מה עושים כאשר הרכב אינו בשימוש לתקופה ארוכה?. adobestock (אילוסטרציה)

מה עושים כאשר הרכב אינו בשימוש לתקופה ארוכה?

כאשר לא משתמשים ברכב במשך הרבה זמן, חיוני לנקוט בצעדים מסוימים שיבטיחו כי הרכב יישר תקין ויהיה זמין בעת הצורך. אנחנו לא מדברים על כמה ימים, אלא על שבועות וחודשים. זה יכול לקרות כאשר יוצאים לחופשה או מכל מיני סיבות נוספות, כמו למשל מגפה עולמית כפי שהוכיח משבר הקורונה

כתבה פרסומית

איך מונעים מצב בו הרכב והמערכות השונות שלו מתפקדים גם לאחר תקופה ארוכה ללא שימוש? מבחירת חניה מתאימה ועד ביטוח רכב - אלה כל הדברים שכדאי לקחת בחשבון בסיטואציה כזו.

תחנו את הרכב במקום בטוח ומאובטח

קודם כל, כאשר לא משתמשים ברכב, חשוב לשקול היטב את המקום בו הוא חונה בינתיים. אם יש לכם חניה פרטית, כמובן שאין מקום טוב מזה להשאיר את הרכב, בוודאי אם מדובר בחניה סגורה. אם אין לכם גישה לחניה, חפשו אזור מקורה שיגן על הרכב מפני פגעי מזג אוויר. כדי גם לוודא שהאזור מאובטח ומואר, על מנת להוריד את הסיכון לגניבות או פריצות לרכב.

© adobestock אילוסטרציה

תכסו את הרכב

כאשר אינכם משתמשים ברכב, מומלץ לכסות אותו עם כיסוי מתאים. זה יעזור להגן עליו מפני שמש וגשם ולמנוע הצטברות של אבק, לכלוך ופסולת על החלק החיצוני של הרכב.

הניעו את הרכב מדי פעם

גם אם הרכב לא בשימוש, מומלץ מאוד להתניע אותו ולתת לו לפעול במשך כמה דקות, לפחות פעם בשבוע. כך תשמרו על המצבר טעון ומוכן לפעולה, ותמנעו מהאטמים במנוע להתייבש. כאשר המצבר מתרוקן, זה עלול לגרום למגוון של בעיות - כולל אי ??יכולת להתניע את הרכב כאשר תצטרכו אותו. דרכים נוספות להימנע מכך: לנתק את הסוללה או לשמור אותה טעונה באמצעות מטען מיוחד (קיימים כמה סוגים).

מלאו את מיכל הדלק

זה טיפ חשוב מאוד, כי רבים אינם מודעים אליו (בניגוד לקודם): מומלץ למלא את מיכל הדלק לפני שאתם מחנים את רכבכם לתקופה ממושכת. זו פעולה שתסייע במניעת הצטברות של לחות במיכל, אשר עלולה לגרום לבעיות במערכת הדלק.

בדקו והחליפו שמן

פעולה נוספת שכדאי לבצע לפני שאתם מחנים את הרכב לתקופה ארוכה. חשוב לבדוק את השמן ולהחליף אותו במידת הצורך. אם השמן מלוכלך, הוא עלול לגרום נזק למנוע של הרכב בתקופת חוסר השימוש. החלפת השמן לפני שמשאירים את הרכב דומם יכולה לעזור למנוע את זה.

קבלו החלטה לגבי ביטוח הרכב

אם אתם יודעים מראש שלא תשתמשו ברכב זמן רכב, ניצבת בפניכם החלטה: האם לשמור על ביטוח רכב פעיל או להקפיא אותו? מצד אחד, אתם פחות צריכים כיסוי כאשר הרכב לא בשימוש, אך מצד שני הוא עדיין עלול להיגנב או להתקלקל בדרכים שונות, במיוחד אם לא תנקטו בצעדים שציינו ונוספים כדי להגן עליו.

© adobestock (אילוסטרציה)