סקר מיוחד: כמה מבני הנוער מבלים עם המשפחה בטבע?. adobestock (אילוסטרציה)

סקר מיוחד: כמה מבני הנוער מבלים עם המשפחה בטבע?

כמה בני נוער יעדיפו לבלות עם המשפחה ומהי הפעילות המשפחתית המועדפת עליהם? רגע לפני עליית הפרויקט "זמן משפחה - טיול משפחתי" ערכנו סקר מיוחד עם "תנובה" ומכון מדגם (בראשות מנו גבע) ובדקנו את העדפותיהם של בני הנוער לבילויים ופעילויות בזמנם הפנוי

בשיתוף עם תנובה

רגע לפני עליית פרויקט "זמן משפחה - טיול משפחתי" ערכנו סקר  ב"פרוגי" בשיתוף "תנובה" ועם מכון המחקר "מדגם" בראשות מנו גבע שבו בדקנו עם מי ואיך מבלים הצעירים בזמן החופשי שלהם ועם מי יעדיפו לעשות טיולים וקמפינג בטבע?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

44% מבני הנוער שהשתתפו בסקר העידו כי בפועל בזמנם הפנוי הם בעיקר מבלים עם החברים שלהם, בעוד 42% דווקא מבלים עם בני משפחתם. לצידם, 15% מהמשיבים ציינו כי את מרבית מזמנם הפנוי הם מעבירים בעיקר לבד. כששואלים על העדפה התמונה משתנה; עם מי בני הנוער מעדיפים לבלות את זמנם הפנוי? נרשמה עלייה בהעדפה בזמן איכות עם חברים - 54% מהמשיבים, בעוד שרק 35% יעדיפו לבלות את זמן האיכות עם המשפחה. 11% ענו כי דווקא הם יעדיפו להיות לבד כשיש להם זמן חופשי.

האם מגפת הקורונה השפיעה על זמן איכות ובילוי משפחתי? 40% העידו כי מאז החלה הקורונה הם אכן מבלים יותר זמן עם משפחתם, 49% דווקא לא ראו שינוי וטענו שזה אותו הדבר בדיוק, זאת לעומת 11% שבכלל העידו כי מאז הקורונה הם דווקא מבלים פחות עם המשפחה.

האם הנוער מרגיש בכלל שיש לו זמן איכות עם המשפחה? 29% שיתפו כי אכן יש להם תחושה של זמן איכות עם המשפחה, 53% העידו כי רק לפעמים, 5% טענו שאין תחושה כזו כי ההורים עסוקים בעבודה, 5% מהמשיבים סיפרו שלא, בגלל שכולם עסוקים בגאדג'טים ובטכנולוגיה, 6% סיפרו שאין להם תחושה של זמן איכות המשפחה בלי סיבה מיוחדת ו-2% טענו שזה לא רלוונטי אליהם.

הסקר שלנו בדק גם אילו פעילויות יעדיפו לעשות בני הנוער עם המשפחות שלהם ואילו יעדיפו עם חבריהם?

57% מהמשיבים סיפרו כי קמפיינג עם לינה הם יעדיפו לעשות עם החברים ולא עם המשפחה, 36% דווקא כן יבלו בפעילות הזו עם בני משפחותיהם וכ-7% העידו כי סוג הפעילות לא רלוונטי אליהם.

באשר לטיולים יומיים בטבע (ללא לינה): 40% יעדיפו לעשות זאת עם חברים, אך נראה שמדובר בפעילות משפחתית יותר שכן 53% השיבו כי יעשו זאת עם המשפחה. (7% שיתפו כי הפעילות לא רלוונטית אליהם).

© adobestock (אילוסטרציה)

58% סיפרו כי יעדיפו לבלות עם המשפחה במסעדה, בזמן ש-39% יעדיפו לעשות זאת עם חברים. (4% מהמשיבים העידו כי הפעילות לא רלוונטית אליהם).

ומה לגבי סרט בבתי הקולנוע? שם נרשם רוב של 72% לבילוי עם החברים, 13% עם המשפחה ו-15% טענו שזה לא רלוונטי אליהם. את הפעילויות הספורטיביות יעדיפו בני הנוער לעשות עם חבריהם, כך העידו 69% מהמשיבים, בעוד 18% סיפרו שיעדיפו לעשות זאת עם המשפחה. (13% טענו שזה לא רלוונטי אליהם).

© adobestock

נתנו לבני הנוער אופציות ובדקנו איתם מהן הפעילויות המשפחתיות המועדפות עליהם? (בשאלה זו יכלו המשתתפים לבחור שלוש אופציות)

52% שיתפו כי מדובר בארוחת שישי עם המשפחה, 40% יעדיפו את הפעילות המשפחתית שלהם כארוחה במסעדה, 29% יעדיפו ארוחת ערב ביתית עם המשפחה באמצע השבוע ולא רק בסופ"ש. 28% מהמשיבים ירצו לעשות טיולים משפחתיים בטבע, 23% מסתפקים בצפייה משותפת בטלוויזיה, 17% ירצו לעשות קמפיינג עם לינה יחד עם בני משפחתם.

כמה הנוער מבלה עם המשפחה בטיולים והאם הוא בכלל חושב שזה עבורו?

ביררנו כמה פעמים במהלך השנה האחרונה יצא הנוער לטיול יומי בטבע עם המשפחה? מרבית המשיבים (36%) שיתפו כי הם עושים טיול אחד פעם בחודש-חודשיים,  20% פחות מפעם בחודש, 15% סיפרו כי פעם בחודש הם מוצאים זמן איכות משפחתי בטבע, 10% בין 2-3 טיולים בחודש, 2% סיפרו כי הם מצליחים לעשות זאת פעם בשבוע, בעוד ש-18% טענו שהם בכלל לא עושים טיולים משפחתיים.

בנוסף, 68% מוצאים בטיולים המשפחתיים כזמן כייפי עם המשפחה לעומת 13% שטענו כי טיולים משפחתיים זה ניג'וס עבורם. 19% לא ידעו לענות על השאלה.

© adobestock (אילוסטרציה)

 *הסקר נערך על ידי מכון המחקר "מדגם" בראשות מנו גבע בקרב בני נוער (בגילאי 15-18). בסקר השתתפו 501 בני הנוער מכל קבוצות האוכלוסייה בישראל (היהודית והערבית). *טעות הדגימה המרבית הינה: 4.4%+

תגובות