75% מבנות הנוער לא מרגישות בטוחות ללכת לבד בלילה. adobestock (אילוסטרציה)

75% מבנות הנוער לא מרגישות בטוחות ללכת לבד בלילה

כמה בני ובנות הנוער מרגישים ומרגישות ביטחון אישי כשהם הולכים ברחוב במהלך היום, והאם זה משתנה כשיורדת החשיכה? סקר פרוגי, יחד עם מכון המחקר "מדגם" ואפליקציית "MyGuard" של קבוצת התקשורת פרטנר בדק והתשובות - מפתיעות! • התוצאות המלאות

בשיתוף עם פרטנר

מה קורה לתחושת ביטחון האישי של בני הנוער עם רדת החשיכה? אתר הנוער פרוגי יחד עם מכון המחקר "מדגם" (בראשות מנו גבע) ובשיתוף עם אפליקציית "MyGuard" של קבוצת התקשורת פרטנר, בדק עד כמה בני הנוער מרגישים בטוחים ללכת ברחוב לבדם בשעות היום ובשעות הלילה.

מתוצאות הסקר עולה כי רוב בני הנוער (84%) חשים ביטחון אישי ללכת לבד ברחוב בשעות היום, כשיש אור בחוץ, לעומת 16% שלא חשים ביטחון ללכת ברחוב בשעות היום. בתוכם 90% מהבנים שהשיבו על הסקר - שהצביעו על תחושת בטחון (ו-10% שלא), לעומת 79% מהבנות שהשיבו על הסקר, והצביעו על תחושת בטחון בשעות היום (ו-21% שלא). 

בשעות החשיכה, הערב והלילה, התמונה משתנה והתחושות מחמירות, יותר בני נוער (54%) לא מרגישים ביטחון אישי ללכת לבד ברחוב, לעומת 46% שכן מרגישים ביטחון גם בשעות הערב והחשיכה. בחלוקה לבני ובנות נוער, 68% מהבנים מרגישים ביטחון אישי ללכת לבד ברחוב בשעות הערב והלילה, לעומת 32% בנים שלא מרגישים, ואילו בקרב בנות הנוער 75% לא מרגישות ביטחון אישי ללכת לבד ברחוב בשעות הערב והלילה. רק כ-25% מהבנות אומרת שהן כן חשות ביטחון אישי ללכת לבד בשעות הערב והלילה.

31% מבני הנוער נמנעים מלצאת לבד בשעות הערב והלילה, לעומת 69% שאינם נמנעים. (בתוכם רק 19% מהבנים נמנעים, לעומת 44% מהבנות). מרבית מבני הנוער 78%, שאינם חשים ביטחון אישי ללכת לבד בשעות הערב והלילה, גם נמנעים מכך.

© adobestock (אילוסטרציה)

 

 

31% מבני הנוער מעידים שחוו הטרדה או חוסר נוחות מאדם זר בזמן שהלכו לבד ברחוב בשעות הערב והלילה, לעומת 59% שלא חשים כי חוו הטרדה או חוסר נוחות מאדם זר.
50% מהבנות שהשתתפו בסקר העידו כי חוו הטרדה או חוסר נוחות מאדם זר כשהלכו לבד ברחוב בערב והשעות החשיכה (לעומת 19% מהבנים שהשתתפו בסקר והעידו שחוו הטרדה).

האם בני הנוער מבקשים עזרה בזמן אמת? אם יעלה הצורך להתקשר למישהו בעת תחושת חוסר ביטחון אישי, בזמן שהם לבד ברחוב בשעות הערב והלילה: 64% סבורים שתמיד יהיה להם למי להתקשר, אך 32% עלולים להישאר ללא מענה, מתוכם - 26% כלל לא בטוחים שיהיה מי שיענה להם בשעות הערב והלילה, גם אם יש להם למי להתקשר ול-6% מבני הנוער כלל אין למי להתקשר. 4% לא יסתובבו בכל מקרה בשעות אלו ברחוב.

אפליקציית MyGuard של קבוצת התקשורת פרטנר מאפשרת לקבל תחושת ביטחון בעת רגעי חשש או מצוקה, באמצעות ליווי טלפוני אנושי 24/7. בלחיצת כפתור פשוטה ומהירה, האפליקציה יוצרת קשר בתוך דקה עם מוקד שירות ייעודי הרואה את מיקום הפונים המדויק על גבי מפה. נציגי המוקד, שהוכשרו מקצועית על ידי עמותת ער"ן (עזרה ראשונית נפשית), מלווים את הפונים בהתאם לסיטואציה שבה הם נמצאים ועד שירגישו ביטחון. האפליקציה מוכרת ע"י משטרת ישראל, ובמידת הצורך יחבר הנציג את הפונים לכוחות החירום. אם המשתמשים לא מעוניינים להתקשר, הם יכולים לשלוח את המיקום הנוכחי לשלושה אנשי קשר שהוגדרו מראש. השירות פונה לכלל האוכלוסייה, החל מבני נוער, הורים לילדים ועד לילדים להורים מבוגרים.

 
תגובות