חמש עובדות שכדאי לדעת על יהלומים. adobestock אילוסטרציה

חמש עובדות שכדאי לדעת על יהלומים

יהלומים הם מהדברים הכי יפים שאישה יכולה לקבל ובמיוחד אם הם משובצים בתוך טבעת אירוסין. בכתבה הבאה תקבלו 5 עובדות חשובות שכדאי לדעת על האבן היקרה והחזקה ביותר בטבע

כתבה פרסומית

  1. צבע היהלום מושפע מהטבע

יהלומים בצורתם האמיתית בטבע הם בצבע שקוף. יהלומים שיש בהם צבע, נחשבים ליהלומים יקרים מאוד, אך למעשה מדובר בפגמים במבנה היהלום או בחומרים שנמצאים בבטן האדמה וחדרו למבנה שלו. כך למעשה נוצרים יהלומים בגווני כחול, ורוד, צהוב, אדום ועוד. בגלל הייחודיות של יהלומים אלו, הם נסחרים באופן נפרד מיהלומים בגווני שקוף עד לבן. 

  1. היהלום שמוצאים בטבע הוא לא מבריק כך סתם

יהלומים שכורים מבטן האדמה אינם מבריקים, כך שאם אתם במקרה מוצאים יהלום, קחו בחשבון שהמראה שלו ממש שונה ממה שאתם מכירים על טבעות אירוסין או שלל תכשיטים אחרים. 

כדי שיהלום יהיה נוצץ ויגיע למראה המוכר, עליו לעבור תהליכי ליטוש וחיתוך אשר מסירים ממנו אתת מגוון החומרים שהיו בסביבתו כשהיה באדמה ויוצרים בו ליטושים וחיתוכים מיוחדים המאפשרים לקרני האור להיכנס אליו ולשדר את המבריקות והנצנוץ שאתם מכירים. 

  1. יש שני כוכבי לכת שמורכבים מאחוזים גבוהים של יהלום

בשביל החלב מצאו מדענים שיש כוכב לכת ששליש ממנו עשוי יהלום טהור. הגילוי המרעיש היה עקב ההבנה כי הרכב הכדור הייחודי עשוי בעיקר על ידי פחמן שהוא גם היסוד היחיד שממנו עשוי יהלום. אופי קשרי הפחמן, הוא מה שיוצר את המבנה של היהלום. בנוסף לכדור הלכת הזה, קיים כדור לכת נוסף שעשוי מער מיליארד טריליון קראט של יהלום. 

  1. לכל יהלום יש תעודת זהות

לכל יהלום יש כורים מהאדמה או שמייצרים במעבדה יש תעודת זהות הנקראת תעודה גמולוגית. בתוך התעודה כתובות מספר עובדות חשובות על היהלום כמו: גודלו, צבעו, ניקיונו, סוג הליטוש שלו ועוד. לפי התעודה הגמולוגית אתם יכולים לדעת שמדובר ביהלום אמיתי. ודרך אגב, עוד עובדה קטנה מעניינת, יהלומים שגידלו במעבדה הם גם יהלומים אמיתיים, רק שלא נוצרו בבטן האדמה וביו צריכים לכרות אותם. 

  1. גודל יהלום מודדים ביחידת המידה קראט

יחידת המידה של יהלום היא קראט והיא מעידה על הגודל של היהלום. ביחידת מידה זו מודדים גם את אחוז הזהב הטהור בתכשיטים. בכל אחת מן המדידות של יהלומים וזהב, הקראט בעצם יעיד על משהו אחר והמשמעות תהיה שונה אף היא.