השיקולים המרכזיים בהקמת חנות מכירות. adobestock אילוסטרציה

השיקולים המרכזיים בהקמת חנות מכירות

הקמת חנות מכירות היא לא עניין של מה בכך וזאת בתנאי שמדובר בחנות פיזית. החנות הפיזית דורשת מיקום שנוח להגיע אליו, היא צריכה להיות בגודל שיוכל להכיל גם סחורה, גם לקוחות וגם אזור תשלום. העלויות גבוהות גם בהקמה וגם ביום יום ומסיבה זו אפשר לראות כי יותר ויותר עסקים בוחרים להקים (במקביל או במקום) חנות מכירות וירטואלית

כתבה פרסומית

מכירת חנות וירטואלית היא דרך מצוינת להגיע ללקוחות ולמכור מוצרים. דרך פעילות ברשת אפשר להגיע לקהל רחב מכל מקום בארץ ובעולם, למכור סוגים שונים של מוצרים, בשלל דגמים וכל זאת ללא מגבלת מקום על המדפים. היכולות למעשה בלתי מוגבלות ובהקמה, ניהול ותחזוקה נכונה, החנות יכולה להביא לקוחות רבים, לבצע מכירות סביב השעון ולהיות רווחית מאד. "כדי שכל זה יקרה יש צורך להביא בחשבון את השיקולים המרכזיים בהקמת החנות" אומר לנו ג'ורג' שופאני ,בעלים של חברת Original Concepts המתמחה בבניית חנויות מכירות.

הפלטפורמה עליה מוקמת החנות

בחירת הפלטפורמה עליה תוקם החנות הווירטואלית היא אחת הבחירות החשובות ביותר בדרך. הפלטפורמה תקבע את פונקציונליות האתר, את היכולת לתפעל אותו ואת מידת הגמישות. חשוב מאד לבחור באחת שתעניק תכונות פופולאריות לניהול המוצרים, המלאי, הלקוחות וכלי השיווק. במקביל יש לוודא כי הפלטפורמה מאפשרת להתאים את האתר באופן ספציפי למותג. המטרה בהקמת החנות היא יצירת מותג לכל דבר וחנות שאנשים רוצים לחזור אליה כשהשגתה מתחילה בבחירה נכונה של הפלטפורמה. חשוב לדעת כי אין תשובה אחת שמתאימה לכל העסקים וכי נדרש אפיון מקדים שממנו אפשר לנתח את הצרכים ולקבל החלטות חשובות. בכל מקרה, הפלטפורמה הנבחרת חייבת לתת תמיכה מלאה לניהול מתקדם. ניהול חנות וירטואלית יכלול ניהול מלאי, הזמנות, משלוחים ותקציב. בעל החנות צריך להבין בכל רגע נתון כמה כסף נכנס, כמה יצא ומה ה-ROI שלו. ישנן פלטפורמות אשר מציעות פונקציות רבות בתוכן ואחרות עושות שימוש בתוכנות צד שלישי כאשר חשוב לשים לב כי אלו משתלבות באופן מושלם ונותנות לבעל החנות את כל המידע הנחוץ בזמן אמת בשימוש אינטואיטיבי.

חוויית הלקוח לכל אורך הדרך

המטרה של הקמת חנות מכירות היא להצליח לייצר הכנסה טובה עם RIO (החזר בעבור השקעה) חיובי. אחד הדברים הקריטיים להצלחה של החנות הוא החוויה של הלקוח. מרגע החשיפה לחנות דרך מציאת המוצר הנכון, חשיפה למבצעים ועד לרכישה הראשונה, קבלת המוצר, תקשורת ותמיכה לאחר קבלתו. כל אלה נקודות מפגש של הלקוח עם החנות וכולן חייבות להיות חיוביות. חוויית לקוח טובה תוביל לא רק לקניית המוצר על ידי הלקוח אלא גם לחזרה לחנות (קניה חוזרת) ואף המלצה עליה. יצירת חוויית לקוח חיובית היא תוצר של ניווט ידידותי למשתמש, ממשק אינטואיטיבי, מתן מידע על המוצר, פונקציונליות ותהליך תשלום פשוט וברור. תכנון נכון של חוויית המשתמש (UX/UI) הוא זה שיוביל לתוצאה הרצויה כאשר אין זה משנה איזו פלטפורמה נבחרה לבניית החנות חשוב לבצע את האפיון המתאים. בעידן הדיגיטלי הפונקציות מתפתחות במהירות אך בעוד שהטכנולוגיה מתקדמת, הדרישות של הלקוחות לא השתנו לאין שיעור. הלקוחות רוצים להבין לאן הם הגיעו במהירות, לדעת מה הצעד הבא שהם צריכים לעשות כדי לקבל את מבוקשם ולאורך כל הדרך לקבל את האינפורמציה הדרושה להם בקלות. הם רוצים לדעת פרטים על המוצר, לראות אותו בצורה ברורה, להבין כיצד מתבצע התשלום, איך ומתי יגיע המשלוח. הלקוחות רוצים לחוות את כל אלה מהמחשב ומהמכשיר הנייד בצורה זהה.

שירות לקוחות בעולם וירטואלי

שירות לקוחות טוב הוא המפתח להצלחה. לקוחות מרוצים יגיעו שוב אל החנות ואף יהיו השגרירים שלה ולכן האתר חייב לכלול את כל האמצעים שיהפכו את השירות לטוב ביותר. ישנם מספר דברים שאפשר לעשות באתר כדי להבטיח שהשירות בו יהיה הטוב ביותר:

  • חשוב מאד שהאתר יכיל את פרטי יצירת הקשר ושתהיה אפשרות לקבל גם מענה אנושי. נכון שהרבה יותר כיף לחשוב על חנות שעובדת מעצמה אך בסופו של דבר אנשים רוצים לעבוד עם אנשים.

  • כדאי מאד להתקין באתר צ׳אט בוט אשר יוכל להעביר את הלקוח חוויה טובה, לענות על שאלות נפוצות ולדעת להפנות את הלקוחות לשירות האנושי כאשר יש צורך.

  • רצוי להוסיף דף של שאלות ותשובות כדי לעזור עם בעיות ושאלות שהלקוחות יכולים לשאול. בין היתר יש לענות על דרך המשלוח, התשלום ולספר מי עומד מאחורי האתר כדי להעלות את האמינות.

  • כדאי לשלב פונקציות שיהפכו את האתר לאטרקטיבי וככל האפשר פרסונלי. מבצעים מותאמים אישית, המלצה על מוצרים קשורים ושליחת קופון בהצטרפות לרשימת התפוצה, יכולים להיות חלק מהשירות. 

  • בעולם שכולו דיגיטלי זו חובה לבחור במערכת שתאפשר לבצע מעקב חכם אחרי מסע הלקוח באתר האינטרנט שלנו לצורך ניתוח התוצאות ושיפור מתמיד של חוויית הלקוח באתר המכירות שלנו.

  • חשוב להישאר בקשר עם הלקוח לכל אורך הדרך. לשלוח אימייל כשההזמנה מוכנה, בדרך ואף סקר שביעות רצון עם מבצעים עתידיים ללקוחות לאחר שהם קיבלו את המוצר.