מתי נוכל לשוט מישראל לקוטב הצפוני?. היאכטה הירוקה, מאפשרת הגעה לאתרים יחודיים. צילום: יחסי ציבור

מתי נוכל לשוט מישראל לקוטב הצפוני?

מסתבר שממש בקרוב, בזכות חברת גולדן טורס שתייצג את אחת מחברות המגה יאכטות המרשימות בעולם. עוד נוכל לשוט לאנטרקטיקה ולקוטב הדרומי. אז כמה יעלה לנו התענוג?

בקרוב נוכל לשוט מישראל לנופש באנטרקטיקה ובקוטב הצפוני. לא, לא מדובר בטיול לעשירים בלבד, אלא לחברת היאכטות התיירותיות הצרפתית Ponant שתיוצג בישראל על ידי חברת גולדן טורס ותאפשר לישראלים לשוט לאתרים המדוברים בעלות של אלפיים עד שלושת אלפים יורו לפרק זמן של עשרה לילות. 

החברה שנכנסת לשוק התיירות הישראלי, תציע לציבור בארץ ארבע מגה יאכטות "ירוקות" ותציע לראשונה שיט ברמת 5 כוכבים לקוטב הדרומי והצפוני. עשירי העולם נוהגים להתהדר במגה יאכטה פרטית שעימה הם יוצאים ליעדים אקזוטיים ברחבי הגלובוס.

כעת, החלום שהיה שמור לעשירים בלבד הופך לנגיש ואף מגיע לישראל. בין היתר נוכל להגיע באמצעות היאכטות של החברה ליעדים כמו: אנטרקטיקה, הקוטב הצפוני, סרי לנקה, המלדיבים ועוד. המסעות נערכים במגה-יאכטה "ירוקה" ומתקדמת שכוללת שף צרפתי, מרתף יינות ואפילו משרת אישי צמוד (Butler) שימלא כל בקשה.

היאכטות יהיו מאובזרות במרתף יינות ובשף צרפתי.
מהיאכטות ניתן לעלות על סירות גומי ולהגיע למפגש מקרוב עם הקרחונים בקטבים.
צילום: יחסי ציבור.

Ponant אף תציע לראשונה בישראל הפלגות יעודיות (Theme Cruise) בסגנון "שיט גולף" בריביירה הצרפתית, שיט מוסיקלי, שיט "חיפוש אחר המטמון" באי בודד ואפילו "שיט עם סלבריטיז". היאכטות יהיו ידידותיות לסביבה ויהיו בהן בין 30-130 חדרים מקסימום, כשבכל שייט ישוטו עד מאתיים אורחים.

שווין של כל אחת מהיאכטות מוערך בכ-160 מיליון דולר והן בין היחידות בעולם המחזיקות בטכנולוגיה שמאפשרת להן לשרוד את קרחוני הקטבים בשיט מסחרי. בנוסף, היאכטות מונעות באופן חשמלי ובתמיכת מנועי דיזל חסכוניים שאף ממחזרים את המים המזוהמים שנוצרים בתהליך במקום לפלוט אותם לים.

ךלחח.
כל יאכטה כזו עולה כ-160 מיליון דולרים.
צילום: יחסי ציבור.

מאחר והן ידידותיות לסביבה, המגה יאכטות מחזיקות באישורי כניסה בלעדיים ליעדים חלומיים שהגישה אליהם אינה אפשרית עבור ספינות רגילות בשל מגבלות הזיהום שמטיל החוק הבינלאומי כהגנה על אתרי טבע נדירים. בניגוד למסעות שייט המוניים המכילים אלפי אנשים, המגה יאכטה קומפקטית ומציעה חוויה אינטימית עם מספר מצומצם של נוסעים מה שמאפשר לה לעגון באיים, חופים אבודים ונמלים מוסתרים.

היאכטות מצוידות במנועים ירוקים שממחזרים את המים ומאפשרים כניסה לאזורים שמורים.
היאכטות מצוידות במנועים ירוקים שממחזרים את המים ומאפשרים כניסה לאזורים שמורים.
צילום: יחסי ציבור.

המחיר: בין אלפיים עד שלושת אלפים יורו לבן אדם, כשבכל יאכטה יהיו עד מאתיים מפליגים מקסימום, ביחס של איש צוות על היאכטה על כל שני נוסעים. 

תגובות