מצמרר: כיצד מתעללים באפרוחים במדגרות. אפרוחים במדגרה. צילום: פייסבוק

מצמרר: כיצד מתעללים באפרוחים במדגרות

רבים אינם מודעים לתעשיית ייצור האפרוחים במדגרות בארץ ובעולם. מדובר בפס יצור כואב במיוחד לגוזלים הקטנים. כתבנו בטור שמתאר את התהליך המצמרר שחייב להפסק

תתראו לכם מצב שלוקחים תינוקות אנושיים מיומם הראשון, ימיינו אותם לזכרים ונקבות, את הזכרים יגרסו או יכניסו חיים לשקים שבם ימותו מוות איטי באיסורים ולנקבות יתפרו את השפתיים זו לזו.

עכשיו, במקום התינוקות תתארו לכם אפרוחים. עדיין נשמע כמו דבר נורא לעשות?מדי שנה המדגרות המלאכותיות הגדולות בארץ מייצרות כשמונה מליון אפרוחים.

הדגרה מלאכותית נוצרה על מנת לייצר יותר אפרוחים בפחות זמן, תהליך השונה מבקיעה טבעית של אפרוח. בבקיעה טבעית האם עוזרת לאפרוח לצאת מהקליפה. במדגרות, עזרה זו אינה ניתנת ואלו הבוקעים מקליפה אטומה מתקשים במיוחד לצאת ופוגעים קשות במפרקים שלהם.

לאחר מכן, האפרוחים עוברים מיון ראשוני, שבו האפרוחים "הפגומים", אלה שצולעים או שאינם מסוגלים לעמוד על רגליהם נשלחים למוות. האנשים האחראים על המיון הראשונים זורקים אפרוחים על פס ההרצה ואלו שאינם מסוגלים לקום או לא קמים מספיק מהר, נשלחים למוות.

השאר עוברים למיון השני, בו מפרידים את הזכרים מהנקבות. את הזכרים שולחים להגרס כיוון שאינם מסוגלים להטיל ביצים ואינם גדלים מספיק מהר או לא יהיו מספיק גדולים בשביל להשקיע בהם כסף לגידול בשר.

את הנקבות מעבירים לשלב קיטום המקור כדי שאחר כך, כשיעבירו אותן לכלובים בגודל של 20 ס"מ על 20 ס"מ (וכמובן שמדובר על בין 3-6 תרנגולות בכלוב) הן לא ינקרו אחת את השנייה למוות בגלל הצפיפות בכלובים.

קיטום המקור אולי ישמע כמו גזירת ציפורניים או שיער אבל זהו תהליך כואב וקשה. זה תהליך שדורש מיומנות וכל סטייה באורך הקיטום אפילו במילימטר יכולה לפגוע בחלל הפה של האפרוח, חלל האף ויכולה לגרום לבעיות נשימה וקוצרי נשימה.

העובדים שקוטמים את המקורים צריכים לבצע את הפעולה הזאת פעמים רבות על האפרוחים ביום אחד, אך שכמובן הם לא משקיעים יותר מידי זמן ולא מוודעים שהם עושים את עבודתם כראוי.

מדי יום כחמישה עשר אלף אפרוחים זכרים מוצאים את מותם וכארבעה מיליון בשנה, רק מפני שאינם נחוצים, מפני שלא משתלם לבזבז עליהם כסף לתעשיית הבשר.ישנם מספר דרכים להרג אפרוחים זכרים, אבל אף אפרוח לא ראוי לההרג בשום צורה. לאף ייצור חיי לא מגיע לההרג כי הוא לא מספיק טוב בשביל לחיות בתנאים קשים שבסופו של דבר הוא ירצח בשביל תעשיית הבשר.

תגיות
תגובות