קיץ משמעותי: "חוויה עוצמתית שנשארת לכל החיים". צילום פרטי

קיץ משמעותי: "חוויה עוצמתית שנשארת לכל החיים"

מחפשים להפוך את הקיץ שלכם למשמעותי, ערכי ובלתי נשכח? שוחחנו עם חניכי מחנה הקיץ החקלאי של השומר החדש ושמענו מהם על הבחירה בחוויה המיוחדת בחופש הגדול, על העזרה המספקת לחקלאים ועל החברים המגוונים שהם פגשו והתחברו איתם

בשיתוף עם השומר החדש

חצי מחופשת הקיץ כבר עברה, יש כאלו שהחליטו לנצל את ההפסקה מהלימודים לטובת רביצה מול הטלוויזה במזגן, יש כאלו שמנצלים כל יום כדי להיפגש עם חברים או אפילו לעבוד ויש בני נוער שהחליטו שאת הקיץ הזה הם רוצים לחוות ולהעביר בצורה אחרת, מיוחדת ובעיקר משמעותית! בואו להכיר את בני הנוער שהחליטו בימים אלו להתחבר לאדמה ולטבע, להכיר אנשים חדשים מכל רחבי הארץ, לתרום מעצמם ולהרגיש הכי טוב שאפשר במחנה הקיץ החקלאי של "השומר החדש".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שוחחנו עם שלושה בני נוער שאת חופשת הקיץ הגדול בחרו לבלות במחנה המיוחד של "השומר החדש" - סם רוזנטל (17) שעלה לפני ארבע שנים מצרפת, אליה בן עדי (16) ותם קנריק (16). במחנה הקיץ הם ישנים בשטח, מבלים ונהנים עם חברים, משתתפים במעגלי למידה ושיחה, אבל הכי חשוב ויותר מכל - הם מתנדבים ועוזרים לחלקאים שלנו בעבודת האדמה והשדה. 

איך שמעתם על מחנה הקיץ של השומר החדש?

סם: "אני מתנדב ב'שומר החדש' כבר שנה, אז אנחנו מתכוננים ומחכים לזה כל השנה". 

אליה: "שמעתי על 'השומר' מחברים לפני שנתיים, הם באו וסיפרו לי שהיה מטורף, אז הלכתי להתנסות יום אחד והיה ממש וכיף אז נשארתי".

תם: "ל'שומר החדש' הגעתי דרך חברים שלי ומשפחה, ושם אמרו לי שיש מחנה בקיץ של כמה ימים והיה נשמע מגניב, החלטתי ללכת".

סם
סם, התכונן וחיכה כל השנה © צילום פרטי

ספרו לנו על המחנה עצמו, מה עושים שם?

סם: "כל מחנה הוא קצת שונה ויש לו את האופי שלו. קמים בבוקר, יוצאים לשטח ומתחילים את העבודה. אנחנו עובדים בשעות הקרות כדי לנצל אותן הכי טוב, הפסקת צהריים ואז עובדים שוב קצת, נחים ומבלים עד שהולכים לישון. כל יום יכול להיות שונה. כל התנהלות המחנה היא עלינו, מכינים את האוכל לבד, מכירים אחד את השני, מביאים הכל לשטח, מביאים תוכן להעביר בין החברים לקבוצה. יש לנו בת שירות שמנהלת מלמעלה אבל אנחנו, החניכים, מרכזים את כל העניינים בפועל. זה מדהים".

מדוע החלטתם שאתם רוצים לצאת אל המחנה הזה?

סם: "היה לי קיץ פנוי, כמו כל בן נוער. אבל לא רציתי לעבוד, חיפשתי להעביר את הזמן בצורה הכי טובה שיש, והמחנה הוא חד משמעית האופציה הכי טובה שמצאתי".

לעומתו של סם, שזו שנתו הראשונה במחנה הקיץ, אליה וסם כבר מנוסים - אליה: "הייתי בשנה שעברה ולפני שנתיים. בהתחלה נרשמתי עם חבר ופשוט חזרתי שוב כי היה כיף בשנים קודמות".

תם: "הערכים מאוד חשובים לי, הארץ, עבודת אדמה ומה ששייך לנו. הדרך לעשות זאת היא לעבוד דרך הידיים שלנו. אני חושבת שהדרך הכי טובה לבלות את הקיץ שלי היא ביישום הערכים שלי, ואם יש לי איך לתרום לחקלאות הישראלית, להכיר חברים, ליהנות ולהדריך אז זה בכלל מושלם".

תם: "הערכים מאוד חשובים לי, הארץ, עבודת אדמה ומה ששייך לנו. הדרך לעשות זאת היא לעבוד דרך הידיים שלנו" © צילום פרטי

לפני שיצאתם למחנה, מה היו הציפיות שלכם? 

אליה: "בין היתר היו שיקולים של הנופים ומקום שהוא טוב, אבל כמובן גם להכיר אנשים וחברים חדשים שזה כיף מחדש. גם כשסיפרו לי את הסיפור של המחנה הבנתי שאני רוצה להיות שם, לתרום ולעזור לחקלאים" 

סם: "ציפיתי להיפגש עם כל החבר'ה, לעזור ולעבוד. לתת 'רבאק' מטורף. נותנים את הנשמה! החקלאים מרגישים את זה וזה סופר מרגש".

תם: "ציפיתי להגיע למחנה, לעבוד את האדמה, להכיר חברים ולהרגיש משמעותית למען המדינה ולמען החקלאים. זה לגמרי עמד בציפיותיי".

למה לדעתכם חשוב לתרום לעבודה החקלאית בארץ?

סם: "קודם כל - חיבור לארץ. כשאתה עובד באדמה ונמצא בה פיזית, אתה מתחבר למקום שאתה נמצא בו, אתה בונה קשר רגשי ואישי עם המקום הזה, מצד שני יש גם את תמיכה בחקלאות, שזה כבר עניין של נתינה, הוא שם כל השנה ואתה בא לעזור לה במשך שבוע ונותן לו בוסט של אנרגיה במשך השנה".

תם: "החקלאים פה בשביל לעזור לנו, אז למה שלא נעזור להם חזרה? זו הדרך הכי טובה לגמול להם והם צריכים עזרה".

ספרו לנו על חוויה מיוחדת שעזרתם לחקלאי? 

סם: "הגענו לחקלאי במושב איתן שזו השנה הראשונה שהוא מתעסק בחקלאות. הוא רצה לשתול את כל מטה התפוזים שלו עד ט"ו באב, הגענו כל החבר'ה ועשינו את העבודה יותר מהר ממה שציפה ועבדנו בכיף ובחיוכים. הוא היה כל כך מאושר בשיחת הסיכום והודה לנו. לראות את כל החבר'ה שתומכים בו זה עודד אותו להמשיך יותר חזק".

אליה: "לפני שנה וחצי הגענו בתחילת שבוע לדרום, והחקלאי סיפר שהתחילו לו גניבות והראה לנו שהוא במינוס מאוד רציני של כחצי מיליון שקלים. באותו השבוע קטפנו המון, היינו ברבאק של לעזור, אבל אז הוא סיפר לנו שהוא לא מצליח למכור את היבול. עשיתי טלפונים לאנשים שאני מכיר וביקשתי שיחברו אותי לאחד ממנהלי הרשתות בארץ. כבר באותו יום הגיעה בקרת איכות של הרשת והסחורה נמכרה. זה היה ממש עוצמתי מבחינתי, הרגשתי איך אנחנו עוזרים לחקלאי. אחת החוויות הכי עוצמתיות".

תם: "הגעתי למחנה ברמת הגולן, היו לרשותנו 30 דונם שהתבקשנו לשתול בהם כרם חדש. בהתחלה זה היה נראה כמו משימה בלתי אפשרית ביומיים, כולל להעמיד עמודים שיגדל עליהם הכרם, קרטונים כדי לשמר, לחפור בורות, לשתול את השתילים. אבל הלכנו עם זה עד הסוף, ובסוף היומיים הללו הסתכלנו על כך השטח ופתאום הוא היה מלא ב-30 דונם של שתילים חדשים! הלב מתמלא ומתרחב ואתה אומר 'וואו זה מדהים'. הרגשתי כמה אני משמעותית! כמה אני נותנת מעצמי".

© צילום פרטי

כששאלנו אותם למי לדעתם מחנה קיץ מהסוג הזה מתאים, כולם ענו פה אחד שהוא מתאים לכולם, לכל נער ונערה שרוצים לעזור, לתרום ולעבור חווייה משמעותית ומיוחדת:

סם: "אני חושב שזה מתאים לכל אחד, כל אחד ימצא את המקום שלו. זאת חוויה מטורפת שמחזקת אותך". 

אליה: "פגשתי את כל סוגי האנשים במחנות. המחנה מתאים למי שרוצה לעזור ולעשות משהו משמעותי".

תם: "לדעתי הוא מתאים לכל בן נוער שרוצה קצת לצאת מאזור הנוחות ורוצה לבוא, לתרום ולקחת חלק במשהו משמעותי שהוא מעבר לסתם עוד חוויה בקיץ, להכיר את הנוער האיכותי של המדינה, לקחת חלק במשהו גדול".

מה מיוחד מבחינתכם במחנה?

תם: "לשתול כרם בט"ו באב, חג האהבה. בעקרון הוא חג שחוללו בו בכרמים בעבר, שזו סגולה לזיווג הגון וסגולה לאריכות ימים. פתאום כל העולמות התחברו! גם דת, הארץ וגם הערכים. זו הייתה חוויה מאוד מיוחדת עבורי".

אליה: "כל עבודה חקלאית שהיא. אף פעם לא יצא לי להתנסות בעבודה חקלאית לפני כן וזה חיבר אותי לארץ. לפני שנתיים לא אהבתי טיולים, אהבתי רק להסתובב בקניונים ובעיר. היום אני יוצא לטיולים ומרגיש הרבה יותר מחובר לאדמה ולארץ".

סם, שכאמור עלה לארץ לפני מספר שנים, הרגיש את ייחודיות המחנה דווקא מהבחינה החברתית: "זו פעם ראשונה שיצא לי לפגוש חבר'ה מכל הארץ, מכל הרקעים ומכל הערים, ומכל המגזרים שיש במדינה. דתיים, חילונים, כאלו מדרום, צפון, מרכז, שומרון... כל אחד מגיע לשם ועובד יחד. אחרי יום עבודה יושבים ומדברים וכל אחד מביא את הרקע והדעות שלו מהבית וזה מאוד מעניין. זה משהו שיצא לי לפגוש בפעם הראשונה, את כל קשת האוכלוסיה הישראלית".

© צילום פרטי

 מה תרצו למסור לבני נוער שקוראים את הכתבה? 

סם: "תגיעו. בסוף זו חוויה מטורפת וכייפית אתם תרצו לחזור לעוד מחנות וגם אם לא יצא לכם לבוא שוב - אתם תזכרו את החוויה לתמיד. זה הרגע להכיר אנשים מדהימים מכל הארץ, חקלאים ואת החבר'ה שאיתך שנשארים איתך לתמיד והופכים לחברים גם אחר כך. זו תרומה מדהימה שמעריכים את העזרה שלך. שילוב של דברים שהופכים את המקום למדהים".

תם: "המחנה הוא לא משחק ילדים, אבל מי שמגיע יחווה אנשים מדהימים ויקח איתו כל רגע. תנצלו את כל מה שלומדים וחווים אלו חוויות לכל החיים. 

אליה: "חד משמעית ממליץ לכולם ללכת, חוויה מדהימה, מכירים אנשים מדהימים". 

© צילום פרטי

אם גם אתם רוצים לחוות את כל הטוב והכיף הזה, מהרו להירשם ולשריין לעצמכם מקום והצטרפו לאחד ממחנות הקיץ החקלאיים של השומר החדש שמיועדים לבני נוער שמעוניינים לקחת חלק בחוויה ערכית ומשמעותית של נתינה וערבות הדדית, חיבור לאדמה דרך התנדבות חקלאית ולימוד. בואו להתחבר לטבע ולאדמה, תפגשו המון חברים חדשים (וגם את עצמכם) ותיקחו חלק בעשייה ערכית ואחריות חברתית. לפרטים והרשמה לחצו כאן

תגיות
תגובות