האם ילדים יכולים לנסוע לארה״ב במסגרת פטור מויזה ללא ליווי מבוגר?. adobestock (אילוסטרציה)

האם ילדים יכולים לנסוע לארה״ב במסגרת פטור מויזה ללא ליווי מבוגר?

ארצות הברית מאז ומתמיד היתה יעד משמעותי לטיול עבור ישראלים. כיום, כל חוקי המשחק השתנו, עם כניסתה של ישראל לתכנית היוקרתית של המדינות הפטורות מויזה. הגעתם למקום הנכון לקרוא על הפטור החדש מויזה וגם לדעת האם וכיצד ילדים יכולים לטוס לארצות הברית ללא מבוגר.

כתבה פרסומית

מהו הפטור מויזה והאם כולם יכולים לקבל אותו?

הוצאת אישור כניסה לארצות הברית, קיים במסגרת ה - ESTA - שהיא למעשה מערכת אלקטרונית לאישור כניסה עבור מדינות המשתתפות בתוכנית זו. אישור זה פתוח וזמין כיום עבור אזרחי ישראל. כמעט כולם יכולים להגיש את הבקשה לפטור מויזה וכמעט כל מי שיגיש בקשה זו, יקבל אישור אליה.

מי שיכול להגיש את הבקשה הוא כל אזרח ישראלי בעל דרכון ביומטרי ובתוקף, אשר אין לו עבר פלילי, מעולם לא סורב לויזה לארצות הברית ומעולם לא סורב לכניסה למדינה כלשהי.

כל מי שעומד בתנאים אלו, סביר מאוד להניח שיקבל אישור לויזה, במקרים מסוימים, במילוי שגוי של הטופס או במענה לא אמין על אחת השאלות, ייתכן ויתקבל סירוב לבקשה.

מה ניתן לעשות במסגרת האישור לפטור מויזה? האם זה כמו ויזה?

במסגרת אישור כניסה ESTA, ניתן להגיע לארצות הברית ממש לאותן מטרות שלשמן ניתן להגיע עם ויזת תיירות עסקים מסוג B1/B2 (כן, אותה אחת שאילצה אותנו במשך עשורים להגיע לשגרירות ולהגיש בקשה מול מראיין אמריקאי). כאמור, ניתן להיכנס לארצות הברית במסגרת הפטור מויזה למשך זמן של עד 90 יום, למטרות תיירות ועסקים, לדוגמא: ביקור משפחה או חברים, השתתפות בכנס, טיול ואף קורס לימודי קצר.

מה לגבי קטינים הנוסעים לארצות הברית?

נתחיל ונאמר כי כל מי שמבקש להגיע לארצות הברית במסגרת הפטור מויזה ואף במסגרת הויזה, חייב באישור כניסה לארה"ב. גם כיום, עם השתתפותה של ישראל בתוכנית לפטור מויזה, היא אמנם פוטרת אותנו מהויזה עצמה ומתהליך ארוך ומורכב מול השגרירות, אך אינה פוטרת אף גיל מלהחזיק באישור על מנת להיכנס.

קטין, לפי החוק האמריקאי, נחשב כל אזרח מתחת לגיל 18.

ארצות הברית, אשר מייחסת חשיבות רבה מאוד להגנה על זכויות האדם וילדים בפרט, מאפשרת להיכנס אליה רק לאחר בדיקה ווידוא מלא, כי כל קטין שנכנס בשעריה ללא ההורה שלו, אכן מוגן ובטוח.

האם קטין יכול להיכנס לארצות הברית ללא הורה או מלווה?

התשובה היא - כן.

התשובה היותר ארוכה - לא סתם ככה. אלא עם מסמך תומך חתום ורשמי המסביר את היעדרות ההורה או הגורם המלווה ומכיל פרטים לגבי ההורים ופרטי נסיעה.

כיצד יכול קטין להיכנס לארצות הברית ללא הוריו?

כל קטין אשר נכנס לארצות הברית חייב בהגעה עם מכתב מההורה הנוסף (כן כן, גם אם רק הורה אחד משניים מטייל עם הילד, עדיין יש צורך במכתב מההורה השני) במקרה ולילד אין הורה ישיר ביולוגי, אז האפוטרופוס הרשמי שלו חייב להכין מכתב זה, על מנת שהקטין יוכל להיכנס לארצות הברית.

מסמך זה, הקרוי בשם מכתב הסכמה, חייב להכיל את פרטי הקטין המלאים (שם מלא, מס׳ דרכון, תעודת זהות ותאריך לידה), פרטי ההורה או ההורים אשר אינם נמצאים בנסיעה זו, מסלול הטיול, תאריכי טיסה ויעדים, בסיום המכתב על ההורה או האפוטרופוס לחתום עליו ומכתב זה, אשר חייב להיות כתוב בשפה האנגלית, מוכרח להיות חתום על ידי נוטריון.

יש לקחת בחשבון כי במקרים מסוימים קצין ההגירה בכניסה לארצות הברית רשאי לבקש בנוסף למסמך זה ולדרכון של הקטין, גם תעודת לידה שלו, על מנת שיוכל לאמת ולהצליב את הפרטים.

מה קורה במקרה בו אין הורה מלווה בכלל?

ישנם הרבה מצבים של נסיעת בני נוער או ילדים לארצות הברית במסגרת קבוצתית של בית ספר, מסגרת חינוך, או חוג מסוים. במקרים אלו, יש לספק לכל אחד מהילדים את המסמך המצויין מעלה, חתום על ידיהם ומאושר על ידי נוטריון. במקרה בו קטין נוסע ממש לבדו לארצות הברית (לרוב קורה בנסיעות של ביקור משפחתי), עליו ראשית לספק את המסמכים הנדרשים ושנית, לדעת, כי הוא אינו יכול לשהות במלון כקטין מתחת לגיל 18 לבדו.

לסיכום, מה חשוב לדעת?

שכניסה של קטין לארצות הברית היא בהחלט אפשרית, עם ליווי ההורה וללא, אך יש להיערך לנסיעה ללא ההורים או עם הורה אחד מספיק זמן מראש ולצייד את הקטין בכל שעליו לשאת על מנת שיוכל להיכנס בבטחה ונוחות מירבית לגבולות המדינה.