ארץ מדבר כל הסיבות לנסוע לדרום דווקא בחורף. adobestock

ארץ מדבר כל הסיבות לנסוע לדרום דווקא בחורף

לא הרבה יודעים, אבל חורף זה לגמרי הזמן האידיאלי לבקר בדרום – פריחה, חופש, שקט ונחלים נסתרים, מי צריך יותר?

פרסומת

כשיש דיבור על לצאת לטייל בארץ, משום מה מתכוונים בעיקר לצפון הארץ, אבל גם לדרום יש לא מעט פינות חמד נסתרות להציע. בחודשי הקיץ החמים המדבר לוהט אבל דווקא בחורף המדבר הדרומי הוא במיטבו – מזג אויר נעים, מסלולים מזמינים, שקט שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר ולא מעט בעלי חיים וצמחייה. הנסיעה דרומה היא אולי ארוכה, אבל עם מעט מאוד הכנות וצידה לדרך ההשקעה משתלמת – אז למה אתם מחכים? דאגו להצטייד כמובן בביטוח רכב שמכסה אתכם, חברים או משפחה וכמה בקבוקי שתייה וחטיפים. בנוסף, אם בא לכם ממש ליהנות מחוויה יוצאת דופן מומלץ גם להצטייד בשק שינה ואולי אפילו אוהל - השמיים המדבריים יפתחו בפניכם מארג כוכבים שלא תזכו לראות בשום מקום אחר בארץ.

לפני שצוללים ליעדים – בואו נדבר לרגע על ההכנות

יש כמה דברים שכדאי לזכור לפני שפוצחים בטיול ארוך: סידורי לינה, אוכל ושתייה, ביטוח חובה וצד ג' וכמובן מספיק מקום ברכב כדי שיוכל להכיל גם את הציוד וגם את שאר החבר'ה. אם אתם נהגים צעירים או חדשים זכרו לנסוע בזהירות יתרה ולכבד את מגבלות מספר הנוסעים שאיתכם; נצלו את הנסיעה הארוכה לדרום לתרגל נהיגה או אפילו להשלים שעות של נסיעה עם מלווה במידת הצורך. 

מעבר לכך, חשוב שתשנו טוב לילה לפני הנסיעה, אתם לא רוצים לנהוג עייפים. קחו בחשבון עצירות התרעננות, וודאו שיש ברכב את כל הדרוש למקרי חירום: וסט, גלגל רזרבי תקין, ג'ק, ומפתח ברגים. בנוסף, הכינו גם את הרכב – בדקו אויר בצמיגים, שמן ומים. בדקו את מזג האוויר הצפוי לימים הקרובים ושאין אזהרה מיוחדת אודות נסיעות לדרום, על מנת להימנע ממצבים מסוכנים של שיטפונות. ודבר אחרון שאסור לשכוח בשום פנים ואופן – פלייליסט שווה ומגניב שיעביר את הזמן לאורך כל הנסיעה.

אוקיי, אז יש נעלי הליכה, מים, בגד ים, כובע וגם משהו קצת יותר חם ללילות? אפשר להכריז שסיימנו עם ההכנות – עכשיו רק נותר לחשוב לאן נוספים – הנה מספר אופציות מגניבות: 

מדבר יהודה 

בין ערד למצדה ישנו מדבר – מדבר יהודה, ואי שם במרכזו יש גם כפר אירוח בסגנון בדואי, כפר הנוקדים. החורף הוא זמן מופלא לבקר במדבר יהודה ובכפר. ניתן להוריד את האפליקציה "נוקדים בשטח" שתעזור לכם בניווט גם ללא קליטה סלולרית. בכפר עצמו הפעילות הומה, במיוחד בסופי השבוע: טיולי שטח וגמלים, סדנאות קיימות, סיורי עקרבים ליליים בעזרתם של פנסים אולטרה-סגולים, ואם יש לכם מזל או שתכננתם נכון ותגיעו בזמן למטר מטאורים – תזכו בסיורים ליליים לצפות גם בהם. 

המקום מציע מגוון רחב של אפשרויות לינה החל מהקמת אוהל שלכם באזור, מאהל בדואי, סוכה או חדרי אירוח מפנקים. במקום אפשר לטייל בנחל צאלים או נחל רחף, להתרשם מפריחת סתיו, חורף ואביב או לשכשך בגבי המים המתמלאים לאחר השיטפונות. עם קצת מזל גם תזכו לצפות בצבאים, יעלים ושפני סלעים.

© adobestock

נחל נוסף שמלא סולמות וטיפוסים, הליכה בנקיקים צרים ונופים מרהיבים הוא נחל אוג ששווה להגיע אליו וכמובן שמורת עין גדי, שתמיד מציעה מרגוע למי שרוצה טבע בקלאס ובאפס מאמץ. 

הערבה

מדבר יהודה אינו המדבר היחיד ואפילו לא הגדול מבין מה שנמצא בארצנו. הערבה מציעה לא מעט מסלולים משלה, ופינות חמד משלה, ואחד מהם הוא עין פלוטית, הלוא הוא מעיין האהבה. בין דקלים בדרך לעין תמר מסתתר מעיין יפיפה ומוצל, האגדות מספרות שמי שטובל את ידיו במי המעיין אהבות קודמות יחזרו אליו. המקום הוא אידיאלי להפסקת קפה, נשנוש וסלפי בדרך דרומה, לאילת. אם אתם בקטע, שימו עין לסדנאות המתקיימות בערבה: בין השקט, הכוכבים ונוף הקדומים מתקיימות באזור לא מעט סדנאות יוגה, מדיטציה, העצמה נשית ועוד.

נגב

יש שלושה מקומות בנגב שממש שווים ביקור: העיר הנבטית הקדומה עבדת, חוות נאות ונחל חווארים. שלושה יעדים משלימים. הראשון ייקח אתכם לטיול בהיסטוריה לתקופה הנבטית, מרכז סוחרים על דרך הבשמים. חוות נאות תחזיר אתכם להווה עם חווה שגם כוללת בקתות אירוח ודוגלת במינימום הפרעה לסביבה. ואחרון חביב נחל חווארים, זה בעיקר בשביל האוירה – בואו בלילות ירח מלא לראות את קירות הנחל נצבעים בלבן.

הי דרומה לאילת

וכמובן שאי אפשר לדבר על טיולים לדרום בלי להזכיר את אילת. אילת בקיץ זה קלאסיקה אבל בואו נודה באמת – קלסיקה קצת חמה מדי. מצד שני, בחורף מזג האויר הוא מושלם לחופשה נעימה. חבילות נופש באילת מציעות מחירים מוזלים בייחוד בחודשים אלה ומגוון אפשרויות הבילוי בעיר הדרומית הוא גדול: החל מחוות הגמלים על פארק החבלים האתגרי, מסיבת אוזניות בטיילת, סתלבט בריף הדולפינים ועד לישיבה כיפית בחוף של מוש – הכל שם, קצת יותר נעים והרבה יותר זול מאשר בחודשי הקיץ.

טיולים בחורף למדבר הם חוויה מסוג שונה – חוויה שמזמינה שקט, ניקוי יסודי של הראש ושלווה שקשה למצוא בכל זמן או מקום אחר. אז למה אתם מחכים? הכינו את החבר'ה, את הפלייליסט והחטיפים וצאו לדרך.