כל האמת על תעשיית הדיג האכזרית . דיג בים. צילום: יוטיוב

כל האמת על תעשיית הדיג האכזרית

טיילור קרב נשאל לא פעם האם בתור טבעוני או צמחוני הוא אוכל גם דגים? התשובה היא כמובן שלילית והוא מבקש להציג את שיטות הדיג האכזריות שמשתמשים בהן כיום

השאלה הראשונה ששואלים צמחוניים היא: אבל דגים אתם אוכלים נכון?תעשיית הדגים היא נושא פחות מדובר לעומת שאר תעשיות המזון, ועל כן חוסר המודעות בנושא.

בחופי ישראל למשל, גוססים מדי שנה מליון דגים. אני משתמש במילה "גוססים" כיוון שבדומה לטביעה, הדגים נחנקים מהחמצן כשאר מוציאים אותם מהסביבה המיימית שלהם.

גם תהליך התפיסה של הדגים כואב וישנם שני דרכים לתפיסתם, שכל דרך פוגעת בדג בדרך אחרת. שיטת הדיג באמצעות חכה: לא מדובר כאן במה שמראים תמיד בסרטים. לרוב בשיטה זו משתמשים במערך חכות, שזהו חבל ארוך שנקשרים אליו חוטי חכות שבצה שלהם יש קרסים עם פתיונות.

את מערך החכות מניחים על קרקעית הים ולאחר שדגים רבים נתפסים מוציאים את המערך מהים. מוות בשיטה זו הוא מאוד כואב ואכזרי כיוון שהקרס נתקע בלוע הדג שפוגעים באזור הפה שבו יש איברי חישה זעירים. ישנם פעמים שבהם הדגים בולעים את הקרס, דבר הגורם לפצע בבטן הדג.

הדג שנתפס מנסה להשתחרר, דבר שגורם להחרפת הפצע ולעיתים גורם לתשישות של השרירים עד מצב של אי יכולת להזיזם. דגים שנתפסים במערך החכות מתים מוות איטי עוד טרם שהועלו משום שמערך החכות נמשך שעות רבות כדי לתפוס כמה שיותר דגים.

דיג אכזרי בים.

 

שיטת דיג הרשתות היא שיטה קצת שונה, קיימים מספר סוגים של דיג רשתות. ישנן רשתות נגררות שלוכדות את הדגים בשק ומעלות אותם לספינה, ישנן מלכודות ורשתות נייחות שהדגים נלכדים בהם. שיטה זאת פוגעת קשות בדגים, שלעיתים מאבדים קשקשים, דבר הגורם לדימום עקב כלי הדם הרבים שנמצאים בהם.

פעמים רבות דייגים משתמשים ברעלים על מנת לתפוס יותר דגים בפחות זמן. הדגים מועלים אל ספינות מעומק רב, דבר הגורם לגופו לתפוח, דבר המלווה בכאב רב. עקב השינוי בלחץ האוויר הפתאומי לעיתים נגרמים דימומים מזימים. לאחר עלייתם לספינות, הדגים מחוסים על ידי שכבות רבות של קרח או מושלכים למיכלי מים קפואים בצפיפות גדולה.

חלק מהדגים קופאים למוות זמן רב לאחר מכן. על מנת לאכלס את בריכות הדגים הנקבות מורעבות כשבועיים על מנת למנוע זיהומים, מזריקים להן הורמונים וסוחטים את הביצים ביד, דבר הגורם לפציעות ומצוקה. דגים הגדלים בבריכות דגים חיים בצפיפות גדולה פי 175,000 מבאגמים טבעיים, ונפח המים לכל דג הוא בין 2-3 בקבוקי מים.

בתנאים אלו סובלים הדגים מחנק, מדלקות בעור, מפצעים פתוחים, מהרס הזימים ומטפילים. מזהמים המצטברים בבריכות - חומרי הדברה, כלור ועוד גורמים לפגיעות בעיני הדגים עד מצב של עיוורון. מערכת העצבים של הדגים דומה לזו של בעלי חוליות, כולל בני אדם וגופם מפריש חומרים משכחי כאבים על מנת להפחית בכאב.

תגיות
תגובות