כל מה שאתם צריכים לדעת על עבודה לנוער בקיץ!. ADOBESTOCK

כל מה שאתם צריכים לדעת על עבודה לנוער בקיץ!

רגע לפני החופש הגדול, כל מה שאתם צריכים לדעת על עבודה לבני נוער בקיץ • איפה לחפש עבודה? באיזה סוג עבודה מותר? איך מתכוננים לראיון? שגית ביתן, מומחית בשוק התעסוקה וסמנכ"לית גיוס והשמה במעוף כאן כדי לענות!

רגע לפני שאתם יוצאים לחופש הגדול ומתחילים לחפש עבודה לקיץ; שליחים, מוכרים, מלצרים וכדומה, שגית ביתן, מומחית בשוק התעסוקה וסמנכ"לית גיוס והשמה במעוף כאן כדי לענות לכם על שאלות סופר חשובות שכדאי שכל אחד יכיר:

- אני רוצה לעבוד בחופש הגדול, איפה כדאי לחפש עבודה?

חיפוש עבודה היום הינו בערוצים רבים, אך ראשית הפיצו את הבשורה למכרים ומשפחה, השתמשו ברשתות החברתיות ובאינטרנט ופנו לחברת השמה שתוכל ללוות אתכם בתהליך חיפוש העבודה.

© ADOBESTOCK

- באיזה סוג עבודה מותר לי לעבוד בו?

החופש הגדול הנו הזדמנות מצוינת לבני נוער לחוות את שוק התעסוקה ולצבור ניסיון כבר בגיל צעיר. ישנן לא מעט עבודות המיועדות לחבר'ה צעירים ובמגוון תחומים שונים, בין אם מדובר בעבודה בפרויקטים זמניים או בענפים כמו ענף המלונאות, הסעדה, קייטנות, שילוח ומכירות מוצרים שונים.

© ADOBESTOCK

- איך מתכוננים לראיון עבודה?

לבוא רציניים בלבוש מכובד ולרשום בראיון את מה שנאמר. חשוב להבין איזה תחום תעסוקה מעניין אותנו והיכן אנו יכולים להביא את עצמנו וכישורינו לידי ביטוי, מה השכר והתנאים ומה חשוב לנו. מומלץ גם לעשות הכנה לפני כן עם הורה/ מבוגר אחר שחווה מספר ראיונות בחייו.

© ADOBESTOCK

- על מה כדאי לי לדבר בראיון ועל מה לא?

חשוב להדגיש את היכולות שלכם, הרצון והמוטיבציה לעבוד. על ניסיון עבר (אם קיים) בבית הספר, בתנועת הנוער ואפילו בחוגים שונים. כמובן לא לשכוח לקבל פרטים מלאים על אופי העבודה, החל מהמשמרות ועד אופי התפקיד.

© ADOBESTOCK

- כמה שעות ביום מותר לי לעבוד? uעד איזה שעה מותר לי לעבוד?

ישנם חוקים ברורים לגבי שעות העבודה ושעות המנוחה של בני נוער, שמטרתם לשמור על הבריאות, החינוך והבטיחות שלכם. לכן, חשוב להכירם כבר בתחילת דרככם בחיפוש עבודה. כל ההתייחסות המשפטית לגבי שעות עבודה ותעריפים ניתן לקבל באתר זכותי או חילן.

© ADOBESTOCK

- אם אני מתכנן לעבוד רק בחופש הגדול, האם מותר לי להציב את זה כתנאי למעסיקים? האם זה עלול לפגוע לי בקבלה לעבודה?

כדאי להבהיר זאת עוד בתחילת תהליך חיפוש העבודה. ישנם מעסיקים המחפשים לטווח ארוך אך לא חסר גם את אלו שירצו רק לחופש הגדול אשר נחשב כפרק זמן עמוס יותר.

 ~ שגית ביתן, מומחית בשוק התעסוקה וסמנכ"לית גיוס והשמה במעוף.

תגובות