בשעתה הקשה: "ישראל התגלתה במלוא אחדותה". adobestock

בשעתה הקשה: "ישראל התגלתה במלוא אחדותה"

עד לפני רגע היינו עסוקים בלריב אחד עם השני, בהפגנות, בהאשמות ובפילוג מסית בין כולם - אלא שאז פרצה המלחמה ושינתה את התמונה, ובין רגע אזרחי ישראל שבו להתאחד, להירתם ולשים את כל המחלוקות בצד • טור אישי

המתקפה האיומה של חמאס שינתה את הכללים והחלה מלחמה. אותה המלחמה שהחלה כשהעם מפולג, גרמה לנו להתאחד בענק, לשים את כל הבעיות בצד והפילוג בצד בין רגע ולהיות אחד.

אין ספק שהמלחמה תפסה את כולנו בהפתעה ולא מוכנים, וכאמור, כל זה הגיע אלינו לאחר חודשים רבים של מלחמות פנימיות בינינו, תומכי רפורמה מול מתנגדי רפורמה, שמאל מול ימין, ביבי מול לא ביבי... עד לפני אותה שבת של שמחת תורה כל מה שעניין אותנו היו המריבות הפנימיות, המחאות במוצאי השבת והדיונים הפוליטיים. הפילוג החברתי הפך לעיסוק בחיי אדם,  האויב הוא כבר לא השמאל/ימין - אלא החמאס, החיזבאללה וכל מי שמנסה רק לקום נגדנו במערכה הזאת. מעם מופלג ומשוסע הפכנו ממש בין רגע למאוחדים כפי שלא היינו אפילו לפני הרפורמה.

© adobestock (אילוסטרציה)

השמאל קורא לשסע את חמאס, אלו שבחרו לא להתנדב במילואים - עושים ההיפך בזמן המלחמה, ומנגד החרדים שאחד הוויכוחים הגדולים לאחרונה היה בעד ונגד לתת להם פטור מגיוס מתחננים שיוכלו להתגייס ולעזור בין אם בצבא ובין בעזרה לעם וכמובן בארגוני העזרה הראשונה.

איך זה קרה? מדובר באותו עם? האם שכחנו מה קרה לפני רגע? אז כן, ברור שזה אותו עם, עם שמאוד אכפת לו, אכפת לו כך שהוא מפגין בעד ונגד הממשלה כי אכפת לו מעתיד המדינה ומהחיים כא  ועם שמתגייס לטובת תושבי הדרום והחיילים כשהם מותקפים, עם שמרוב שהוא חם הוא עלול להתרתח ולהוציא את זעמו אחד על השני, אבל מצד שני כל כך חם שהוא תומך ועוזר לכל מי שזקוק לעזרה במלחמה כמו זו - ולראייה ההתגייסות הענקית של כלל הציבור עם פרוץ המלחמה.

יש שיגידו שחמאס ניצל את ההזדמנות לתקוף כשהוא זיהה בנו חולשה, אחרים חולקים עליהם - אבל בזמן אמת, בדיוק כשהיה צריך וברגע אחד כולנו התאחדנו. בעוד שלפני זמן קצר רבים איימו כי יעזבו את הארץ, בימים אלו אלפי ישראלים מנסים לחזור כדי לשרת בצבא ולהגן על המדינה. בדיוק עכשיו, בשעתה הקשה, התגלתה ישראל במלוא אחדותה.

© ADOBESTOCK


אני מאמינה שדווקא עכשיו, כשגדולתנו באחדותינו, יש לנו היכולת לעבור את המשבר, להתגבר עליו. אמנם עכשיו זה נראה קשה כשכה רבים מאיתנו אבדו וכשחיילים רבים הולכים לסכן את חייהם ולהגן עלינו. אך אני מאמינה שלמרות כל זאת אנו הולכים להתגבר על המצב ולצאת ממנו חזקים יותר כעם גם ביום שאחרי המלחמה.

תגובות