"זה בסדר לטעות ובסדר להתחרט - זה חלק מתהליך". צילום פרטי

"זה בסדר לטעות ובסדר להתחרט - זה חלק מתהליך"

״אני מתכווצת לתוך עצמי ומטיחה בפני את כל הביקורת שאני יכולה, חושבת איפה טעיתי, איפה צדקתי - איך אני יכולה להיות הגרסה המשופרת של עצמי, להיות פשוט טובה״ • לכבוד יום הכיפורים: נועם אסולין בטור אישי ומלא בחשבון נפש וקבלה עצמית של טעויות

חשבון נפש הוא דבר מערער, לטוב ולרע, הוא גורם לנו להסתכל פנימה, למקומות הכי עמוקים שלנו ולזרום עם המחשבות שלנו לא משנה לאן פניהן מועדות. חשבון הנפש מעמיד אותנו אל מול השאלות הגדולות ביותר, מול השאלות שפחדנו לשאול.

הוא קורה בימים אלו, ממש בזה הרגע הוא נטמע בראשנו וחודר אלינו עמוק לראש וללב, הוא נותן לנו מראה אמיתית, לא פוסח על אף מקרה גם אם זה כואב. ברגעים אלו אני חושבת ובונה לעצמי במחשבה משוב אישי, חושבת איפה הייתי טובה ואיפה פישלתי, טעיתי בהחלטה.

© adobestock (אילוסטרציה)

אני נוטה להיות שלמה עם מה שאני עושה, מתעקשת עם עצמי להתחרט כמה שפחות במחשבה שכל דבר קורה מסיבה מסויימת ותפקידו להנחות אותנו לפעמים הבאות ולשפר אותנו כבני אדם, אך משום מה בכל פעם שאני יושבת וחושבת לעצמי על דברים שקרו בעבר, אני מתכווצת לתוך עצמי ומטיחה בפני את כל הביקורת שאני יכולה, חושבת איפה טעיתי, איפה צדקתי - איך אני יכולה להיות הגרסה המשופרת של עצמי, להיות פשוט טובה.

ולא רק אותי, כך גם רבים פתאום נבהלים, מרגישים את החרטא ממנה הם כל כך נמנעים, מחלחלת אל הראש, מסרבת לעזוב ואת העמדה שלה לנטוש. אבל לרגע אחד והקט ביותר, אני מבינה שזה בסדר, בסדר לטעות, בסדר להתחרט - זה חלק מתהליך שצריך לקבל ולהכיל.

אז יש לי עוד המון להשתפר, אני לא מושלמת - רחוקה מזה בטירוף. אני מאלה שיספרו את הספויילר לפרק האחרון של הסדרה, ויאכלו את חתיכת הפיצה האחרונה. בהמון מקרים אני חסרת טאקט ויש לי עוד המון ללמוד, אבל בשביל זה חשבון הנפש נועד! והיום הוא נחוץ במיוחד...

נועם אסולין © צילום פרטי

אז רגע לפני שמכבים מסכים, אני מאחלת לכם למצוא את האיזון, להבין את הדברים שלאוו דווקא נראית כרגע ברורים ובעיקר - להיות שלמים.

גמר חתימה טובה

תגיות
תגובות