ידעתם שכלב לא חגור ברכב מסכן גם אתכם?. כלב חגור ברכב. צילום: פט ביי

ידעתם שכלב לא חגור ברכב מסכן גם אתכם?

לכבוד עונת האביב, מזהיר עמית ידיד מרשת החנויות לחיות מחמד "פט ביי", מפני נסיעת חיות המחמד בלי חגורות: "הכלב יכול להרוג את היושבים ברכב ולמות מכרית האוויר"

לקראת האביב והקיץ מזג האוויר הופך נוח יותר לטיול. כולנו מקפידים על החובה לחגור את כל נוסעי הרכב, אך לרוב איש אינו דואג לכלבים והם נשארים לרבוץ על המושב או בידי הנוסעים.

לדברי עמית ידיד מרשת החנויות לחיות המחמד "פט ביי", כיום אין שום מודעות לצורך לחגור גם כלבים בחגורת בטיחות. אין מדובר כאן רק בדאגה לבעל החיים, אלא לכל נוסעי הרכב.

"במקרה של תאונה, הכלב הופך לפצצה חיה ועלול להיות מוטח בעוצמה של מעל לטון על הנהג או על יושבי הרכב. אין צורך בדמיון עשיר כדי להבין את המשמעות של מכה כזו על אדם מבוגר, שלא לדבר על ילד או תינוק שנמצא ברכב. מי שחושב שהחזקת הכלב בידיים חוסכת את הצורך בחגורה משלה את עצמו כיוון שאף אחד לא יהיה מסוגל להמשיך להחזיק בו במקרה של תאונה", מסביר ידיד.

"כלבים וחתולים שאינם קשורים נוטים להיפגע יותר במקרה של תאונה ואפילו להיזרק החוצה מהרכב", מזהיר ידיד: "במקרה שבעל החיים לא נפגע בצורה קשה, הוא עלול להיכנס ללחץ ופשוט לברוח באזור לא מוכר ומרוחק מהבית, או גרוע מכך לרוץ בתוך הכביש ולהסתכן בדריסה".

רשת "פט ביי" מציעה חגורות בטיחות לכלבים שמתחברות בקלות לחגורות הרגילות בכלי הרכב ומגנות במקרה של תאונה. את החתולים מומלץ להסיע כשהם בתוך מנשא או ארגז שמקובע אף הוא למושבי הרכב.

בפט ביי מדגישים שאת בעלי החיים יש להסיע אך ורק במושב האחורי. כרית האוויר שנמצאת מקדימה נפתחת במהירות של 200 קמ"ש ועלולה לפגוע בראש של הכלב, שממוקם נמוך לעומת ראשו של הבן אדם. גם אם אין כרית אויר או שהיא מנוטרלת, הכלב עלול להזרק על לוח המחוונים.

תגיות
תגובות