טור דעה: "הבחירות המקומיות - ההזדמנות של בני הנוער להגיד מה חשוב לנו באמת". AdobeStock

טור דעה: "הבחירות המקומיות - ההזדמנות של בני הנוער להגיד מה חשוב לנו באמת"

את מרגישה בטוחה שאת הולכת ברחוב? השיעורים בבית הספר מעניינים אותך? אז למי את מצביעה? לרגל הבחירות המונציפליות שמתקיימות היום (ג') , סתיו אלה בטור דעה על החשיבות שבני ובנות נוער ייצאו להצביע

השבוע בהרצאה למכינה במרכז הארץ, דיברנו על למה בכלל בני ובנות נוער צריכים לצאת להצביע, דיברנו על הפחד של נערות ללכת ברחוב ואז אחד החניכים אמר באומץ: ״גם אני מפחד ללכת לבד ברחוב בלילה״. ואחרת הוסיפה ״אם לא יהיו לנו מקומות בילוי לצעירים או מרכזים, אנחנו מסתובבים ברחובות, וזה ממש לא טוב לנו״. ״אני גרה בעיר בלי אפשרויות תעסוקה לנוער״, ״בשביל לעלות לאוטובוס אני צריכה ללכת יותר מרבע שעה ברגל, וזה ממש מקשה עליי להתנייד בעיר״.

הבחירות לרשויות המקומיות כאילו לקוחות מעולם אחר, שלא קשור לחיים שלנו כבני ובנות נוער, על אחת כמה וכמה בתקופה המשוגעת שאנחנו מתעוררים אליה בכל בוקר כבר חמישה חודשים. החיים של כולנו נעצרו. אבל דווקא התקופה הזו מוכיחה את ההפך - המקום שאנחנו גרים בו משפיע הכי הרבה על החיים שלנו.

אחוז ההצבעה בגילאי 17 עד 20 הוא הנמוך ביותר, מה שאומר שהדברים שחשובים לנו דור המחר פשוט לא בא לידי ביטוי, אני באמת מאמינה שזו האחריות שלנו לוודא שזה ישתנה.

© AdobeStock

אם לא תהיה תאורה ברחוב - אני פשוט לא אצא בלילה. אם לא יהיו חוגים לבנים ובנות - לא אוכל להיכנס לנבחרות או להתמקצע בספורט. אם לא יהיו אוטובוסים בתוך השכונות - אהיה תלויה בטרמפ או שאאלץ ללכת ברגל. 

גיל ההצבעה בבחירות הוא 17, אני בטוחה שזה לא סתם. זאת אחת ההזדמנויות היחידות שיש לנו בני ובנות הנוער להגיד מה חשוב לנו באמת.

אז איך תדעו מי מייצג אתכם? המידע זמין ברשתות, אז במקום לגלול בפיד האינסופי, אפשר לעשות חיפוש של המועמדים והרשימות ולראות - מי מדבר על חינוך? מי מדבר על מרכזים לנוער? למי אכפת מהדור הצעיר? מי מקדם את איכות הסביבה? מי מקדם ליווי לחיילים משוחררים? 

פתק צהוב ופתק לבן - חשוב שתכירו את המועמדים ותצביעו להם בפתק צהוב, אבל לא פחות חשוב מי יושב במועצה - האם יש רשימת צעירים שמקדמת את האינטרסים שלנו? האם יש רשימה אחרת שמדברת אליכם? בדקו אותם והצביעו להם בפתק לבן.

© AdobeStock

ההצבעה הזו לוקחת 30 שניות, והיא מתרחשת פעם ב-5 שנים. אתם יודעים איפה תהיו עוד 5 שנים? כנראה שלא. אבל מה שיקרה עכשיו, והדברים שחשובים לכם עכשיו - צריכים להשמע. אז קחו חבר או חברה, וצאו להצביע.

תגובות