כל מה שחשוב לדעת לקראת חג פורים. חוגגים בפורים. צילום: שי פילו, פייסבוק

כל מה שחשוב לדעת לקראת חג פורים

בדקנו עם מומחי מכון התקנים הישראלי על מה הכי חשוב להקפיד בבחירת התחפושת ובשימוש באלמנטים כמו אקדחי קפצונים וקיבלנו טיפים שיעזרו לכולנו לעבור את החג בשלום וגם, מה הקשר של תיאטרון המסתורין למדפים בסופר?

מדי חג פורים אנחנו שומעים על נערים שנפצעו מנפצים, ילדים שנחנקו מתחפושות ותחפושות שנשרפו באמצע מסיבות. אז לשם כך בדקנו עם מומחי מכון התקנים הישראלי, מה הטיפים שלהם לחג הפורים.

תחפושות

יש לציין כי התחפושות לפורים נבדקות במכון התקנים הישראלי על פי ת"י 562. בעת הכנת תחפושות ביתיות יש להקפיד על שימוש בחומרים שאינם דליקים. צמר גפן, נוצות טבעיות ויריעות מפלסטיק הם דוגמאות לחומרים שעלולים להיות דליקים.

יש להקפיד כי התחפושת תהיה נוחה לנו ותאפשר לנו להיות ניידים. יש לוודא כי התחפושת לא לוחצת על הגוף ומתאימה למידות שלנו. המסכות חייבות להיות עם פתחי אוורור כדי למנוע חנק. יש לוודא כי המסכה מותאמת לפנים של הילד ופתחי האוורור של האף העיניים והפה נמצאים במקום המיועד להם. עדיף ללא אלמנטים גולשים היכולים להידלק ללא ידיעתנו.

ישנם נערים ששרגישים לריחות שונים, כדאי שנמדוד את התחפושת ונוודא כי הריח הנודף ממנה לא עושה לנו כאב ראש או סחרחורת. מומלץ שלא להתקרב למקור אש כלשהו עם תחפושת - לא לעמוד בקרבת תנור, נרות, סיגריות וכדומה.

מומלץ לשלוח תחפושות לניקוי יבש. כביסה רגילה עלולה להפחית את עמידות התחפושת באש. בכל מקרה הנושא תלוי בהוראות היצרן והרכב הבד. יש להיצמד להוראות הניקוי שעל גבי תווית או אריזה.

יש לנהוג במשנה זהירות עם כל סוגי התרסיסים: ספריי לשיער, ספריי שלג וכדומה. אין לרסס על הפנים, על הגוף או בקרבת מקור אש, גם סיגריה דולקת נחשבת למקור אש. ספריי שלג המותר לשימוש הוא ספריי עם כיתוב בעברית ועליו מצוין מספר תעודת הבדיקה של מכון התקנים.

צעצועי נשקים

צעצועים דמויי כלי נשק אמיתיים- אסורים לשיווק. אקדח צעצוע היורה כדורי פלסטיק, אסור לשימוש ועלול לגרום לחבלות (פיינבול זה לא פה). יש להפעיל את קפצוני הנייר או את הפיקות לסוגיהם באמצעות אקדח צעצוע המיועד לכך בלבד, ולא באמצעות אבנים או בדרכים אחרות.

בעת רכישת אקדח פיקות, יש לוודא כי על הקנה מותקן פקק בטיחות אדום כמו כן יש לוודא כי שם היצרן והיבואן מופיעים באופן ברור וכי יש סימון של הוראות אזהרה על האקדח. אין לשמור פיקות וקפצונים בכיס, מחשש להתפוצצות. אין לירות פיקות ודומיהן בקרבת אוזניים, עיניים ובמקומות סגורים (דוגמת כיתה או בית כנסת). זיקוקי דינור חייבים להימכר באריזה מסומנת עם כיתוב בעברית הכולל הוראות שימוש ואזהרות. 

תחום האיפור

יש לוודא כי האיפור לחג הפורים הוא ברישיון משרד הבריאות.

תיאטרון המסתורין של קואופ שופ

ובנושא אחר שקשור לחג: במסגרת אירועי חינם לפורים, תיאטרון מסתורין יתארח בסניפי רשת קואופ שופ ברחבי הארץ. רשת קואופ שופ מזמינה את הציבור ליהנות בפורים ממופע של תיאטרון מסתורין - תאטרון חוצות עם שחקנים מקצועיים ובובות ענק לצד סדנאות יצירה באווירת החג.

התאטרון יבקר בעשרות סניפים נבחרים ברחבי הארץ עם מופע תיאטרון חוצות אינטראקטיבי, הכולל שחקנים מקצועיים ובובות ענק, שיציגו מופעי ליצנות וג'אגלינג מרהיבים.

מופעי התיאטרון יתקיימו בין התאריכים 25-11 בפברואר בסניפי הרשת הנבחרים ברחבי הארץ ביניהם: מודיעין, צור הדסה, אפרת, יבנה, גדרה, ירושלים, נתניה, קצרין, צפת מעלות, נהרייה ובסניפים נוספים. 

תגובות