מצב קצת שונה: דברים שאפשר לעשות בבית. adobestock (אילוסטרציה)

מצב קצת שונה: דברים שאפשר לעשות בבית

להתנדב, ללמוד משהו חדש או סתם לנסות להעביר את הזמן בדיבורים הם רק חלק מהדברים הרבים שאנו יכולים לעשות כדי להעביר את הזמן במלחמה הנוכחית וכדי לנסות לשפר קצת את המצב

המלחמה שפצחה בפתאומיות ביום שבת שעברה שינתה כליל את חיינו בפתאומיות וכמובן לצמיתות את חייהם של מספר עצום של תושבים בדרום, מבלי המסיבה בנובה, חיילים ועוד רבים. דווקא בגלל השעה הקשה בה אנו נמצאים חשוב לזכור שיש תקווה, ולפחות לנסות להתעסק בדברים שיעבירו את הזמן ולא יתנו לנו לשקוע בצער ובכאוב, במיוחד עבור בני הנוער השוהים בבתים וללא מסגרת חינוכית מסודרת. אספנו כמה רעיונות לדברים שאפשר לעשות בבית כדי לשנות קצת את האווירה.

להתנדב

מהרגע שהחלה המלחמה מאות מיזמי התנדבות נוצרו, איסוף אוכל ותרומות לתושבי הדרום ולחיילים, כתיבת מכתבים לחיילים, התנדבות בבתי חולים, איסוף בגדים לילדי הדרום, עזרה עם בעלי חיים ועוד מיזמים מגוונים רבים. אנו מציעים לכם לקחת חלק במיזם הקרוב לביתכם, ולו רק כדי להשכיח מכם את מה שקורה, מלבד זאת אין דבר יותר מחמם את הלב מלעזור לאחר ואנו בטוחים שזה יעשה לכם טוב. מסוג הדברים שמראים את הכח של העם ומרימים את המורל!

© adobestock

ללמוד משהו חדש

תמיד רציתם לדעת לסרוג? לנגן? לצייר? אולי משהו אחר? עכשיו כשכולנו בבית זה בדיוק הזמן לנסות ללמוד דברים חדשים. אנו מבטיחים שזה יספק אתכם וישכיח מכם את מה שמתחולל במדינה ולו רק לכמה רגעים. מה גם שללמוד אף יכול להועיל לכם בעתיד ואולי לעזור לכם גם אחרי המלחמה ולכו תדעו אולי תמצאו תחביב חדש...

© fotolia

לעזור להורים

הלימודים הושבתו מה שאומר שאין לכם כל כך מה לעשות בבית וזה בדיוק הזמן לשאול את ההורים במה הם צריכים עזרה: לסדר את הבית? להשגיח על האחים הקטנים? זה בדיוק הזמן להתגייס ולעזור להם. זכרו שגם הם כמוכם מוטרדים מהמצב וכעת זה בדיוק הרגע בו הם צריכים את עזרתכם. זה יכול גם לעזור להוריכם אבל גם לעזור לכם.

© ADOBESTOCK

לדבר עם אנשים

המלחמה גרמה לרבים מאיתנו להשאר בבית, לא לצאת עם חברים ולא לצאת לבית הספר. דברים מעין אלו עלולים לגרום לנו בקלות לשקוע בדיכדוך. אחת הדרכים הנפוצות להתמודדות עם עצבות היא פשוט לדבר עם אנשים, נסו לשוחח עם חברים ועם בני משפחה על המצב, תאמינו לנו, רק תתעודדו!

© adobestock (אילוסטרציה)

לראות סרט או סדרה

אין שום דבר רע בקצת אקספיזם, בייחוד בזמנים קשים כאלו, יש איזו סדרה שתמיד רציתם לראות וחיפשתם את הזמן הנכון לבינג'? סדרה שכבר ראיתם ואתם רוצים לחזור אליה? סרט מוצלח שתמיד רציתם לראות? עכשיו זה בדיוק הזמן להתחיל לראות אותם. זה יכול להעביר כמה שעות טובות בזמנכם בצורה הרבה יותר מוצלחת מהתעסקות בחדשות, ומבחינה פסיכולוגית זה עדיף בהרבה! כמובן שמותר להתעדכן בחדשות, אבל בריחה קצת ממהדורות המשודרות לאורך היום - רק יעשו לכם טוב.

© adobestock

לבשל

תאמינו או לא, לבשל זו אחלה הסחת דעת, אתם יכולים לבשל לעצמכם או לבני משפחה או אפילו למשפחות מהדרום או חיילים, זה לא משנה כל עוד מצאתם משהו טוב שיסיח את דעתכם מהמצב. מה גם שבסוף אתם זוכים באוכל משביע ובאנשים שיגידו לכם תודה רבה על האוכל, והיי לכו תדעו אולי בסוף המלחמה תהיו שפים מצטיינים!

© adobestock

 

תגובות