מיוחד לנהגים חדשים: 5 קטעי כביש מפותלים ויפים לתרגול הנהיגה. adobestock אילוסטרציה

מיוחד לנהגים חדשים: 5 קטעי כביש מפותלים ויפים לתרגול הנהיגה

מכירים את המשפט "הדרך חשובה לא פחות מהמטרה"? הוא נכון שבעתיים עבור נהגים חדשים שגומעים את הקילומטרים הראשונים על כבישי ישראל. הנה 5 קטעי כביש יפים שיהפכו את תרגול הנהיגה להנאה צרופה

פרסומת

אם כבר עולים על הכביש, למה לא לנהוג בכבישים היפים בישראל – וליהנות מהנוף המרהיב הנפרס בפניכם? ריכזנו עבורכם כמה מהדרכים היפות והמיוחדות ביותר שכדאי לנהוג בהן, מהצפון ועד הדרום. שתהיה נהיגה מהנה ובטוחה!

כביש 98 ברמת הגולן: כשירוק משתלב עם לבן

אם מרבדים של נופים ירוקים מרחיבים את הלב ועושים לכם טוב על הנשמה, כדאי לכם לנסוע בכביש שמשני צדדיו נשקפים נופים הנחשבים לבין היפים במדינה. כביש 98 הוא באורך 99 ק"מ, חוצה את רמת הגולן לכל אורכה ומאפשר לכם לטבול בירוק תוך כדי נהיגה כשברקע נשקף הר החרמון (המושלג בחורף). נופים מרתקים ועשרות נקודות עניין מהפנטות הם רק חלק מהקסם של כביש 98, שבו גם הנסיעה עצמה היא חוויה: הכביש שמתחיל בהר החרמון ומסתיים בחלקה הדרומי של הכנרת, מגיע בנקודה הנמוכה ביותר לגובה של 200 מטר מעל פני הים ומטפס לגובה של 1,640 מטר, מה שמבטיח נסיעה מלאה בנופים, עליות ומורדות. 

כביש 667: הדרך מהנה ומפותלת

לא חייבים להרחיק עד הכנרת או החרמון כדי ליהנות מנופים ירוקים. אפשר לנסוע גם בכביש 667, המכונה דרך נוף הגלבוע, וליהנות מהמראות הפסטורליים של הגלבוע הכוללים נופים מיוערים ושפע של ירוק. הבונוס: בעונות האביב והחורף נופי הגלבוע מתעטפים בפריחה מרהיבה. ומה לגבי חוויית הנהיגה? אם כביש 98 מציע עליות וירידות, חוויית הנסיעה בדרך נוף הגלבוע משופעת בפיתולים רבים לאורך הכביש. נהגים חדשים יכולים ליהנות מהחוויה של הנסיעה המפותלת, בתנאי כמובן שמאטים בעיקולים, שומרים על ערנות ונוהגים בצורה אחראית. בנוסף, חשוב לשים לב למעברי בקר בחלקו הצפון מערבי של הכביש. 

כביש 395: לעלות לירושלים בסטייל

מי אמר שחייבים לעלות לירושלים דרך כביש 1? תכירו את כביש 395: כביש רוחב שמתחיל משולי הרי ירושלים בגובה 260 מטר, ומגיע עד מעגל התנועה של צומת כרם. בשיא גובהו מגיע הכביש לגובה של 760 מטר מעל פני הים. כביש 395 מאפשר לכם לעלות לירושלים בדרך יפה ופחות מוכרת, דרך שעוברך בסמוך לנחל כסלון במקטע שבין צומת אשתאול לצומת הר איתן. הנסיעה האיטית בכביש מומלצת לא רק בגלל התוואי שכולל עליות וירידות, אלא בשל המראות שכוללים מצוקים, אורנים ושפע של צמיחה ירוקה.  

כביש 358: לנסוע ב"טוסקנה הישראלית"

כביש אורך המתחיל בצומת לקיה, מסתיים במושב אמציה וכולל 10 צמתים (רובן ללא שם). מדובר בכביש שנחשב לפחות מוכר, הנסלל לאורך גדר ההפרדה ועובר דרך אזורים מרובי כרמים, שזיכו את האזור בכינוי "טוסקנה הישראלית". בשל כך רבים רואים באזור עליו חולש הכביש כאחד מהאזורים היפים בישראל. הנסיעה לאורך גדר ההפרדה, על רקע הנופים הפסטורליים, רק מדגישה את המורכבות של החיים במדינתנו הקטנה והמיוחדת. 

כביש 90: הכביש הארוך בישראל

הכביש הארוך בישראל (באורך 478.7 ק"מ), שמתפרס ממטולה ועד מעבר טאבה, מפגיש אתכם עם מגוון מהפנט של מראות ונופים: מתחילים מחופי מפרץ אילת ונופי הערבה הפראיים וממשיכים לחופי ים המלח והמראות הייחודיים שהוא מציע. לאורך מקטע זה ניבטים מצד אחד נופי ים המלח המנצנצים ומצד שני הר סדום שעשוי, איך לא, ממלח. מים המלח מטפס הכביש לכיוון הכנרת ונופי הצפון המוריקים, עד ההגעה למטולה. 

נוסעים בכבישים המיוחדים של ישראל? 3 כללי זהירות חשובים

נסיעה בכבישים היפים והמיוחדים של ישראל מאפשרת לכם ליהנות מהנוף וגם מחוויית נסיעה שכוללת עליות, מורדות ופיתולים. כדי ליהנות מהם ולחזור הביתה בשלום, חשוב להקפיד על מספר כללים:

שמירה על מהירות הנסיעה הנכונה – מהירות הנסיעה נגזרת לא רק מהמהירות המרבית בתמרורים שבצידי הדרך, אלא גם מתנאי הכביש, מזג האוויר, צפיפות התנועה ורוחב הכביש. כך למשל חלק מהכבישים מפותלים, חלקם צרים ובקושי מאפשרים תנועה דו-סיטרית וחלקם כוללים מכשולים (כמו למשל מעבר של בקר בכביש 667). ולכן, חשוב להיות ערניים למאפייני הכביש ולנהוג המהירות סבירה על מנת למנוע סכנה. 

שמירה על הנתיב – חלק מהכבישים המיוחדים שסקרנו כוללים פיתולים רבים שמעצימים את חוויית הנהיגה. אך חשוב לזכור: אנחנו לא נמצאים במסלול קארטינג, וסטייה מהנתיב יכולה להוביל לתוצאות הרות אסון. לכן, כדאי להאט בפיתולים, וכאשר רוצים לעבור נתיב לעשות את זה בצורה בטוחה שכוללת מבט לצדדים, איתות ומעבר הדרגתי. 

שמירה על עצמכם – גם כששומרים על כל כללי הזהירות, חשוב להצטייד בביטוח לנהג צעיר: ביטוח שגם מעודד נהיגה בטוחה וגם מספק מענה נרחב. כזה הוא בדיוק ביטוח "הפניקס צעיר", הכולל ביטוח חובה לצד ביטוח מקיף לנהג צעיר . מי שלא מכיר, יכול לחשוב ש"הפניקס צעיר" היא עוד תוכנית הכוללת ביטוח חובה וביטוח מקיף לרכב עבור נהגים צעירים. בפועל מדובר בהרבה יותר מעוד ביטוח לנהג צעיר: התוכנית מבוססת על בנק קילומטרים אישי, המופעל בלחיצת כפתור בשיטת לא נסעת – לא שילמת. בנוסף, ביטוח "הפניקס צעיר" מופעל ע"י אפליקציה ייעודית המאפשרת לחסוך אלפי שקלים בעלויות הביטוח לנהג צעיר. וזה לא הכול: הטכנולוגיה החדשנית מעודדת נהיגה בטוחה באמצעות מגוון פיצ'רים ייחודיים. 

הצטיידתם בביטוח לנהג צעיר שגם חוסך אלפי שקלים, גם כולל ביטוח חובה וביטוח מקיף לרכב וגם מצויד בטכנולוגיה חדשנית המעודדת נהיגה בטוחה? אפשר לעלות בראש שקט על דרך המלך – על הכבישים המיוחדים בישראל, וליהנות מכל רגע. נסיעה מהנה ובטוחה!

© adobestock (אילוסטרציה)