חופשה צעירה בתקציב מוגבל. adobestock (אילוסטרציה)

חופשה צעירה בתקציב מוגבל

כשרוצים לצאת לחופשה עם חברים, צריך להיות קצת יצירתיים לפעמים... בכל מה שנוגע לכסף, כן? אנחנו מתכוונים למציאת אפשרויות לחופשה שמתאימה לצעירים, בלי לוותר על הפינוקים שכולם רוצים, ובמחירים הגיוניים שנוכל לעמוד בהם גם בלי עזרה מההורים. למרבה המזל, העניין הזה כבר לא בגדר משימה בלתי אפשרית. עם התנהלות חכמה אפשר לארגן חופשה צעירה ומהנה במיוחד בתקציב הגיוני שכל אחד מאיתנו יכול לעמוד בו. ננסה לתת לכם כמה רעיונות ממש כאן

כתבה פרסומית

בשביל חופשה מהנה, לא חייבים את כל המשפחה

עד גיל מסוים, כל מה שאנחנו יודעים על חופשות מגיע מההורים ומהמשפחה שלנו. בתור ילדים אנחנו זוכרים חופשות כנסיעות ארוכות באוטו, שהייה בצימרים משפחתיים או מלונות שבהם אנחנו ישנים על מיטות ילדים, ואפילו נהנים בטירוף מזה. 

כשאנחנו מתבגרים ומגיעים לשלב שבו אנחנו רוצים לצאת לחופשות בעצמנו, עם החברים שלנו ועם הכיף שמיוחד לנו, המגבלה המרכזית שבה אנחנו פוגשים היא בעיקר כספית. מה לעשות שבגיל צעיר לא כולם יכולים להרשות לעצמם חדרים במלון, טיסות וחופשות יקרות. לכן נדרשים פתרונות לחופשה צעירה בתקציב מוגבל שמתאים גם לצעירים – וצריך לדעת איך לתכנן חופשה כזאת בצורה נכונה.

מהם היעדים שמתאימים במיוחד לצעירים?

היעדים הפופולריים ביותר לצעירים כיום הם בעיקר לוקיישנים לחופשה בישראל כמו אילת או הכנרת. אם רוצים בכל זאת לנסוע לחו"ל, היעדים הפופולריים הם סיני ומוקדים אטרקטיביים לישראלים כמו איה נאפה, קוס, רודוס וכדומה. המכנה המשותף של כל היעדים האלה הוא לא רק החופים הכחולים ואווירת המסיבה, אלא גם היכולת להתקיים בהם בתקציב יחסית נמוך. בכל אחד מהיעדים האלה אפשר להתנהל גם בתקציב של כמה מאות עד אלפים בודדים של שקלים לחופשה מהנה, אבל בשביל זה צריך לתכנן את שני המרכיבים העיקריים של החופשה – הלינה והאוכל.

איפה ישנים? אפשרויות שמתאימות לצעירים

האפשרות המתבקשת ביותר עבור צעירים היא אכסניות נוער, או במקרה של סיני – חושות. אם אין בנמצא את האפשרויות האלה, אפשר לבדוק על מלונות זולים, ואם מעוניינים ביעד מעט יותר "קלאסי" באירופה אפשר גם לבדוק הוסטלים. בתי מלון שמציעים עסקה של לינה וארוחת בוקר יהיו בדרך כלל כבר מעט יקרים יותר – אלא אם רוצים חופשה שמתרכזת במלון עם "הכל כלול", מבלי לצאת יותר מדי. ברוב המקרים, כל מה שצריך הוא פשוט מיטה להתרסק עליה לפנות בוקר, כשאת הימים והלילות מבלים במסיבות ובילויים אחרים.

© adobestock (אילוסטרציה)

מה עושים עם אוכל? לחשוב קצת מחוץ לקופסה

כמו שהסברנו, לרוב עדיף שלא להתבסס על אוכל במלון או באכסנייה שבה ישנים.  הדבר מעלה את המחיר באופן משמעותי, ולרוב לא מספק אופציה אטרקטיבית מספיק בשביל לשלם את הכסף הנוסף הזה. מה שצריך ואפשר לעשות הוא להתבסס על אוכל רחוב ועל אוכל בתקציב צעירים. כך למשל, אם רוצים לאכול פיצה אילת מכילה לא מעט אופציות איכותיות מאוד שיהיו טובות יותר מלשלם עוד מאות ואלפי שקלים לראש על ארוחת ערב במלון. גם ביעדים כמו סיני או הכנרת אפשר למצוא מסעדות ודוכנים שבהם אפשר לאכול בכיף בתקציב שפוי. ביעדים בארץ אפשר גם להתארגן עם אוכל מהבית או מהסופרים המקומיים. 

ליהנות מחופשה צעירה בתקציב שכל אחד יכול לעמוד בו

כשאתם יוצאים לחופשת כיף עם החברים שלכם,  לא צריך להתמקד בדברים שברומו של חשבון הבנק. אין צורך לסגור חדר במלון עם חדר יין וטיפולי ספא. את החופשה תעבירו בים, במסיבות או בכל בטן גב אחר. אפשר לצאת וליהנות גם בתקציב קטן, ועדיין העולם יהיה שייך לצעירים.