על הבטיחות שלכם ואף להציל את חייכם.

הכירו את הרכב

בין אם אתם קונים רכב חדש ובין אם אתם עומדים לשכור רכב לתקופה קצרה, כדאי להכיר את כל המתגים של הרכב, לדעת איפה הכלים והאביזרים (כמו משולש אזהרה, אפודים זוהרים, גלגל ספייר וכו'), ולדאוג שכל המראות מכוונות היטב בהתאם לגובה שלכם. הדבר נכון במיוחד במקרים של השכרת רכב לטווח קצר השכרת רכב ליום, לשבוע או לחודש, שבהם משתמשים ברכב שלא הכרתם קודם. כמו כל אלו יבטיחו תגובה הולמת בכל סיטואציה, והם חלק בלתי נפרד מאחריותו של כל נהג. 

שמירת מרחק

אי שמירת מרחק מקטינה את זמן התגובה של הנהג במקרי חירום, ומעלה את הסיכויים להתרחשות של תאונה. לכן חשוב לשמור על מרחק מהרכב שלפניכם ובכך תוכלו להגיב במהירות ולהפחית את הסיכויים לתאונה, לפציעה קשה במקרה שתאונה היא בלתי נמנעת. 

נסיעה לאחור

נסיעה לאחור צריכה להתבצע באופן בטוח, מתוך מטרה למנוע פגיעה בהולכי רגל או בכלי רכב אחרים. נסיעה לאחור צריכה להתבצע באמצעות מספר פעולות: בדיקה של שדה הראייה דרך המראות, נסיעה איטית וכן שימוש בחיישנים הקיימים במערכות הרכב אם יש כאלה. אם אין שדה ראייה ברור מסיבה כלשהי, ניתן לצאת מהרכב ולבדוק את השטח או לבקש מאדם אחר לכוון אתכם. שימו לב כי כל נהג חייב לנקוט במשנה זהירות ולנסוע לאחור רק אם אין אפשרות להגיע למקום עצמו או לחנייה ללא נסיעה לאחור.

נהיגה בערפל

נהיגה בערפל היא מסוכנת משום שהיא מגבילה את שדה הראייה. אם יש ערפל, חשוב מאוד להאט את הרכב ולהדליק את פנסי הערפל הייעודיים של הרכב. אם מדובר בערפל כבד מאוד, הדליקו גם את אורות החירום. נוסף לכך, כדאי להימנע מעקיפות בתנאי ערפל משום שאין לכם דרך לדעת מתי מגיעים כלי רכב נוספים מאחוריכם או מהנתיב הנגדי, וגם הנהגים האחרים לא רואים בדיוק כמוכם ולא יידעו להזהיר אתכם או להגיב בזמן.

מהירות נסיעה

מהירות גבוהה מהמותר עשויה להקטין את זמן התגובה שלכם למקרי חירום ולהעלות את הסיכויים לפציעה קשה יותר שלכם ושל מעורבים נוספים במקרה של תאונה. חשוב להתאים את מהירות הנסיעה לתוואי הדרך, בייחוד במקומות עירוניים צפופים. זכרו כי הגעה מהירה יותר ליעד לא שווה את הסיכון לעצמכם ולמשתמשי הדרך האחרים, ולכן יש לנהוג באחריות ובזהירות ולהימנע מנהיגה במהירות מופרזת. 

© Fotolia (אילוסטרציה)

לכל נהג אחריות לעצמו ולסביבתו, וככל שננהג בזהירות, נכיר את חוקי התנועה ונפעיל שיקול דעת, נוכל להקטין את הסיכויים להתרחשות של תאונות ופציעות קשות, ובמקרים רבים גם מוות. הסטטיסטיקה בשנים האחרונות מראה תמונות קשות בכבישים, וכל אחד יכול לתרום את תרומתו האישית בכך שינהג באופן אחראי וזהיר.