מזל טוב על קבלת הרישיון! קבלו מידע שיעזור לכם לעלות על הכביש. adobestock (אילוסטרציה)

מזל טוב על קבלת הרישיון! קבלו מידע שיעזור לכם לעלות על הכביש

קבלת רישיון נהיגה היא אחד האירועים המשמעותיים בחייכם. מאותו רגע אתם למעשה חופשיים לנהוג ברכב של ההורים או שלכם, לקפוץ עם חברים לים, לנסוע מחוץ לעיר לבקר את החברה, לעבוד במקומות עבודה שדורשים רכב צמוד, להסיע אנשים אחרים ועוד. אלא שעם העצמאות הזאת מגיעה גם אחריות, ואפילו אחריות כבדה. כלי רכב עלול להיות גם מסוכן, וחשוב לנהוג בו בחוכמה ובזהירות

כתבה פרסומית

נתחיל בזה שאם עד עכשיו ביטוח היה מעין מושג ערטילאי שלא קשור אליכם, עכשיו זה כבר לא כך. אי אפשר לנהוג ברכב בלי ביטוח לרכב. חשוב שתדעו שביטוח חובה לרכב הוא ביטוח שהמדינה מחייבת לרכוש, זו אינה בחירה או המלצה. האמת היא שיש לכך סיבה טובה: ביטוח חובה לרכב מבטיח שאם הרכב המבוטח גרם לאדם מסוים נזק גופני, יהיה מי שיכסה אותו בגין הנזק שנגרם לו והטיפול בו, בין אם זה הנהג או נוסעי הרכב המבוטח, ובין אם זה אדם ברכב אחר או הולך רגל. 

כדאי גם לדעת שפוליסת ביטוח חובה לרכב היא אמנם פוליסה תקנית, אך מומלץ לבצע השוואת מחירים כדי לבחור בחברה שתעניק לכם את ההצעה המשתלמת ביותר.

ביטוח נהג חדש

כאשר מדובר בנהג חדש, יש עוד מידע שחשוב שתכירו. ראשית, כדאי להכיר את ההבדל בין המושג נהג חדש לנהג צעיר.

נהג חדש הוא נהג שוותק הנהיגה שלו הוא פחות מ-24 חודשים, ללא תלות בגיל הנהג, בעת הנפקת רישיון הנהיגה. נהג צעיר הוא נהג שיש לו רישיון נהיגה לפחות שנתיים, אבל טרם מלאו לו 24 שנים. נהג חדש צעיר (שילוב של ותק וגיל) הוא נהג שיש לו רישיון נהיגה פחות משנתיים ועדיין לא מלאו לו 24 שנים.

על נהג חדש חלות חובות, כמו החובה לנסוע עם שלט "נהג חדש", או נהיגה עם מלווה למשך 3 חודשים ביום ובלילה. נהג חדש מתחת לגיל 21, שכבר סיים את תקופת הליווי, לא יכול להסיע ברכב יותר משני נוסעים נוספים, אלא אם יושב לצדו מלווה.

ועוד משהו שחשוב לדעת על ביטוח, ביטוח נהג חדש הוא ביטוח יקר יותר, וגם זה לא במקרה. נהגים חדשים נמצאים בסיכון גבוה יותר להיות מעורבים בתאונות. לא מדובר בהשערה או בהנחה, אלא במידע שמבוסס על נתונים סטטיסטיים. מספר הנהגים החדשים והצעירים המעורבים בתאונות גבוה יותר מסיבות שונות, בין היתר, כי אין להם עדיין מיומנות וניסיון שמאפשרים להם להתמודד עם סיטואציות בלתי צפויות בכביש. 

בכל מקרה, מומלץ שלא להסתפק רק בביטוח חובה לרכב, אלא לרכוש גם ביטוח מקיף. הסיבה לכך היא שביטוח מקיף מספק כיסוי גם לנזקי רכוש, והרי לא יהיה מופרז להניח שנהג חדש וחסר ניסיון עלול בסבירות גבוהה יותר להיות מעורב בתאונה, אפילו תאונה קלה, שתגרום נזק לרכב. ביטוח מקיף כולל גם ביטוח צד ג', מה שמבטיח שאם הרכב המבוטח יגרום נזק לרכב אחר, יהיה כיסוי כספי לתיקון אותו רכב. הסבירות למקרים כאלה גבוהה יותר, ככל שהנהג ברכב פחות מנוסה.

גם כאן, חשוב לעשות השוואת מחירים ולבדוק מהן העלויות עבור ביטוח נהג חדש. כדאי גם לבדוק אם יש הטבות שניתנות בעבור נהיגה זהירה, מה שיכול להוזיל את הביטוח וכמובן לתמרץ את הנהגים לנהוג בזהירות רבה יותר.

זה המקום להזכיר את כלל ביהייב : כלל Behave – פוליסת ביטוח חדשנית שמעודדת נהיגה זהירה ומוזילה את מחיר הביטוח באופן משמעותי. הפוליסה הזאת מתאימה גם לנהגים חדשים ויכולה להוות פתרון נהדר שמשרת שתי מטרות בעת ובעונה אחת: הפחתת ההוצאה על ביטוח נהג חדש ושיפור הנהיגה של הנהג החדש.

לתשומת לבכם, כאשר מצטרף נהג חדש למשפחה, חשוב לעדכן את חברת הביטוח ולא להישאר עם פוליסה ישנה ולא מעודכנת שלא מכסה את אותו נהג.

* האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ, והוא כפוף לתנאי החברה והפוליסה הרלוונטית. להרחבה מומלץ לעיין בתנאי הפוליסה המלאים. 

© adobestock אילוסטרציה