קשר בין אחים – לעשות זאת נכון. adobestock (אילוסטרציה)

קשר בין אחים – לעשות זאת נכון

התרחבות המשפחה היא אירוע משמח, תינוק חדש שעומד להתווסף למשפחה, אח או אחות קטנים שלנצח יהיו קשורים אליכם בקשר שאינו ניתן להפרדה. מקובל לחשוב שככל שהשנים המפרידות בין האחים מעטות יותר, כך הקשר חזק וקרוב יותר, אך עוצמת הקשר, איכותו ועומק הקרבה אינם נמדדים בשנים

כתבה פרסומית!

 

תחילתו של קשר 

תחילת הקשר אינו ברגע שבו האח הקטן מתחיל להתעניין בתחומי עניין דומים לשלכם, או ברגע שבו הוא מדבר ואפילו לא ברגע שהוא זוחל או הולך, הקשר מתחיל עוד בזמן ההיריון ובדרך שבו הוא מוצג לכל המשפחה ובעיקר לאחים הגדולים.

ככל שההיריון יהיה חוויה משותפת לכל בני המשפחה, ככל שכל בני המשפחה יהיו מעורבים עד כמה שניתן במהלכו, כך הקשר עם התינוק החדש יהיה חזק יותר. כדי להיות חלק מההיריון ניתן לעשות פעולות פשוטות כגון הכנת ערכת לידה עבור אימא שלכם שתכיל פריטים מיוחדים כגון תמונה משפחתית שתוכל להניח ליד המיטה, גרביים מחממים לזמן השהות בבית החולים ואפילו פלייליסט אישי ובו השירים שהיא אוהבת.

מכינים את חדר התינוק

עוד תחום שבו ניתן להיות מעורבים עוד לפני הלידה הוא, הכנת חדר התינוק או הפינה שלו בחדר המשותף. אומנם הריהוט, מיקומו וצבע הקירות אינם תמיד ניתנים לשינוי אך הוספת פריט בעל אמירה אישית – בהחלט כן!

ניתן לבחור דובי מיוחד ולהניח אותו בצד המיטה, ניתן לבחור תמונה משפחתית, לפתח ולמסגר, ניתן להכין שמיכה בעבודת יד כגון סריגה או תפירה ואפילו ליצור קולאז' תמונות שהתינוק יוכל לצפות בו. 

לא משנה איזה טאצ' אישי תרצו או תוכלו להוסיף, עצם ההוספה יעניק לכם תחושה של שותפות ואחריות כלפי התינוק או התינוקת החדשים שמצטרפים אליכם.

רגע הלידה מגיע – מה עושים בבית החולים?

חלפו תשעה חודשים ורגע הלידה מגיע. זה הרגע שבו ההורים הולכים לבית החולים ואתם ממתינים בבית או בבית החולים. אלו שעות מלאות ציפייה, התרגשות, שמחה, בלבול, חרדה ועוד קשת רחבה של רגשות שכולן לגיטימיות ויכולות להופיע בו זמנית.

© adobestock (אילוסטרציה)

בשעות אלו מתחילה לחלחל ההכרה שאתם הופכים אחים גדולים לתינוק או לתינוקת בני יומם. לא משנה אם אתם יודעים מראש אם זה בן או בת, גודל הציפייה הוא עצום ולעיתים אף לא ניתן להכלה. לכן, כדאי לנצל שעות אלו כדי לעשות משהו מרגיע ונעים כמו צפייה בסדרה אהובה, פגישה עם חבר או חברה קרובים, קריאה, יצירה, האזנה למוזיקה, או כל פעולה אחרת שיכולה לאפשר לכם להירגע.

הימים הראשונים בבית

הימים הראשונים בבית מאופיינים בהרבה חוסר סדר, בלבול, לחץ, תזזיתיות ועוד מגוון פעולות הקשורות כולן לטיפול בתינוק בן יומו. אלו ימים שעשויים להיות מאוד אינטנסיביים עבורכם ויחד עם זאת מרגשים ומופלאים שכן אתם בהחלט יכולים לקחת חלק בטיפול ובהתעסקות בתינוק הקטן.

תוכלו לעזור בהכנת הבקבוק, בהכנת האמבטיה עבורו, בשעשוע שלו ובזמן משותף עימו כשההורים נחים מעט, תוכלו לקחת אחריות על בחירת הבגדים שלו או על המוזיקה שתושמע לו לפני השינה, או על כל תחום אחר שתרצו ושיוכל לתת לכם להרגיש חלק מחייו. כמובן שזו גם הזדמנות לעזור להורים ולהקל עליהם מעט. 

יצירת קשר בין אחים מתאפשרת אם שני האחים מעוניינים בכך ואם ניתנת להם האפשרות לעשות זאת בדרכם המיוחדת. ככל שתבלו זמן רב יחד בצורה הנוחה והנעימה לכם, ככל שתיצרו לכם פעילות מיוחדת ואינטימית רק עבורכם, כך יתפתח הקשר ההתחלתי הזה לאחוות אחים נהדרת שאין דומה לה גם עם החבר הטוב ביותר שלכם.